• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • maria73

oki. du oxå nybliven son-mor här :)
    många sånna i denna tråd..topaz, du, jag..
    hur gammal e din?
    min e 6 månader ;)

• Tiger72

sonen är 11 månader och dottern 3 år.

• Izunia

Joho!! Kom precis hem och stod blommor utanför dörren!!!!

• Izunia

Ahh...min mamma kom hem fran USA idag och har köpt med sig en massa fina saker till bröllopet pa min beställning! Fin gästbok med penna, scrapbook, fotoalbum!

Dessutom hade jag köpt "just married" flip-flips och "bride" keps pa ebay samt min nya tiara!! Ska ta lite bilder och lägga in pa min sida!

• Yllo

Topaz - Härligt att tiarorna är på g. Jag längtar så efter dem. Är du säker på att jag inte ska föra över liter mer pengar? Jag är väldigt tacksam över din hjälp Stor varm kram!
    Föresten, du är inte den enda som köper fler klänningar.. Vi har väl nästa alla varit inne på att köpa en eller fler till och då inte bara vi här på tråden utan jag har sett andra på fler trådar som också köpt fler klänningar eller önskar att dom gjort det. Jag har ju fortfarande inte bestämt mig om jag ska satsa på att köpa en till eller inte. Ska kolla mailen och se om jag fått svar på min förfrågan än.

Tiger - Den är jättevacker din klänning, men jag förstår ditt problem. En sådan klänning bör man nästan ha max B-kupa till, fasta rackare som inte kräver bh...

Izunia - Härligt att du får hem din beställning från USA.. synd att inte jag skulle dit nu innan bröllopet och shoppa.. fast *fundersamt* det kanske är lika bra, jag skulle nog ha fått betala en hiskerlig straffavgift för övervikt av bagaget

Finns det ingen annan stans än bridsave där man kan köpa den där tärnklänningen? Håll med om att den skulle passa otroligt fint ihop med min Addison och den skulle passa min styvdotter helt perfekt (tror jag) speciellt då den har snörning i ryggen.

• Yllo

Topaz - Jag har fått svar från en tjej här i Sverige som kan sy upp min Bonny åt mig för 4000 kr! Hon behöver 10 veckor på sig och den kommer att se ut precis som orginalet, men med korsettsnörning i ryggen (om jag så önskar) + att den sys helet efter mina mått så att den kommer att passa utan ändringar!! Milda marsvin! Vad ska jag göra?? Är ju så sugen på bonnyn, men gillar ju min Addison också.

• Ammo

Yllo,
    Ha ha ha , skrattade högt åt ditt uttryck, MILDA MARSVIN!!!

Hur var det nu, hade du redan köpt din Addisson?
    Om du inte har gjort det så skulle jag nog sy upp en om det blir billigare dessutom?

Izunia, visst blir man glad över lite blommor :)

Har precis varit ute med mina tärnor och testat klänningarna jag la undan.
    De gillade dem så nu ska de bara ta hem rätt storlek åt dem.1320 kr för 2 klänningar inkl sjal. Som hittat!

• Yllo

Ammo - Jo, jag har köpt Addison, den hänger här hemma. Är ju sugen på att köpa Bonny-kopian också och välja med hjälp av någon annan. Som det är nu är det bara jag som sett mig i klänningen och tyvärr är jag inte den bästa att råda i det här läget. Inte klarar jag av att använda digitalkameran att jag kan fota och lägga upp på någon hemsida att ni kan hjälpa mig

Var hittade du så billiga klänningar åt tärnorna?

En fråga till er alla - Om man beställer från bridsave, måste man ha kreditkort då?

• Ammo

Hittade klänningarna i en liten affär här i Stockholm (vanlig klädaffär).
    Ska äta nu, skriver mer snart..

• Ammo

Yllo, synd med bristande kamerakunskapen:(
    Ka inte din kille visa dig hur kameran fungerar och hur man lägger in bilder i en vanlig mapp.
    Jag kan inte detta med att göra sina egna sidor och så men de flesta här inne kan hjälpa dig att föra det åt dig. De hjälpte mig när jag hade panik inför valet av klänning.
    Jag mailade bilderna till en tjej som la upp en länk åt mig.Sen startade jag en egen tråd där folk fick rösta på vilken klänning jag skulle välja.
    I detta fall blev det mer eller mindre lika så jag fick tillslut gå efter magkänslan och göra mitt val ändå.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S