• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Fru Nilsson 1/7-06

Tjohooo, nu har vår hindersprövning gått igenom och vi kan gifta oss när vi vill!!
    Allt har löst sig med vår bil som brakade ihop, samma dag som den förra prästen klyddade. Vi kan hämta den imorgon och den lagades för "bara" på 11.700kr. "Det kunde varit värre."

• GithKat

fru Nilsson 1/7-06: Grattis. Skönt att det löste sig tillslut. Fast 11 700 var inte lite.. Bilar är ett nödvändigt ont.. På torsdag ska jag köra lektion igen. Är förresten ledig då det åks bort där jag jobbar. Visserligen måste jag ta semester men det gör inget. Jobbar annandag påsk istället. Gött med fyra dagars ledigt på raken

• Fru Nilsson 1/7-06

GithKat
    Tack! Det går att skrapa ihop pengarna som tur är. Men det kunde likagärna blivit 25-30.000kr och då hade vi nog antingen fått sälja bilen eller ställa in bröllopet.

• Zmoothie

GithKat - Jo, det är det också. Ett papper för namnet och en hindersprövning alltså, så sammanlagt är det 4 papper. Men jag tror det räcker med ett av varje, va?

Förresten, när jag ändå är inne på dumma frågor, lämnar man ansökan till prästen och han fixar så att det blir "godkänt", eller ska jag skicka in till skatteverket och sen lämna "godkännandet" till prästen?

Fru Nilsson - Skönt att ni kom "billigt" undan med bilen då. Nödvändigt ont, verkligen.

• Tredjegångengillt

Zmoothie
    HIndersprövningen måste ni lämna in innan annars får ni inte vigas, men namnändringen kan ni lämna till både präst och skattemyndigheten. Det lättaste är väl att skicka bägge pappren på en gång, när man väl änså ska skicka ett av dem?
    Och jag antar att de skickat med ett ex extra ifall man skriver fel

fru Nilsson 1/7-06
    Jobbigt med bilar! Min har fått en benägenhet att starta helgfria söndagar typ, vi får alltid dra fram startkablarna när jag ska nånstans. Ytterst enerverande!

• BoIs

Godmorgon tjejer!!

Har som GithKat jobbat mkt och inte hunnit skriva men nu har jag telefontid här på jobb och alla ungdomar har skollov och sover så här är lungt. Men jag hinner läsa er inlägg för att hänga med så jag känner verkligen med er alla, både i er glädje och era besvikelser.

Igår var jag och hyrde an annan klänning, det blev en Nixa 399. Sitter mkt bra och jag känner mig 100% nöjd.
    Frissan och makeupen har vi nu fått slutgiltiga tider till. Även bokat tid för provuppsättning. Ny manlig solist är bokad. Ringar och hindersprövning skall vi klara av i em. då vi har ordnat barnvakt så vi kan fixa det i lugn och ro.
    Även talat med prästen och vi skall träffas i början av juni i kyrkan för samtal och vigsel genomgång och tills dess skall vi ha vigselprogrammet klart.
    Känner mest att det är lite små pysselkvar som ljus, dukar mm.
    Har även börjat på ett viktminskningsprogram via ett träningscenter här i stan, hållt på 2ve nu och skall göra 2;a vägningen ikväll. Måste ha piskan på ryggen men ändå göra det under kontrollerade former för att hålla viketn när dessa 26v. är klara.

• GithKat

Kom att tänka på den här sidan ang att man blir vuxen.. här kan man enkelt kolla sin vuxenpoäng.. jag hamnade på 20 denna gången... här är länken: www.vuxenpoang.se

• Fru Villa Solglimt

Usch.... var ju 'tvungen' att prova länken

Jag är nog vuxen på riktigt - även om jag inte känner mig sådan. Fick 26 vuxenpoäng!!

• BoIs

En fråga tjejer...
    Var inne på BT´s köp och sälj. Hittade där en som skulle sälja genomskinliga kuvert. Klickade på annonsen och såg en bild på våra inbjudningskort!!! Där var även en länk till vår hemsida som hänvisning hur kuverten ser ut. Får man göra så utan att fråga?

ps. jag fick 28 p....suck...men jag har barnasinnet kvar :)ds.

• Fru Villa Solglimt

Nej så får man inte göra!

Bilden har ni själva copyright på (om ni tagit den) och då måste man kontakta er för tillstånd att visa den.
    Länken i sig är väl tveksam om den är olaglig - men det ska framgå att det inte är säljarens egen site utan eran.

Tyvärr är det för lätt att "låna" bilder på nätet utan att någon reagerar.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3