• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Tredjegångengillt

Men... Jag ska ringa runt på måndag och höra om nån annan återförsäljare har den hemma (om ni ser en nixa 850 i storlek 38 el 40 kan ni ju tipsa mig... ).

Kom på att jag inte kan deppa ner tråden och ska därför väga upp det med att berätta att vi ordnat min blivandes kläder, samt bokat fotograf. Det sista var billigare än jag räknat med (1095 för album med 9 bilder, 200 för att fotografera utanför ateljén) så jag har ju NÅT att vara glad för i alla fall. Och naturligtvis är jag lycklig för min älskade, underbara blivande man!

så, nu vägde jag nog upp deppen...

• Blondi

Hej
    Nu har jag varit ute och haft skoj på östersjön! Lite B kankse men så roligt vi hade jag och mina kompisar!!

Det var någon som fråga om vårt bus i kyrkan. Min blivande heter Tommy och jag är ett stort Carola-fan. Så när vi gått och till en trad utgångsmarch att de första gästerna nått slutet på kyrkgången så kommer marchen att sluta och vi sätter på "Tommy tycker om mig". Givetvis börjar det redan på refrängen! Skulle vara så roligt men som sagt så måste vi ju stämma av detta med prästen. Men jag tror inte det ska vara några problen, vår präst verkar vara en skön kille trots sin ålder och folk har väl spelat märkligare låtar.

• Blondi

Igår satt sambon och jag och gick igenom vad som ska inhandlas i Tyskland. En hel del är det som ska inhandlas. Nu kändes det även som sambon var lite engagerad:) Han tar sig ju närmre vi kommer. I veckan som kommer bli det att kolla tårtor. Jag vet ju vad jag vill ha men det kommer vara väldigt svårt att få tag i i vårt område.

• Blondi

Zmoothie
    Tycker det låter jättebra att du gör dina inbjudningskort som du vill ha dem och inte gämföra dig med alla andra!
    Det är svårt att inte kolla på vad alla andra gör vad det gäller mycket med bröllop tycker jag. Kan inbland bli att man gör saker bara för att alla andra gör det eller för att man ska och glömmer bort vad man själv vill!
    Ibland är det nästan bra att hålla sig från det här forumet ett tag;)

• Blondi

Tredjegångengillt
    vad tråkigt med din klänning! Men borde inte Nixa kunna fixa det snabbare!?
    Hoppas det löser sig och du hittar din drömklänning till slut! Sätt dig med telefonen och ring runt till varenda återförsäljare. Någonstans borde den ju finnas!!

Lycka till!!!

• Pilularia

Tredjegångengillt: Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig med klänningen!!! Att hålla sig till en lite tajt budget är nog något vi försöker med i början så inte allt barkar iväg åt fel håll...

Blondi: hihihi vilket "bus" hoppas det går igenom! Ang att få sambon angagerad... Jag fixade beställningen*( han var med bakom min rygg) från Tyskland och när den väl kom så var det bara "vad mycket cider du beställde..."(med tanke på lite öl från hans sida då). dom hade missat ett kolli så när jag ringde och skulle få det fraktat till mig så passade ja gpå att beställa mer öl då... NU ska han då bli nöjd!!!

• Blondi

Han kommer ju själv få sätta sig med sina vänner i bilen ned till tyskland och inhandla så jag tror inte det kommer blir för lite öl;) Därimot har vi inte tänkt köpa någon cider, hmm borde man det? Vi kommer att ha bar till själkostnadspris och vill inte ha för många alternativ där. Vi har valt, två drinkar, vit/rött vin, öl, whisky. Vad tror ni om det borde vi ha mer allterntiv?

• Pilularia

Blondi: det beror ju helt å håller på vad man vill "bjuda" släkt och vänner på. Vi har inte någon bar men jag vill endå ha lite alterinatilv.

Jag kommer nog inte att dricka så mycket alkohol förutom brudskålen, ev ett glas vin till maten.

Den alokhol som finns där är det fritt att ta men vi skrev att om man vill ha något mer så fick man ta med det själv.

• Zmoothie

Tredjegångengillt - Vad trist med klänningen. Det är ju sånt som man verkligen fasar för ska hända! Hoppas det löser sig, det är ju inte roligt att ha en "nödklänning" som substitut.
    Själv var jag och mamma och beställde min klänning igår. *hihi* Såå fin är den, fattar inte hur jag ska kunna vänta 12 veckor tills jag får se den igen.
    Sen var vi och tittade på tärn-/näbbklänning till min syster, men när hon väl fick på sig klänningar och antagligen insåg vad det egentligen handlar om - en massa människor tittar, stor grej -så ångade hon sig. (Hon har ett funktionshinder inom autismspektrat, så jag var beredd på att det skulle bli mycket för henne). Så nu har jag "bara" en tärna, min bästa väninna. Lite besviken blev jag, men jag var ju medveten om att det kunde bli så.

Blondi, ja precis. Nu hade M2B lite åsikter om dem också, så då fick jag ändra lite iaf. *s* Men nu blir de nog bra! Haha, ja, bäst att han får ölen han vill ha.

• Fru Nilsson 1/7-06

Tredjegångengillt:
    Guud vad tråkigt med din klänning. Jag hoppas att du får ersättning från budfirman för deras slarv. Håller tummarna för att du hittar din Nixa850 (mkt vacker klänning, har valt samma modell) i god tid innan bröllopet. Håll oss uppdaterade om hur det går.

Blondi: Det var jag som undrade om ditt bus i kyrkan. Vad säger prästen om det, för jag tycker det hade varit skitkul. Önskar man kunde vara en fluga på väggen, bara för att se gästernas miner när låten börjar spelas!
    Vad ska du välja för tårta? Blev nyfiken eftersom du skrev att "det kommer vara väldigt svårt att få tag i i vårt område".
    Jag (vi) ska inte ha nån traditionell bröllopstårta. M2b äter inte choklad, grädde eller mandelmassa/marsipan och jag gillar varken grädde eller marsipan.
    Istället blir det en frukttårta som ska se ut såhär: groups.msn.com/LottaochJespersbrollop/trta.msnw&PhotoID=43

Vi har inte velat ha varken tärna eller marskalk för att vi inte har vetat hur vi skulle välja/lösa eventuella hinder. Igår pratade vi med ett par kompisar om det och de tyckte absolut att vi skulle välja att ha tärna och marskalk. Om inte annat så för stödet både före och under bröllopet.
    De som vi tänkte kan få uppdraget som marskalker är Jeppes bror Magnus och min bror Niklas.
    Våra kompisar föreslog att eftersom Magnus inte skulle orka stå upp under bröllopet,pga funktionshinder och sin värk, skulle han kunna få en stol att sitta på. Han kunde dessutom få ansvaret för ringarna, medan Niklas mer fixar det praktiska, tal mm.
    Blev lite tänd på den idén igår så jag var ute och kollade på alternativa tärnklänningar. Min tanke är att de ska kunna använda klänningarna även efter bröllopet. Kolla denna länken och kommentera vad du tycker: groups.msn.com/LottaochJespersbrollop/enklaklnningar.msnw

Kompisarna hade dessutom ett bra förslag till transport, de föreslog att vi kunde åka i deras svarta Saab 9-3 cab. Inte en helt dum idé, vi ska ju utnyttja våra kompisar så mycket som möjligt! Dessutom sparar vi en hel massa pengar på detta alternativet, eftersom vi inte har ett "pengaträd" att plocka ur.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3