• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Noomi

Gud vilken söt väska, skitsnygg! Och det lät ju bra med kostymen också, ni kommer ju bli festens höjdpunkt! :D Var det nästa helg ni skulle iväg?

Ja, fattigt leverne är inte roligt... hittar så himla mycket fint jag vill ha. Kan i alla fall glädja mig med att vi ska till min favvobutik Lager 157 i påsk och shoppa loss, hoppas på att hitta lite smycken till bröllopet då också.

• Gerda

Ja! Passar bra med detaljerna till toppen och så pilgrim smyckena jag ska ha... :) Det blir en riktigt lyxkvæll och sedan in i fattigdomensvård i førlång framtid. :D

Vi får verkligen njuta nær det kommer tillfællen och leva på drømmarna till de blir verklghet :)

Brøllopssmycken tar jag nog fr de jag ærvt eller har fått, har satt 0 i budget på den posten ;)

• Noomi

Ja, jag kunde också kanske ha sådant jag lånat... men tyvärr har jag ju en ganska klar bild av vad jag vill ha så jag får väl se hur det går med det.
    Lyckas jag hålla mig från att shoppa allt som jag kommer behöva tills vi är officiella så kan jag ju önska mig lite också.
    Men jag känner på mig att jag kommer ha jäkligt svårt att hålla mig från att shoppa allt äända fram till juni, haha!

• Gerda

Ja, jag har ju klarat mig hitills, endast brølloppstidningar :D å andra sidan har vi haft så många andra utgifter hela vintern... undrar vad som hænder nær min løn børjar dropppa in???

Fast vi ska ju køpa ny dator... och flytta igen...*tråkigt*

• Noomi

Ja, med tanke på hur mycket ni måste lägga ut när ni flyttar så måste det ju kännas lite surt. Själv väntar jag på att nya CSN-pengarna ska komma... lite småjobbigt att inte veta när de ska sättas in på kontot.

Bröllopstidningarna ja..haha! Jag måste börja klippa sönder mina snart så jag får med mig det viktigaste hem. Inte en chans att jag kan få med mig allt på planet annars, skulle ta upp det mesta av bagagevikten.

• Gerda

hihi... ja, csn pengar verkar vara ett mysterium nær man studerar utomlands, har hørt allehanda historier om før mkt/førlite/førsenade pengar...

Sambon ær bestæmd på flyttfirma, hutløst dyrt i oslo men mest praktiskt før oss nær vi saknar bil. Det mesta som kostar ær att spara till depositionen 3x hyran

• Noomi

Jo, det var den där hutlösa depositionen jag menade!

CSN krånglar för det mesta utom med pengarna jag får till nu till våren, det brukar aldrig vara några problem. Men de skriver ju aldrig ut exakt när man ska få dem, så jag är lite nojig att pengarna ska ta slut.
    Å andra sidan kanske det är den kickstart min viktminskning kan behöva, inte ha råd att köpa mat, haha!

• Gerda

hahaha... då blir det auto-weightloss før dig! :D

Behøver det hær med... jeansen som just blivit løsare sitter berghårt IGEN! Omøjlig match att vinna kænns det som, gladde mig just åt tanken på st. 29... snarare 32 snart i denna takten *suck

• Noomi

Samma här, var också på väg ner... men sen smög sig de listiga chokladkakorna ner i min mage, those bastards!

Men nu jäklar ska jag lyckas! Ska köra det där med att spegla sig naken flera gånger om dagen... då blir det nog inte svårt att hålla sig till morötter istället!

Svar på tråden Sommar 2007