• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Hallå tjejer!'

Idag köpte vi hem kinamat... så nu är jag äntligen proppis... hoppas en stund till ;)

Noomi! Det kommer att gå bra på domstolen! Är det sån domstol med vita peruker, eller är det bara en skrivbordsdomstol för er?

• Noomi

Gerda- Haha, ingen aning. Men jag ska inte dit eftersom de som vanligt inte fått tummen ur och upptäckt att de inte har nånting med mig att göra.
    Ska som sagt till skolan på tisdag (nån helgdag på måndag) så får de ordna allt åt mig.

Gott med kinamat! Var ju på tapasrestaurang i tisdags, inte så supergod mat.. men oj vad jag längtade tillbaks till Mexico!

• Gerda

:) Ja, det är underbart att kunna drömma tillbaka på resorna... Rymma lite fr vardagen. Just nu längtar jag till de turkiskabaden... där man blir masserad, intvålad och skrubbad... åh... skulle behövas nu :)

Tråkigt att tapasen inte var så gott, man har ju lite förväntningar när man går på restaurang.

• Noomi

Oj, oj.. det lät härligt!
    När jag var i Tunisien för ett par år sedan blev jag först inslängd i en ångbastu modell "varm så in i helskotta" där brännheta kondenserade vattendroppar landade på kroppen hela tiden, vilket innebar att de flesta stod och skrek.
    Sen blev det tvagning och mördarmassage av muskulösa män innan man tillslut fick försöka svalka sig lite genom att krypa ihop under en vattenkran.
    Det intressanta var att när man efteråt red ut i Sahara kändes det som en befrielse, riktigt svalt faktiskt!

• Gerda

Aj aj! Låter som samma koncept som vi fick... fast den sadistiska varianten!

Vi fick sitta i ett marmor rum med en massa varm ånga... sedan fanns det rinnande KALLT vatten... som vissa massörturkar hällde på oss... det var KALLT... men så skönt efteråt.

Vill också rida ut i Sahara - bara så där ;)

• Noomi

Ja, Sahara var det bästa på den resan... resten var ganska trist. Skitmäktigt att rida ut bland alla dyner och inte se annat än sand, sand, sand.
    Dock föredrar jag lite lummigare resemål. Går omkring konstant fånflinande här i England nu för att allt är så grönt och fint!

• Noomi

Speciellt till våran havande Gerda här inne klipper jag in ett inlägg från Familjeliv under rubriken "Roliga händelser under förlossningen"

"Har en kompis som i ett visst skede av sin förlossning sa till sin man att:
    "Vi skiter i det här, drar till Borås och snor en apa som vi kan raka. Ingen kommer att se någon skillnad ändå!"

:D :D :D

• Sanasol

Hahahahahahahahahaha, det vore väl nåt? ;)

• lightfish

Äntligen hittat min kära Martha Stewart Weddings :D :D :D :D :D Kvällen och helgen är total lyckad redan och det var N som köpte den åt mig ;) (N=pojken)

Noomi...vad blidde det för tidning för dig? Vad är det för ring du ska använda den lösa diamanten till? *nyfiken* ;)

• Noomi

lightfish- Äsch.. att jag aldrig ska lyckas då! Hoppas verkligen att jag hittar en MS imorgon, hela jäkla England kan ju inte vara anti amerikanska bröllopstidningar!
    Blev en Wedding Day för mig. Var väl sådär... allt kostar ju multum i den tidningen så jag begriper inte varför jag köper den egentligen. :D

Diamanten är till min förlovningsring som håller på att tillverkas i detta nu... är skitnervös, haha!