• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Tredjegångengillt

Ja visst blir det ett jättebröllop. Precis vad jag INTE ville ha!! Från början var det tänkt att föräldrar, syskon, mor/farföräldrar samt de närmaste vännerna skulle med (redan då ca 30 pers) och sen har folk protesterat på ena eller andra sättet. Det värsta är att anhöriga pratar med varandra och ger varandra "tillstånd" att komma. "Jo, men det går säkert jättebra att din pojkvän kommer, och tremänningar måste ju också få komma med". Hade mina föräldrar (som betalar för middagen) sagt detta hade det väl varit en sak, men nu är det folk som inte har nåt med planeringen att göra.
    Fan va överkörd jag känner mig!!

• BoIs

Tredjegångengillt:
    Vi har oxså ett större bröllop, 86inbjudna. Vid två tillfällen den senaste tiden har två ringt och sagt att de kommer med barn. Vi har barnfrittbröllop, förutom de som ammar. Har förklarat varför barnen inte blir bjudna och att inbjudan bara gäller de som står på adresslappen. Det hör till saken att vi betalar ALLT själv och de har faktiskt godtagit att barnen inte får komma. Vi har redan sållat i gästlistan men vi har stor släkt och stor omgängeskrets. Nä, vi håller hårt i de som är bjudna och inga fler..det är inte lätt och man kan känna sig lite taskig men så är det.

Fick första bröllopsbakslaget i helgen.
    Sambon sade-javisst ja, de ringde från lokjalen förra veckan och sade att den är uthyrd även på fredagen.
    Vilket då innebär att vi måste duka på lördagen. jag skall vara hos frissan 10.00 Lokalen skall städas under fm och vi lär ju inte ha tillträde förrän närmre lunch...suck...Sambon menade att han och bestmännen kunde duka men nähä...han får på sin höjd ställa iordning borden men inte mer. Jag som vill ha koll på att allt blir som vi planerat. Känner att jag tappar kontrollen här och det känns inte bra. Som tur var så sade granneb ikväll att hon och de andra tjejerna här på gården kunda fixa det.Menade att vi gör en provdukning är hemma och sedan så fixar dom det på stället. Det kändes bra men det svider ändå lite i mina nerver...

• Pilularia

BoIs: Ursh och fy... Vad tokiga dom är när dom bokade in det andra sällskapet!

Jag ringde och kollade av hur och när vi kunde ha tillgång till lokalen och då hade dom räknat med hela helgen så man kan ställa i ordning och städa i lugn och ro. Nu känner jag att det skulle vara skönt att komma in redan på torsdagen så man kan ha det mesta i ordning "tidigt" för på bröllopsdagen kommer inget att bli gjort.

Pratade med en tjej som kunde tänka sig ställa upp som serveringspersonal. Jag känner henne något och på så sätt skulle det vara enklare att ha en öppen konverstion hur man vill ha det.

• Pilularia

Sååå då har man varit och tokhandlat igen... Denna gång var det IKEA här i Sundsvall som lade ner sin gamla butik... 50% på allt, så saker man funderat på att köpa till bröllopet vart inte så ångestfyllda att inhandla.

Dessutom så kom grejerna från Panduro som vi ska ha på/ i tårtarrangemanget. SÅÅÅÅ läckert blir det!

• friedchen

Vissa dagar går det bättre än andra.

Har kollat med kyrkan idag, och vi får inte ordinarie präst eller kantor. Har dock inte pratat med dem än, men att dömma på namnet så var det inte någon äldre (konservativ) i alla fall.

Har också stämt träff med hon som ska laga maten. Hon var väldigt positiv, vilket känns fantastiskt.

Det kanske inte blir så tokigt i alla fall.

• Fru Nilsson 1/7-06

Idag har vi gått genom hela bröllopskvällen med vår toastmadame.
    De som ska sjunga och spela både i kyrkan och under festen har vi oxå pratat med. De lyssnade helt och hållet på oss och vissa av våra önskemål ska de repetera in för att vi ska få musiken som vi önskar.
    Kanoon!!

• 75:an

Hej på er! Anlsuter mig till denna tråd. Gifter mig den 22/7! En del verkar ha kommit jättelångt och en del mindre långt. Hör nog till dem som kommit mindre långt.Men varje dag ramlar ngn liten pusselbit på plats!!!!

• Blondi

Hej
    Nu var det ett tag sen jag var här sist och vi har fått en del gjort. Bla har vi äntligen fått tag i en trumpetare!!!! Det var en väldigt stor sten som föll iom det. Dessutom bor han på samma lilla ort som vi:) Har också en sångerska, vi har pratat med präst för att stämma av hur mycket musik som är ok mm, vi har pratat med fiket som ska göra tårtan, de gör vad de kan för att möta våra önskemål. Vi har bokat DJ, vi har beställt ringar som blir klara för provning nästa vecka. Nu känns det som vi börjar ha koll igen, det var många trådar som hängde alldeles för löst förrut. Den 24 ska vi ha en träff med värdpar och toastpar för att gå igenom det vi skulle göra sen förra gången, lösa lite nya frågor och givetvis kommer det komma upp en hel massa annat. Den 16 ska vi titta p lokalen för att få ett hum om hur vi ska ställa borde.
    Nu MÅSTE jag ta tag i tärnans kläder!! Hon bor dessutom 25 mil bort så det ör inte bara att ta med henne ut på stan och kolla vad som finns.
    Ja så är det hos oss nu.

• GithKat

75:an Välkommen, om du kollar in tidigare inlägg så finns det en lista över alla julibrudar här på BT. Kopiera den sista och lägg till dej själv på den.

Bols: hoppas det löser sig med lokalen.

Själv har man noll koll känns det som just nu.. fast på lördag ska vi beställa tårtan. Min älskling har kläckt en kul idé som vi ska genomföra.. den innebär att vi tar hans mormors flicknamn. Hoppas nu bara jag hinner få alla papper i tid så vi hinner byta hans efternamn så jag sen kan ta det när vi gifter oss.. annars får vi göra det efter vigseln..*S*

Blondi och fru Nilsson ni verkar ha full koll.. lyllosar Nä nu ska jag återgå till gästlistan och mina servettringar.. bara 11 st kvar att göra..*Suck*

• solstickan

GithKat

Vad gör du för servettringar? *nyfiken*

För oss börjar det fixa sig nu, känns så skönt! Är inte riktigt säker på hur jag vill ha bordsdekorationen bara...
    Vårat bröllop har ett lite lantligt tema, sommrigt och lantligt. Färgen på bröllopet är grön, så jag tänkte ställa gröna äpplen på bordet i en rad. Först tyckte jag det var perfekt, enkelt och snyggt. Men nu börjar jag tveka... Vad tycker ni?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3