• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • GithKat

Blondi: Jag har en klänning i Ivoy och tror inte det skiljer sig så mycket från andra klänningar. Det som gör att det kan skilja sig är nog snarare tygets kvalité och sort. Vitt är det väldigt få kvinnor som verkligen passar i när det gäller en hel klänning. Risken är att man ser antingen blek ut eller extremt kall, nästan blåaktig ut i huden om man har vitt. Ivoy är lite mildare men ändå ljust. Väljer man däremot en klänning med färgade inslag i ex röda brodyrer tycker jag det går utmärkt med en vit botten i klänningen. Jag tror därför att du kommer bli jättefin i din klänning om det är Ivoy men är du inte nöjd.. så kan du ju alltid köpa en till på e-bay och då i vitt tänkte själv köpa mej en festklänning till min väninnas bröllop i sommar via e-bay.. om jag vågar måste bara kolla upp hur det funkar samt hitta en jag vill ha. Kanske återkommer med frågor om hur man gör..*S*

• solstickan

ÄNTLIGEN har jag hittat en vigselring jag vill ha! Den ska matcha förlovningsringen och är gjord så att det ser ut som om de sitter ihop.
    Så idag ska jag lämna in min förlovningsring och få den omgjord... Känns lite sorgligt, men jag vet att det kommer bli så snyggt.

• GithKat

solstickan vad kul, själv har jag faktiskt hittat en som passar perfekt till min förlovningsring. Tog endel tid genom massa provande hos Smycka, men tillsist så tog tjejen fram en ring hon verkade tycka vara enkel.. och den passade perfekt och var "bara jag". Blev kanon nöjd.. dock inte över priset som var lite väl högt.. så jag hitta samma ring fast billigare hos en lokal guldsmedja . Jag längtar så tills vi hämtar hem ringen.

• Therése 2006-07-01

Nu så börjar det likna nåt. Inbjudningarna är ute och hemsidan är klar och uppe :)

Det har lugnat ner sig på min front och jag har lagt över lite jobb på familjen. Så nu börjar det bli roligt igen.

Hur går det för alla er?

• Therése 2006-07-01

solstickan

Jag vet hur du känner dig. Jag gjorde samma sak med min förlovningsring. Och nu har vi fått tillbaks ringarna, men det ser dumt ut att bara ha på sig förlovningsringen då det är små hål i den, så jag kan inte sätta på mig den förens till bröllopet :(

• GithKat

Håller på att letar hus alt kanske bygga nytt.. ahh får se hur det slutar.. men det ska nog gå bra. Maten är utlagd på svärmor så det är lugnt där. Ringen är beställd. Tar det ganska lugnt med bröllopsbestyren just nu. ska bara köpa hem tallrikarna från Ikea och vaserna vi ska ha. I övrigt händer det inte så mycket just nu. Ska försöka gå ner några kilo i vikt.. men det vill ju fn inte bli vår så jag kan ut och promenera. Avskyr vintern med snö och kyla. JAG VILL HA VÅR NUUU.....

• solstickan

Har ni alltså skickat inbjudningarna?
    Vi har inte gjort det än eftersom vi har lite problem med formuleringen...
    Kanske kan ni hjälpa?

Bröllopet är på en herrgård och det finns möjlighet för alla gästerna att sova över. Det är ju dock inte säkert att alla kan och vill göra det. Nästa dag tänkte vi avsluta bröllopet med en picknick för de som valt att stanna kvar, men ingen ska ju känna sig tvingad. Hur skriver jag?
    Vi vill att det ska framgå att det fortsätter nästa dag om man vill.

Nu har vi skrivit:

Bröllopet avslutas följande dag med en gemensam picknick för de som har möjlighet.

Låter det bra?

• GithKat

Vi har skickat våra inbjudningar med tanke på att det är mitt i semestern vi gifter oss ville vi ge våra gäster tid på sig att planera. Tilläggas kan att de flesta visste redan om det innan jul då vi ringt runt och sagt "save the date"
    Ang inbjudningaran så gjorde jag så här.

Jag skrev själva inbjudan till bröllopet på ett tunnare papper som jag klistrade fast i ett dubbelvikt tjockare papper. På inbjudan stod det något i stil med:

"Karl och Anna är välkomna att bevittna vigseln mellan Elin & Sten den 31 februari 2006 i lofftakyrkan- loftaryd. Efter vigseln blir det festligheter i föreningssparbankens festlokal. För mer info gå in på www....
    klädsel: kavaj, osa 22 november
    Varmt välkomna"

på insidan satte jag sedan en infolapp där vi informerade om sovplatser + annan viktig info. Sen skrev vi också att vi tänker bjuda på fika ute i svärmors stuga dagen efter. Vill man deltaga i det meddelar man det innan osa går ut. Då får gästerna infon och möjlighet att meddela om de vill deltaga dagen efter.

Lycka till med inbjudningarna

• solstickan

Det var ju en jättebra idé!
    Vi har också ett tunnare papper i ett tjock dubbelvikt.

Det ser inte så snyggt ut med massa text på det lilla pappret....
    Så det där med info lapp varr verkligen bra.

• solstickan

Kom på en lite konstig fråga...
    Ska ni ha strumpor under brudklänningen? Typ strumpbyxor eller stay-ups?
    Det är ju så varmt då, kanske är skönare utan. Har inte funderat på hur jag ska göra.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3