• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Pilularia

Tredjegångengillt: SUPER bra att nu klänningsfrågan löst sig!!!

• Överlycklig

fru Nilsson 1/7-06; Skoja inte!!!:D
    Jag är jätte .. tja inte nervös.. möjligen lite orolig för att jag inte ska tycka att det blir en "rolig" möhippa...låter kanske lite tråkigt men i många samanhang är jag den drivande i kopisgänget och nu är ju jag utanför... Ursh så knasigt det låter, jag menar inte att de andra inte klarar av att göra en möhippa men det är inte alla gånger som vi är överens om vad som är roligt och inte... fattar ni vad jag menar eller låter jag bara knasig???

• Överlycklig

Kompisgänget ska det ju vara... jag har nog lite svårt att släppa kontrollen , så kanske jag skulle formulerat mig istället.

• Tredjegångengillt

Jag har också möhippepanik. Det har jag nog haft lääänge! Precis som du skriver, Överlycklig, så är jag den som varit drivande. Jag var med andra ord den som ordnade 15- och 20-årsfester och överraskningar för mina vänner, men aldrig varit med om att nån gjort något liknande för mig.
    Nu har jag dock släppt oron för att INTE bli hippad, till förmån för oron att bli hippad på ett sätt som jag inte skulle tycka vara roligt. Kontrollbehov.. visst..

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag känner precis som du, Tredjegångengillt, det där "kontrollbehovet".
    Men mitt kontrollbehov är större nu när jag går hemma och återhämtar mig från en stressande arbetsmiljö. Det krävs inte mycket för att jag ska få "ångest", oroskänslor eller bryta ihop.
    Det är min största fasa, att bryta ihop under möhippan.
    Fast jag har berättat för mina närmsta tjekompisar om min oro och vad jag absolut inte klarar av just nu, så jag hoppas att de respekterar det.

• Pilularia

Jag hoppas nästan att det inte blir någon hippa... Jo, kanske äh jag vet inte!!!???

Iaf så var vi och kollade på hembygdsgården som vi ska ha festen på och blev såååå nöjd! Dom håller på att renovera köket där och ska sätta in nytt kök med bla diskmaskin. Yippiii!!! Porslinet var fint och det såg ut som vi kunde göra fint!

Sedan så var det bra med utrymme och bra toaletter(även handikapp= tänkte så brudklänningen får plats) Det fanns en källare så man kunde förvara kylsaker i och det kändes bra eftersom det inte finns några stora kylar direkt!

Åååå nu längtar jag!!!

• BoIs

Nä, hippan är jag inte rädd för. Det skall bli kul. Har länge sagt att jag vägrar gå på stan och sälja massa saker utan vill göra något kul, gärna fysiskt. Det har alltid varit min åsikt så den hoppas jag respekteras...men...men...
    Jag är nog mer orolig för sambons hippa. Han har alltid varit med och planerat värsting saker för sina kompisar som gift sig så jag kan bara tänka mig hur det blir.

Äntligen har tärnklänningarna kommit...De satt perfekt. Kanon fin grön färg, bra tyg och välsydda. Skall lägga ut bild på hemsidan i helgen. Skönt att kunna stryka det från listan.

Vigselprogrammet är klart, skall ta med det till prästen så hon kollar av det när vi träffar henne i början av juni. Sedan är det bara att trycka upp det.

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag har berättat för mina tärnor hur jag känner och skrivit mer om mina fasor i min blogg. När de nu fått information och senare kan läsa mer om den så hoppas jag att de respekterar mina önskningar.
    Tyvärr tror jag att många vill "ge igen" för de möhippor jag varit med och planerat + att de kanske inte förstår hur dåligt jag mår stundtals.
    (Det är ju inte utan anledning som går hemma och är sjukskriven.)

• Buppi

Jag anar att något är på gång, för jag råkade se min sambos inbox och där fanns ett mail med subject "Möhippa?"... Såg inte vem det var ifrån. Men jag ser fram emot det, blir säkert kul!
    Min pojkväns marskalkar har kontaktat mig för att få en lista på vilka killar som kan tänkas vara med på svensexan så jag vet att de planerar något. Dock bad jag om att inte få veta för mycket detaljer, för jag är så dålig på att hålla hemligheter

• Pilularia

fru Nilsson 1/7-06: Känner igen mig där, därför så känns det nästan så att det inte gör något om det inte blir någon hippa. Lugnt och skönt vill jag gärna ha det. Dessutom så är jag den första som gifter sig i detta kompisgäng så jag har inte hittat på några dumheter med någon annan.

Sambon skulle skriva en lista på sånt som han ABSOLUT inte kan tänka sig(sånt han skulle bli förolämpad över). Jag vet inte. Jag skulle INTE uppskatta något med en massa alkohol eftersom jag inte "festar" som jag gjorde för några år sedan. Ett glas vin, sedan STOP!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3