Nu har jag pratat med Nixa direkt, och fått nummer till de som köpt in klänningen senaste. Får se om någon av dem har kvar dem i lager. Den enda de hade kvar i lager av den modellen hos Nixa var i storlek 52. Inte riktigt vad jag letade efter...
Jag måste vara ytterst otraditionell. Vi har ingen tärna och ingen marskalk. Inte heller ska vi ha tårta i våningar eller med grädde. Jag tycker som flera av er andra att gräddtårta kan vara riktigt vidrigt. Ni vet; torr sockerkaka med för söt sylt och en decimeter grädde... *ryser*
Min mamma kommer istället, till min blivandes stora förtjusning, att göra de "vanliga" tårtorna som finns hemma när det är kalas. Mandelbottnar med smörkräm och mandelflagor på. Hur onyttigt som helst, men den är så god! (vet inte vad den heter, men den är lite som de där mandeltårtorna man kan köpa fryst. Fast det är ingen choklad i)
Det är säkert en del som kommer reagera på att vi kör samma gamla tårtor som vi alltid har hemma, men det finns ju en anledning till det.
Sen är de himla praktiska för man gör dem ett tag innan, fryser dem och tinar upp dem på bröllopsdagen.