Januari 2007
Hej!
Finns det några januari-2007-brudar här som har lust att starta en ny tråd? Vore roligt om vi kunde följas åt i planering och annat!
Hej!
Finns det några januari-2007-brudar här som har lust att starta en ny tråd? Vore roligt om vi kunde följas åt i planering och annat!
Det är Ted Gärdestad som sjunger den! Den är så fin!
Åh tack!
Det va så lite!
Har ni börjat fundera på vad ni ska ha för vals?
Jag vill så gärna ha "Say a little prayer" av Aretha Franklin. Tycker om den så mycket!
Hej vänner!
Oj då var lite snabb!
Men det jag tänkte berätta var att nu har vi äntligen bestämt var vi ska ha festen! Det kommer att bli på samma ställe som de flesta av våra gäster kommer att bo! Helt underbart! Sen är det ju så att min syster jobbar där så allt blir extra bra!
Dom kommer att hjälpa oss med allt! Musik fixar dom, vi säger bara till hur vi vill ha de så fixar dom resten! Sen kommer vi nog få allt till ett väldigt bra pris!
Det känns så himla skönt att ha det klart!
Grattis vad kul! Låter som om ni kommer få riktigt bra service då! Skönt att ha det klart!
Åh det är ju perfekt! Vad skönt att ha det fixat redan!
Vi funderar nästan på att byta helg, svårt att hitta en bra lokal på Trettonhelgen har det visat sig ...
L+J, nej vad jobbigt att inte hitta lokal!! Håller tummaran för er att det går vägen ändå, utan att byta helg!
Glad påsk på er alla!
jag ska oxå gifta mig den 20 jan ! underbart att se fler som planerar vinterbröllop!
jag kom på en panikfråga! vad för skor har ni tänkt att ha? jag hittar inga bra. jag har räknat med att ha 5 cm klack, några tips?
Hm ja lite trist, men man vet ju aldrig ... Har en känsla av att det kan bli senare i januari för vår del också, eller kanske till och med i februari! Dels med tanke på att det är svårt att hitta lokal, dels med tanke på att det kommer vara ruskigt kallt på trettonhelgen, och även om JAG gillar kylan så kanske inte alla gästerna uppskattar det. De tycker nog det är roligare om det iaf går att åka slalom utan att frysa öronen av sig.
Som sagt, vi får väl se... Min sambo är där uppe nu och ska prata med folk så förhoppnignsvis vet vi mer efter påskhelgen.
Glad påsk på er!!
L
Ekstrand! Välkommen in i gänget!
Uppdaterar januaribrudslistan:
Januari 2007
1.
2.
3.
4.
5. M.E
6. L+J
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Ninis07
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20. Osse, Skidbrud, makarnoner, Wunja, Ekstrand
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
Hejsan och GLAD PÅSK på er!
L+J- Vad jobbigt för er! Vi funderade också först på att byta helt för jag började bli galen över att aldrig hitta något bra ställe. Men nu känns det jätteskönt och det kommer att bli superbra!
Ekstrand- Välkommen in i gänget! Vart ska ni gifta er!
Verkar som att det börjar lösa sig nu när vi funderat på att byta helg! Skulle tro att det blir i slutet av januari eller början av februari istället för Trettonhelgen. Verkar som att det är betydligt lättare att hitta en lokal och det blir dessutom billigare! Vill bara ha det klart nu så jag kan ställa in mig på ett visst datum och börja planera bröllopsresan ... :)
Va skönt att det verkar som det kommer att lösa sig för er! Hoppas att ni nu får det precis som ni vill ha det!
Lycka till med letadet av lokal!
Tack... Mm det är ju viktigt att det blir bra. Men nu har vi några olika alternativ. Själv är jag mest inne på ett litet familjeägt värdshus som har 80 bäddar. Det skulle vara perfekt och innebära att vi troligen skulle vara de enda där. De har haft vinterbröllop förut och jag har läst inlägg i gästboken från föräldrarna till brudparet som tackade för en mycket lyckad kväll. De hade verkligen ansträngt sig och serverat glüwein utanför kyrkan, kantat vägen till festlokalen med marschaller osv. Extra bra att kyrkan ligger på gångavstånd! Måste bara kolla lite fler detaljer men jag är väldigt intresserad av att vara där ... Plötsligt känns allt mycket roligare!!
Hur har ni haft det under påsken annars då? Här i USA är det inget speciellt tycker jag. Iaf inte som student utan värdfamilj eller liknande att fira ihop med. Har ätit ett kokt ägg på hela helgen och det hade vare sig fyllning eller var målat. Men men, det var i alla fall nästan 28 grader igår så man ska inte klaga! :)