• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Haha, ska du beställa den oxå? Vilken färg funderar du på??
    Undrar hur den ser ut bak..?

Va där det för lokal??
    där ser man.. vi är rätt lika i den här tråden ibland när det gäller småsaker.. hihi

• Izunia

jag vet inte om lokalen är nat bra. Snabbkikade idag , men ska nog titta lite imorgon innan jag bestämmer tid med mäklaren..

• Izunia

jag vet inte vilken färg jag gillar..

den langa gillar jag i peacock (fast jag inte gillar bla!) eller sage och den du vill ha turkos eller sage...

men denna är ocksa niiiiice...i nästan alla färger..
    www.barijay.com/style.php&showid=37#

• Yllo

God morgon allihopa! Hoppas ni sovit gott utan bröllopsmardrömmar.

Topaz - Jag har fått ett färgprov på ett periwinkle blått band. Den var lite blå/lila, mer mot lilahållet tyckte jag. Själv är jag inne på att beställa färgen skyblue till min tärna. Temat är ju blått och min blivande har en ljusblåprickig slips och så har jag köpt en enfärgad ljusblå slips till styvsonen. Kanske du och jag kan köra samfrakt? Fast det beror ju på hur fort vi kan få klänningarna. Jag behöver ju få min före 3 juni

Jag mailade min styvdotter idag ang klänningen och bad henne kolla in den och skicka mig sina mått. Hittade en liknande klänning på DreamBride, den kostade runt 2500 kr (iofs en leveranstid på 6 veckor)

Izunia - Har du färgproverna hemma? Om du har det, hur lång tid tog det innan dom kom?
    Hoppas lokalen är fin, den du ska titta på idag
    Gillade verkligen dina småsaker som du fick hem igår. Vi har helt klart rätt lika på den här tråden som Topaz sa

Idag måste jag bestämma mig om jag ska beställa Bonnyn. Hon behövde ha 10 veckor på sig att sy klänningen, vilket innebär att jag inte får den förrän i mitten av maj om jag beställer den nu. Har mätt mig idag så att jag vet vilka mått jag ska skriva ner åt henne + min otroligt ståtliga längd på hela 159,5 cm (fast jag tror att jag ska skriva att jag är 1,60 )

• Tiger72

God morgon alla tjejer!!

Drömt i natt att jag inte hittar några skor att ha på mig till den stora dagen.

Yllo

skönt att se att det inte bara är jag som är kort i korcken. själv är jag bara 150,5 så var glad att du har de 9,5 extra.

Hur mycket betala du för din MS? Var köpte du den, Prinsessa?

Köp Bonnyn också, du lär ju inte ha problem att sälja någon av dem som det är stora och kända märken båda två.

Izunia

håller tummarna för dig, hoppas det är en fin och bra lokal.

BlueTopaz

vi ska kolla om det går att köpa enbart stenar till blivandes ring och låta någon annan göra ringarna. Har läst allt för mycket negativt om dem så vågar inte göra ringarna där.

• Izunia

Yllo, jag fick hem färgproverna inom nagra dagar!!! Sedan har jag bett om fler prover som jag inte ensa fatt svar pa!! Hade glömt bort..ska maila dem nu!!

• Yllo

Tiger - Yes!! Äntligen någon som är kortare än jag Visst är det lite knepigt att vara kort? Du kan tänka dig att jag känner mig liten i familjen nu när både min styvdotter och styvson vuxit om mig med hästlängder. sonen har varit kortast ända fram tills nu i julas då han växte om mig Dottern är nästan 10 cm längre än jag nu *bläää*

Jag köpte min Addison på Prnicessa ja, Den hade kostat 12200 kr, men då den varit uthyrd en gång tidigare fick jag den för 9000 kr - 2000 kr som jag hade tillgodo = 7000 kr.
    Bonnyn kommer inte att bli en orginalklänning, utan en kopia med snörning i ryggen i så fall. Fast jag tror inte att det blir större problem att sälja någon av dem ändå. Kanske t.o.m. lättare att sälja Bonnyn om den har snörning i ryggen och därigenom lättare att anpassa i storlek
    Men det är ju också 4000 kr till att lägga ut inför bröllopet. Börjar känna mig snål nu. Ska fortfarande ut med pengar för blommorna, frissan, champangeglasen för brudskålen, bonbonjerina och inbjudningskorten.

Izunia - Jag hoppas att dom kommer fort, det var ju i alla fall lite leveranstid på klänningen. Vi får se om min "dotter" godkänner klänningen

• BlueTopaz

det är från bridesave ni beställt färgprover va? Då ska jag oxå göra det.

Yllo, jag har rabatt på den klänningen du funderar på hos Dreambride, en av mina tärnor ville nämligen ha den ev. Mitt pris är 15% billigare. Om du vill ha den istället menar jag.
    Har även rabatt på denna (samma pris): www.alfredangeloprom.com/index.cfm/fuseAction/COLLECTIONS.productDetail/fromAdvancedSearch/0/productID/60bac9ac-66fb-4dad-b2ea-a35127a8da8b/categoryID/c0322fdd-f6ea-4002-8c96-3ff25fba316a

Kan man verkligen ha den jag funderar på i turkost på ett bröllop?? Jag lär ju lyyysa och urringningen är rätt duktig oxå..

Beställ Bonnyn Yllo!! ;) MEN o jag var du skulle jag ändå sy upp den till ca 170cm´s längd. Ifal du inte vill ha den är den bra mkt lättare att sälja då! Och att ta upp den ifall du ska ha den är ju inte så svårt elelr?

Jag är 162cm jag.. är nog lite därför sincerityn är svårsåld...

• Izunia

BlueTopaz

KLart att du kan ha turkos! Jag tyckte att färgen kunde bli rätt läcker när man är solbränd...!!

• BlueTopaz

Men om man är nästintill albino blir man tyvärr inte så brun.. ;(

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S