• tina19/8

Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?

Hej är en glad tjej som fyller 24 år nu i feb !
    Ska gifta mig den 19 aug i norra solberga kyrkan en jätte fin kyrka som jag är döp konfirmerad i och ska nu gifta mig i den också .
    Min blivande man och jag har levt tillsammans i snart 8 år och jag är jätte lycklig att vi nu ska vandra tillsammans till altaret och lova varandra evig kärlek men jag skulle vilja byta lite ideer och tankra med andra brudpar så skriv gärna om era planer eller berätta om när ni gifte ja alla är välkommna att skriva
    Kram Martina

• Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?
  • Henrics tjej

Hej Sofie!

Vi har nog inte kommit så vidare långt i planeringen, om man jämför med många andra här. Men vi har iallafall bokat det viktigaste ! (Kyrka och festlokal och preliminärt fotograf och hår/smink, gästlistan är väl i det närmaste klar). Men det är svårt att veta i vilken ände man ska börja - det är ju så mycket som ska bestämmas och kalkyleras.

Funderar just på bra DJ och mailade Jock de Nation i Nässjö, men OJ vad dyra de var! Har varit och provat en del klänningar, nu senast en underbar Pronovia idag, men inte bestämt mig för nån än.

Min m2b är från Eksjö, så därför blir det i de trakterna. Tycker oxå det känns kul att många av gästerna "tvingas" göra en liten utflykt. Då blir ju helgen lite längre!!

Hur långt har du kommit?

• september bride

jag och min sambo ska gifta oss i norra solberga ka den 9/9 06 och vi är från nässjö... kul att det är fler som ska det.. vi är 25 & 24år...
    han som ska viga oss heter Per Wallet

• knubbsälen

Hej!!! Jag är från eksjö och ska gifta mig 12:e aug i kulla kapell!
    nu blev jag nyfiken på om man vet vem ni är???

• september bride

har funderat på lövhult oxå men blir nog lite litet... hur många ska ni vara???

• september bride

någon som är kvar på denna tråd...

• Henrics tjej

September Bride: vi ska vara ca 80-90 personer och hade först tänkt oss Kulla kapell, men insåg att det skulle bli väldigt trångt och gjorde en helomvändning och valde en JÄTTEkyrka istället!

• knubbsälen

Hej, nu blir jag orolig för vi har bokat kulla kapell och vi har ca 120 gäster... trodde det skulle gå in... Vet ni hur många platser där finns?

• september bride

jo vigseln ska vi ha i norra solberga ka men jag tänkte på festen sedan... vi är runt 70 pers

• tina19/8

hej september bried!

jag ska gifta mig den 19 aug i norra solberga kyrka och vi sk aha våran fest i blankefall loge ett underbart ställe verkligen och vi ska vara 72 middagsgäster och sen ska vi har öppethus för ca 55 pers stället kan ta emot ca 170 gäster !
    Kul att ni är i samma ålder som mig jag är 24 år nu i feb . Välkommen till min tråd kram Martina

• Henrics tjej

knubbsäl: Det finns 13 bänkrader i Kulla kapell, 7 på brudgummens sida och 6 på brudens om jag inte minns fel. De är inte så breda, så fem-sex personer på varje bänk skulle jag tippa är max.

Har hört på omvägar att en kyrkvaktmästare ska ha sagt att kapellet rymmer 90 personer, men redan det låter i mina öron väldigt trångt. Ska ni vara 120 gäster så tror jag att det kan vara bra att se på alternativa lösningar. Lycka till!

Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?