• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Sanasol

Mmm, måste också se till att få mina värderade och ordna med en ordentlig försäkring. Hörde någonstans att såna försäkringar bara täcker vid stöld om ringen låg i bankfack vid stölden... :( Låter ju inte så bra!!

• Gerda

Sanasol

Min mor har många førsækrade smycken - førsækringsbolaget behøver værdeintyg (godkænd så klart) samt foto på smycket.

Eller... kanske det bara ær mamma som tar kort på dem før det behøvdes i USA? Men ett foto skadar iaf inte.

• Sanasol

:D Så nyfiken på hur din ring kommer se ut... :)

• Noomi

Sanasol- Men vadå... hade inte du tänkt att ha den i ett bankfack? Jag kommer bara ta fram ringen och titta på den på högtidsdagar!

:D

• Sanasol

Gerda

Man kanske ska ringa och höra med försäkringsbolaget, kan man ta sitt vanliga till sånt med eller? *inte insatt*

• Sanasol

Noomi

Ja, varför ska man använda den någon gång egentligen? man vill ju inte riskera att någon ser den, eller att den blir sliten... hahaha

• Noomi

Gerda- Det var en bra idé! Han ska kolla infattningen med en CZ, men sen kan han ju kanske byta ut den mot en lite roligare sten. Ska höra med honom..

• Gerda

Jag ær heller inte særksilt insatt, men man kan ta med vanliga smycken att førsækra också... men det ær væl inte mkt løn om sjælvrisken ær mer æn dess værde?

• Sanasol

Nej, det är väl inte direkt lönt på släta guldringar exempelvis... däremot i det här fallet känns det som ett måste faktiskt!!