• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • lightfish

Noomi

Åh...stackars dig! Tull är definitivt något som man kan vara utan!!! :(
    Hoppas att det inte är så....

Mm...min tärna är bra hon! :D Hon verkar till och med helt inställd på att betala alla sina saker själv....hmm..nåja, det ska vi bli två om.

Dock har jag fått lite kalla fötter gällande att bara ha henne som tärna. Jag har alltid tänkt mig mina systrar (två av dem) och ena systerns söner i följet...

• Noomi

Meh, tror du jag hade en tanke på det mitt i chocken?! :D
    Men jag trodde att det var värdet på varan som avgjorde tullen, inte varan i sig? Dom kanske bara ville vara snälla och kontrollera att jag får rätt diamant, haha.
    Den skulle i alla fall levereras imorgon, så jag får väl se då.

Men lite surt är det.. vad är det för mening med Blue Nile UK om det ändå levereras från USA = tullavgift?

• lightfish

Noomi

Djäkligt skumt verkar det ju att importera stenen från USA om man nu har en UK-sida*kliar sig förundrat i huvvet* Låter skumt..... :(

• Gerda

Låter vældigt dumt! Isf bør du ringa och klaga till BlueNile UK och sæga att det ær lurendrejeri att åka på tull nær det framstår som så att stenen skickas fr UK!

• Noomi

Ja, det verkar rent ut sagt skitdumt! Men jag vet ju ännu inte vad det rörde sig om, om de skulle fastställa tullavgift eller nåt annat.
    Visar det sig i morgon att jag får betala tull så kommer jag höra av mig till dem för lite "seriöst snack". :D

• Noomi

Har läst igenom deras "terms and conditions" nu och det står inte ett jota om tull eller liknande. Bara att frakten är gratis, att man enbart kan beställa till adresser inom UK osv.
    Äh, lägger ner det här nu och väntar tills imorgon när den kommer....

• Noomi

lightfish (och ni andra också såklart) - Eftersom du inte heller är intresserad av maränger, vet du vilken klänning du ska ha?

Själv ska jag till Danmark i sommar och prova klänningar, ska bli skitkul! Pga det ligger jag nu också i hårdträning, föredrar att ha all min love i hjärtat i stället för på magen! :D

• Gerda

Noomi

Nej fy... princessmarænger blæ ;)

Hadde tænkt mig en sjøjungfru modell... men det beror helt på hur kroppen ser ut efter barnafødande innan jag kan sæga sækert vad det lutar åt. Men har spanat in några Bari Jays som jag gillar starkt - om det inte blir en brudklænning-klænning. Har man ammar-tuttar så ska de utnyttjas ;)

• Fru Cinderella

*tihi*
    har preliminärbokat lokal idag, vad äkta det känns, o bara tre dagar kvar till förlovningen. Jag svävar på små rosa tyllmoln :)