• Ninis07

Januari 2007

Hej!

Finns det några januari-2007-brudar här som har lust att starta en ny tråd? Vore roligt om vi kunde följas åt i planering och annat!

• Svar på tråden Januari 2007
  • L+J

M.E. Läser internationell marknadsföring i Washington DC. Denna termin gör jag ett s.k. internship, dvs praktik. Det är kul och jag har jättetrevliga rumskompisar, men jag längtar tills jag får komma hem till min sambo igen... Mindre än två månader kvar nu iaf! :)

Vad har ni för planer för helgen då?

• M.E.

L+J: Låter spännande, förstår att du saknar din sambo... Jag var på Hawaii lite över en månad (6 veckor ca) för nåt år sen och tyckte det var så jobbigt att vara ifrån varandra! En månad är ju inte ens länge om man jämför med en termin!
    Helgen är snart över här, söndag förmiddag... Vi ska titta på hus idag igen.. Igår hade vi bekanta över på middag och gemenskap, de ska gifta sig också nu till sommaren!
    Vad händer i staterna då? Vad har ni för väder? Här är det ruskigt kallt!!! -20 härom natten!
    Kan inte vara lätt att planera bröllop så långt hemifrån, men det måste ju finnas hur mycket som helst som kan ge dig idéer där borta. De är ju lite mer "crazy" kring saker och ting till bröllop!

• M.E.

Hallå tjejer...hur är det? Vad är på g?

• L+J

Hej hopp!

Jo här är det mer vårväder även om temperaturen växlar kraftigt från vecka till vecka. Ena stunden är det över 20 grader o nästa varning för snö. Men träden och blommorna har börjat slå ut så jag hoppas att våren snart är här på allvar!

Faktum är att jag är här två terminer, var här i höstas också, så det är LÅÅÅNG tid utan varandra. Men jag var hemma en hel månad över jul och hälsade på så det hjälpte jättemycket.

Roligt med hus, jag vill också ha! Fast vi ska nog satsa på en båt först tror jag. Och det blir förmodligen inte förrän efter bröllopet, så kanske om ett år eller så. Jag hoppas få ett nytt jobb och lite löneförhöjning innan dess, hehe :)

Är lite krångligare att planera bröllop när man är så långt borta, så vi har inte kommit så långt ännu. Börjar dessutom bli lite osäkra på om vi ev ska satsa på att gifta oss i Stockholm istället för att underlätta för släkt och vänner. Men det vore ju så mysigt att vara i fjällen.... Klart är iaf att vi måste bestämma oss definitivt ganska snart!

Ha en trevlig helg allihopa!!
    L

• M.E.

Hej på er! Hoppas helgen var bra!

L+J: Oj det var ett tag, då förstår jag att du längtar hem. Jo kan tänka mig att det kan vara lite knepigt att planera... Hmm.. ja fjällen är ju urmysigt men det är ju som du säger lättare för släkt att vänner att komam om det är närmare deras trakter... Svårt beslut! Lycka till iallafall, var ni än komemr ha det så blir det säkert jättefint iallafall... Finns ju många fina platser runt om Sthlm.

Ha det så bra...

• Skidbrud (gift)

Hej alla!

Äntligen är jag här! Har inte kunnat komma in på datorn på ett tag och jag har verkligen längtat efter er!

Ledsen att jag inte har mailat er mina "save the date" ännu. Ska tjata lite på min sambo så han fotar dom och lägger in dom!! Sen lägger jag ut dom!

Hoppas allt är bra med er alla! Hur går det förresten med era planeringar?

• M.E.

Hej Skidbrud...ja sånt händer ju tyvärr... datorer har en tendens till att krångla... Det har inte hänt så mycket på sistone... Fick veta i helgen att vi inte kan laga mat i vår lokal bara värma upp, trots att det är ett storkök!! Suck!! Så nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra med mat... för att laga mat hemma i ett lägenhetskök till 65 pers känns lite besvärligt..
    Hmm hmm... vi funderar på lösningar nu...
    Hur går det för er då??

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Det lät ju inte så kul! Hoppas det löser sig för er. Kanske kan ni låna ett kök av en kompis som ha ett större kök?

För oss går det trögt. Måste komma igång snart med inbjudningarna för jag kan tro att det tar ett tag att göra dom! Tycker att jag har hur mycket tid som helst på mig men tiden rullar iväg! Ska in till stan på fredag och ska då titta lite till på klänningar och papper mm. till inbjudningarna.
    Det som är helt klart är kyrkan och ringen. Ringen är inte beställd men bestämmd!
    Det som vi närmast måste bestämma är vart vi ska ha festen!

Vad har ni klart?

• Sanasol

Skidbrud

Hur går det med era planer?? *nyfiken*

• Skidbrud (gift)

Sanasol:

Det går ganska bra. Det vi har framför oss närmast är att bestämma festlokal!

Hur går det för er? Är det golfrestaurangen som gäller fortfarande?

Svar på tråden Januari 2007