• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Tredjegångengillt

Nu när inbjudningarna är skickade, kläderna fixade, allting bokat och ordnat så känns det som att det finns tid att sitta i solen med en kopp kaffe och njuta. Men den riktiga nedräkningen har verkligen börjat. För mig och min blivande är det kvar 78 dagar, 16 timmar, 58 minuter och 10 sekunder..... NU!

Det är både skönt och tråkigt att det lugnat ner sig på bröllopsfronten. Nu har jag mest ont i magen för att folk börjat klaga på att de inte är inbjudna och de är ju såååå besvikna. "Men betala middagen själva då" tänker jag i min elakhet då. Sen att vi redan är 65 pers och det är i mesta laget för mig (som är sjukskriven för tinnitus och inte orkar med för mycket folk åt gången) bryr de sig inte om. Jobbiga de är!!

BoIs
    Om du vill ha ett kortare program kan du slå ihop punkterna Frågor - Tillkännagivande till en enda och bara skriva "vigselakt". De enda som har nytta av vad det heter i detalj är ni, och ni har den bästa guiden med er - prästen. De andra ska bara stå och le under tiden ni blir man och hustru..
    Likaså kan du slå ihop Förbön/ Herrens bön och välsignelse till "bön" kort och gott, samt Lovprisning och Inledningsord till "inledning". På så sätt blir det lättöverskådligt för de i församlingen som inte är vana kyrkobesökare. Bara lite tips alltså.
    Och Guds kärlek är som stranden är psalm nummer 289.
    Jag låter som en riktig kyrknörd va!?

• BoIs

Tredjegångengillt:
    Tack för hjälpen. Vi tog rakt av hur det står i psalmboken. Dina förslag låter mkt bra!

• solstickan

Jösses vad nervös jag börjar bli nu!
    Tror det beror lite på att det verkligen är vår nu också, det känns att det är sommar och bröllop på g.

Känns som att allt är fixat i princip, utom själva vigselakten. Vet inte riktigt hur vi ska göra med den.
    Den är borgerlig och vi vill inte ha den så kort. Vill inte ha någon som spelar, så vi funderar på diktläsning eller sång a capella....

Hoppas allt är bra med er alla!

• Pilularia

solstickan m fl Allt är toppen här!

Var på dop idag och såg hur mamman blev rörd över solosången, kunde bara tänka på hur jag kommer att reagera på bröllopet, jag kommer ju att gråta stora floder!

Sedan så har vi fått första gästen som bjudit in sig själv. Men det löser vi med att ge honom en inbjudan och ett uppdrag! Vi har ganska många som faller bort pga barn så denna kille kan få hänga på.

Det komiska är att han är vän med min bror... Mina vänner har inte brytt sig om OSA datum (ifs 1 vecka kvar) men "hans" vän(vi brukar umgås med honom, annars så hade han inte fått komma) uttrycker sig så att det är kul med bröllop och undrar när inbjudan kommer... (han är ingen knäppgök) Ska man skratta eller gråta?

GithKat: hur gick det med servettringarna?

• Penny28

Usch... Börjar få panik!
    Serveringspersonal
    Solist
    Detta saknar jag, och den 1 juli börjar närma sig...
    Var och gjorde provning för ändringar igår på klänningen så nu får man inte ändra sig ett gram! Även tärnan gjorde ändringar och vi kände oss så fina!!
    Är det fler än jag som börjar fundera på om det är något man glömt?!

• Tredjegångengillt

BoIs - roligt att du gillade förslagen. Tänk på att det är vigselförrättaren och/eller kantorn som ska godkänna vigselprogrammet också!

Penny28
    Jag tycker också det är en massa man glömt, men egentligen är det nog bara inbillning. Hade min första riktigta bröllopsnojja-mardröm här i veckan. Drömde att det var dagen innan bröllopet och en vän som ska hjälpa mig ett par dagar innan och laga mat och sånt hade inte kommit. Ingen mat var klar. Klänningen var inte omsydd (och då kan jag inte ha den..) och allt var kaos. Usch!!

• friedchen

Känner också att dagen närmar sig med stormsteg - tyvärr!!
    Har kvar:
    RINGARNA, vet inte vilken präst vi ska ha (hoppas han inte är för konservativ då vi vill ha lite alternativ musik i kyrkan), har inte bestämt än exakt hur menyn ska se ut, har inte köpt skor/underkläder till varken mig eller maken, vet inte om vi ska åka på någon bröllopsresa, måste köpa löshår till mig och tärnan, har inte fixat några "personliga detaljer" till bröllopet alls.

Det är säkert MASSOR till som jag inte ens tänkt på.
    USCH!!

• Pilularia

Penny28:

Vi har inte heller någon solist än , inte heller serveringspersonal...

Bil ordnade sig i veckan... Vet dock inte hur den ser ut, går på andras rekomendationer.

Själv så vågar jag inte ändra klänningen än, inte förrän i juni ska på opeation och vet att jag kommer mista några kilon då... Har redan nu tappat några kilon och det är skönt!

friedchen: En dag på stan fixar ni väl det mycket av det där! Man måste ju inte ha personliga prylar. Men själv så fixade jag omslagen på kamrorna igår...

• Tredjegångengillt

Uh nu börjar slaget om inbjudningarna här. Folk gnäller om att de inte får komma, och när vi kompromissar så gnäller de för att de inte var bjudna i första hand alt. att de inte får komma den tid de vill. Jag ooooorkar inte!! Det var ju meningen att det skulle vara ett litet bröllop med de allra närmsta och nu är det 85 inbjudna ändå. Jag ska som sagt laga maten själv ju!! Fattar inte folk att bröllop inte är en offentlig tillställning som alla har rätt att dyka upp på???

• Pilularia

Tredjegångengillt:

Det låter som ni har ett jättebröllop ju!!! Man kan inte bjuda alla, så är det bara!

Kan dom inte acceptera tiden så kan dom tacka nej.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3