• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • 26maj2007

längtar så till aug då jag ska och prova den i rätt storlek

• Sanasol

Hihi, japp! Då är det ögonbindel på och ALDRIG in i någon bröllopsbutik när man bestämt sig! :D

• 26maj2007

men om du inte ska beställa förrän i dec/jan har du kanske möjlighet att välja mellan 2006 och 2007.

• Sanasol

Mmm, fast jag hade ju tänkt prova redan i september-oktober, så det jag bestämmer mig för då är nog det slutgiltiga! Man kan inte åka som en jojo mellan Umeå och Stockholm... hihi

Sitter och dreglar över nya köksmöbler, vi ska ju flytta i juli... men det blir väl inget sånt innan bröllopet skulle jag tro... :(

• 26maj2007

är så glad vi är snart klara där uppe på ovanvåningen så det blir uppflyttningn på måndag. ska bli så skönt att få plats!

mindre roligt är att man kommer att ha 190 kvadrat att städa i stället för 110.

så det blir att kolla möbler till vadagsrummet och grejor till lekrummet. ska bli super kul.

• Sanasol

Mmm, det är så himla roligt att inreda! Vi har ju fått en 4 r o k nu, vi ska ju bygga villa så snart som mannen är färdig med utbildning, men han börjar ju inte förrän hösten 2007 så vi ville ju gärna ha en ordentlig lägenhet under tiden... tänker inte vänta till 2012 med bebisverkstaden precis ;)

• 26maj2007

kan förstå att det kan vara knarpert nu. ni skulle väll betala ringarna i maj eller?

du får försöka att piffa upp med andra grejor.

• 26maj2007

ska ni bygga huset själv i lösvirke?

• Sanasol

Hihi, jo mina ringar ska betalas i slutet på maj! Då blir bröllopskontot ekande tomt igen :o Men vi har ju varann, så det är lugnt... har rätt bra möbler nu med, men hade gärna haft en större köksgrupp då den vi har är så liten och nya köket är rätt rymligt! :) Vi har sett ut ett ekbord som är superfint.

Vi kommer bygga huset själva, vi har hittat en modell som vi kommer utgå ifrån, dock har vi tänkt göra några ändringar. Familjerna på båda sidor har skogsbruk, så det vore vansinne att inte använda det virke som finns, dock kommer det ju krävas tid och jobb *pust* Fast jag får väl måla och laga mat till gubbarna skulle jag tro! ;)

• 26maj2007

vi har inte byggt i lösvirke utan beställde huset i flera väggsektioner. sen reste vi huset själva och gjort allt annat arbete själva förutom vvs.

vi höll på i 7 månader innan vi kunde flytta in.