Januari 2007
Hej!
Finns det några januari-2007-brudar här som har lust att starta en ny tråd? Vore roligt om vi kunde följas åt i planering och annat!
Hej!
Finns det några januari-2007-brudar här som har lust att starta en ny tråd? Vore roligt om vi kunde följas åt i planering och annat!
Detsamma...vi ska titta på hus!
M.E. Åh vad kul!! jag vill jättegärna ha hus, men de vi tittar på är ruskigt dyra... Stockholmspriserna är inte att leka med! Får försöka löneförhandla lite med min chef först, eller vänta några år ... :)
Vart vill ni bo?
Va kul att titta på hus! Vill också flytta till hus men här uppe i Åre är det så dyrt! Vi har ju VM här uppe nästa år så jag hoppas att huspriserna sjunker efter det! Annars får det bli lägenhet ett tag till!
osse: Visst är det skönt att ha allt sådant klart! Vi har snart lokalen klar. Kyrkan bokade vi redan i november. Många tyckte att vi var ute för tidigt men det ska ju ändå bokas så varför inte i tid!
Ingen annan som har något roligt att berätta?
Hej hopp...ja vi har precis börjat titta på hus...jag har denna termin kvar på lärarhögskolan, sen är jag klar gymnasielärare i engelska och svenska! Bara liiiiiite kvar nu...
Det är lite svårt att verkligen säga var vi ska bo när vi inte vet var jag kan få jobb, så just nu tittar vi mest. Vi måste nog hålla oss inom en radie av 10 mil från Jönköping dock då blivanden jobbar på byggföretag. Om han inte ska söka nytt också...vi får se...
Men det är kul att titta och fundera hur man vill ha det.
L+J jag förstår att det är dyrt i Sthlm... vi tittar mest på hus i trakten kring 1 miljon max 1½ miljon...just nu...men priserna börjar bli höga här nere med! Ska man hitta hus i "stan" (Jönköping) så att säga så får man nog lägga minst 2... Vi kan ju dock renovera en hel del själva...han är ju snickare! ....
I bröllopsväg så dyker ju småplaner upp hela tiden, man funderar kring fyrverkerier, middagen och allt... Vi har inte kommit på nån bra förrätt ännu.. hmm.. Vi ska ju helst kunna laga det mesta "själva", och så får det inte vara skaldjur eller fisk...
Vi ska också ha fyverkerier! Ska nog ha festen på en restaurang halvägs upp på skutan och ha fyverkerierna därifrån. Kan nog bli riktigt läcker! Hoppas bara att det är en klar kväll så det blir extra fint. Det är också en riktigt härlig utsikt över Åre by därifrån! Kommer nog att bli riktigt bra!
Skidbrud! Åhh vad fint det låter...
Jag tror vi ska inleda festen med fyrverkerier, dvs när vi anlänt till festen och alla står utanför och tar emot oss! Nåt sånt, blivanden har jobbat lite med fyrverkerier och hans kompisar är jätteduktiga! Vår toastmaster designade det som vann student SM för nåt år sen!
Så det blir nog något toppenbra! Vi har ingen jättestor budget för det men nåt iallafall!
Det låter ju jättebra! Kommer nog att bli kanonfint!
Vet inte hur vi ska göra,när vi ska ha fyverkerierna men det är ju kul att inleda festen med det!
Har ni några mer ideer kring festen?
Skidbrud... festen... nja.. inte direkt. Blir ju två rätters med tårta sen. Men underhållning har vi funderat på, kollat lite "band" men sen handlar det ju om pengar... Vi ska iallafall hyra ljud och ljusutrustning, lite spegelbollar... för att få lite "dans"...om det sen blir DJ eller en dator med spellistor vet vi ej...
Hur ska ni ha det???
Vi har inte riktigt bestämt ännu- men har lite alternativ! Antingen blir det DJ, dator med spellistor. Men sen har vi ett ganska smart alternativ som är "DJ in a box". Man går in på företagets hemsida där de har hur många låtar som helst. Sen skapar man sina egna spellistor (kan göra ganska många) som de sedan laddar ner i en box som man sen får hyra tillsammans med högtalare! Fungerar toppen och är en smart lösning som inte är så dyr!
Hoppas du förstår min förklaring;)
Annars så ska det bara bli en jäkla fest!!!
jaha...DJ in a box...inte hört talas om, men din förklaring lät ju vettig... ska söka på det...
Jo, håller med, sen ska det bli en ordentlig fest!