• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • BoIs

Välkommen solstickan!!
    Ser ut som du än sålänge är ensam om 28 juli, men det kommer säkert fler.

Blondi; visst jag är fortfarande 28, det var en kanonålder så jag håller kvar där.hihi
    Vi har klart och tydligt skrivit på inbjudan att alla är välkomna på vigseln men till festen är det bara vi vuxna. Ingen har sagt något men de har ju lite tid på sig att ordna med barnvakt. Vi kommer att vara hårda på den punkten, kanske inte om barnet ammas och man inte kan pumpa...

• BoIs

Tjoho...Var är ni alla??
    Har ni helt tappat orken nu när inbjudningskorten är klara??
    Vi har ju massor att tala om...
    Fest-vigselprogram, transport, kul grejor på festen mm.
    Vakna!!!:)

• solstickan

Kom på en sak när jag läste ordet festprogram här...
    Vi vill gärna ha ett litet blad till gästerna med en fin dikt, lite roliga citat m.m. Vi vill däremot inte ha sånger. Är det konstigt att ha ett festprogram utan sånger? Hur har ni gjort? Finns det nåt annat kul man kan ha?

• Blondi

Hej
    Nej jag har inte tröttnat fast inbjudningarna är ute men det ligger lite still. Har ju delegerat en del så det blir lite lugnar för mig. Det börjar dock känns lite jobbigt att vi inte fixat dj eller transport till oss.
    Ska börja lite med de inbjudningar till de som jag gärna ser kommer till vigseln. Funkar ju att säga till dem mutligen att vi skulle tycka det var kul att se dem i kyrkan men det är ju mer personligt att faktsit få en indbjudan precis som de andra gästerna. Lurar lite på formuleringen. Går ju också och väntar på min andra klänning. Ska köpa väska och skor när jag vet vilken klänning jag ska ha.

• GithKat

Jobbat hela veckan och helgen så här är det ganska lugnt på bröllopsfronten. Fast vi beställde min ring i tisdags det var skoj. Vi är i kollahus tagen så det tar oxå sin tid.. får se hur det slutar.. uppdatering kommmer

• BoIs

Idag har jag varit och handlat oljefärg och duk. Vi skall nämligen ha ett staffli med duk och penslar så gästerna får måla vad de vill under kvällens lopp.

Det blev inget med den vita RollsRollen som en bekant kunde låna. Så nästa vecka får vi kolla runt efter en ny transport.
    Sedan har vi ändrat runt i vår program. Vi skulle fotas efter vigseln men då hade klockan blivit 18-18.30 innan vi kom till festen, sedan skall det skålas mm. och då hade vi kommit till bords vid 19-snåret. Tycker det är lite sent så vi tar fotograferingen innan ändå, för att det skall flyta på bättre.

Har ni bilder på era ringar? Kan ni lägga ut dom? Vi är ju inte förlovade än så det blir att skaffa sådana ringar oxså. Skall er blivande oxså ha två ringar eller bara en?
    Funderar på att "bara" ha en vanlig allians ring. Inga utstående stenar. Ni kan ju tänka er när man skall göra gyn. undersökningar och hur kul det hade varit om den personen som gör det hade haft en ring med utstående stenar...nä, det blir till att bygga in dom...hihihi...

• GithKat

Bols vi ska oxå ha en duk som gästerna får måla på. Sen ska vi ha en lapp i festprogrammet där gästerna kan skriva en hälsning till oss om de vill och lägga i en låda.

Om du inte sett min ring kan du gå in på min group och kolla. Det är ringen Marlene vi beställt (längst till höger). Ringens sten kommer ligga över min förlovningsring så det ser ut som en ring. Vi har dock inte beställt den på Smycka utan hos en lokal guldsmed som har samma ring men som är billigare. (1100 kr, kan jag göra en hel del annat för) Hur ser din ring ut då?
    Fina frissor.. snodde lite inspirationsbilder

• Blondi

Hej
    Jag har håller vad jag lovat ang att titta på klänningar. Ni kankse inte minns men jag ju köpt två. Den ena har inte kommit än så jag väntar med spänning. MEn de senaste dagarna har jag börjar fundera på om jag skulle beställt en vit istället för ivory. Vit är ju alltid vid men ivory känns som det kan skilja sig lite. Samtidigt är jag lite rädd att vit blir för vitt. Vilken färg har har ni? Är det ivory som är det vanligaste?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3