• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Tredjegångengillt

Förresten, medan jag ändå hänger här med magknip...

När vi började planera bröllop hade vi en hel del funderingar kring hur många vi skulle bjuda in. Min mamma hade en hel del "krav" på att vi skulle bjuda just en speciell morbror med fru. Till slut bestämde vi oss för att bjuda alla morbröder, fastrar, farbröder osv men dra gränsen där och inte ta med några kusiner. Nu har mamma börjat tjata om att en kusin (av trettio...) vill med och att hon kommer med till kyrkan och då kan vi ju inte säga att hon inte får följa med till middagen.
    Jag tycker det är jättejobbigt!! För det första VILL jag egentligen att mina kusiner på mammas sida ska komma på festen, men då tycker jag också att man ska bjuda min m2bs kusiner och vips är vi uppe i nästan 120 personer.
    Häromdagen fick jag dessutom reda på att just "favoritmorbrodern" med fru inte kommer komma till kyrkan eller middagen eftersom de är på resa. De kommer kanske titta förbi senare på kvällen när kommit hem.

Det känns lite som att jag skulle vilja planera om hela grejen och göra allt precis så litet och nära och FEST som jag vill. Jag gillar nämligen inte middagar och kallprat, utan är mer för naturligt umgänge och partajj.

• Pilularia

Börjar tvivla... Vad här näst???

Ni kan få tro att jag bara hittar på men förra veckan så fick mamma diagnoasen bröstcancer, hur stor är då chansen att min bror får åka in på akuten med DIABETES??? Jådå det händer!!! Han ringde just och ville få bilen hämtad.

Han var ju till USA och kom hem för någon vecka sedan, nämnde då för mig om hans symptom och jag peppade honom att kolla upp blodsockret, men man som han är så väntade han tills idag, DÅ HAN INTE SER NÅGOT NÄSTAN!!! Pappa har diabetes så vi vet ju riskerna och symtomen...

Vad kan gå mer fel??? JO att sonens tumör är tillbaka, då ger jag UPP!!!

• Fru Nilsson 1/7-06

Pilularia

Ge inte upp. Visst kan diabetes vara svårt, men det är normalt en sjukdom som man kan leva med.
    Symtomen du beskriver, med dålig syn hade min m2b för 2,5år sen. Idag lever han nästan som vanligt. Lite ändringar får man göra i livet, men det är ingen livshotande sjukdom.
    Tråkigt att allt ramlar över dig och din familj just i samband med ert bröllop.

Kämpa på!!!
    *uppmuntringskramar*

• Zmoothie

Pilularia - Usch vad jobbigt för er! Men jag säger som fru Nilsson, ge inte upp. Bröstcancer kan man oftast bota, och diabetes går att leva ett i princip helt normalt liv med. *kram*

Ja, jag är ju som sagt lite lätt stressad här.. Idag har jag varit ute och kikat på brudklänning, och fastnade totalt för den här: www.foreverbridals.com/gownpix.asp Helt underbar, och nästan exakt det jag tänkt mig! Sen hittade jag ett par skor också, som jag visserligen inte har köpt än, för inte mer än 380:- kr. Hade eventuellt tänkt att använda mina "gamla" studentskor, men när jag tittade så var det några fula svarta fläckar på dem, (av sulan?), och jag tror inte det går att fixa..

Nu ska jag sätta mig och pula lite med inbjudningskort, tror jag. Ni som har gjort egna - vad betalade ni? Nu köpte jag visserligen färdigvikta kort, har tänkt att klippa och vika själv egentligen, men bara för "provmaterial" (tre kort och tre papper, penna, stämpel och embossingpulver) betalade jag nästan 200:- kr! *uscha*

• bonitan

Får jag vara med? =)
    Gifter oss 1/7-06.

KÄnns overkligt att det kommer ske. =)

• GithKat

bonitan: Klart du får, välkommen. Signa in dej på listan oxå.

• Tredjegångengillt

Pilularia

Men stackars vännen!! Livet är verkligen inte rättvist alltid. Något jag själv lärt mig av hårda erfarenheter är att slappna av och följa med. Det betyder alltså inte att ge upp, men att tillåta sig själv att känna sorg och smärta, ilska och vrede. Av någon konstig anledning blir saker lättare att hantera om man får gråta och skrika lite när det är som värt..
    Jättekramar till dig!!

• Tredjegångengillt

som värst, inte värt....

• Pilularia

Tack:

fru Nilsson 1/7-06: han var vid gott mod iaf så det känns bra!

Zmoothie:*kram*

Tredjegångengillt: Jo det gäller nog att ta det lugnt och inte stressar upp mig(passar bra med övning på den stresskurs jag just gått). Inser nu att jag inte kan tillåta mig att känns smärta /sorg. Kanske är det därför jag har så svårt att acceptera att bara vara jag som jag är...

• solstickan

Zmoothie

Fin klänning! Min är också lite draperad över livet, med en assymetrisk "kant".

Vi betalade 500 kr för allt material och kuvert till våra tio inbjudningskort.

Dum fråga kanske, men vad är emblossingpulver?

Nu har tärnklänningen äntligen kommit! Ska åka och hämta den när min sambo kommer hem vid 18.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3