• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Therése 2006-07-01

solstickan

Tacktack.
    Ja, det tycker jag du ska göra. Då slipper gästerna komma med kontanter och presentkort känns mer som en present, än ett kuvert med pengar.

• solstickan

Du kanske har nåt tips på min fråga om hemsida som jag lagt ut? Vore toppen om du vill kolla den.

• Therése 2006-07-01

solstickan

Ja visst, vad har du adress?

Min har jag inte gjort själv, ville ha den gjord i Flash så en kompis gjorde den. Däremot så har jag gjort www.essnet.se och www.twigas.se (ser ut som skrutt nu då dom har uppdaterat sidan själv.)

• solstickan

Har ingenting än, har bara lagt ut en tråd om det här på BT. Kan puffa lite på den så den kommer fram.

• Therése 2006-07-01

Ah, jag svarade precis på den, såg inte att det va du.

• solstickan

Bols

Funderar allvarligt på att också köpa den tärnklänningen som du köpt. Hur funkar det? Är det budgivning eller fast pris? Hur fick du färgprover?
    Hur betalar man?

• Blondi

Bols
    har du inte fått dina klänningar än? Det känns som det var evigheter sen du bestälde dem! Funderera på att köpa samma till vår tärna, fast i rosa.

• Bröllopstokiig

Ja, det är ett tag sedan jag vann budgivningen på klänningen. Det har varit kinesiskt nyår i jan-feb så jag trodde att det var det som gjorde att det tog tid. Men i förra veckan så fick jag ett mail där de ville ha betalning och måtten...Mailade tillbaka ett mail jag fått av dom att allt var betalt och att måtten var mottagna...??? Tror att det är olika personer som håller i det därför är det lite förvirrat. Jag är dock lung..det löser sig säkert...Men när jag vann brudklänningen gick allt mkt smidigt och det tog nästan bara 1mån så var den uppsydd efter mina mått och hemma i vårt hem. Hoppas nu inte att det blir mer strul med tärnklänningarna för det är som du skriver Blondi ett tag sedan jag vann budet.
    Det går till så att man lägger ett bud på en vara, som en auktion. ibland blir du överbjuden ibland vinner du budet. man kan oxså köpa direkt och då blir det lite dyrare. Har man fått vinsten så får man mail från försäljaren om vidare info. vad gäller färgen på tärnklänningarna så bad jag att de skulle skicka färgprover så det fick jag via mailen.betalningen tar man via ebays betalningssystem för att det skall vara säkrare.

• solstickan

Hur funkar det systemet då? Är det paypal?

• BoIs

Solsticka; Vi tog betalningen över paypal för att vara på säkra sidan och det är jätte enkelt och utan extra avgift.

Någon av er som varit i Orlando???
    Vi funderar på att åka dit på bröllopsresa hösten-07, när vi sparat ihop mer pengar, med barnen. tar tacksamt emot tips på bla. bra boende. Har lånat någon resebok på bibblan som är kanonbra så jag lusläser, men tar tacksamt emot tips.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3