• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Victory

I övrigt kan jag ju berätta att vi var och provade m2b:s kläder ikväll för första gången (han har skjutit det framför sig). Enligt honom skulle ju det bli en lätt match, han har ofta lätt för att bestämma sig och tar gärna första bästa. Men han blev ganska snart varse om att det fanns en hel del att välja mellan! Så det blir nog till att gå dit snart igen, han är inte ens i närheten av ett beslut !!!

• Yllo

Jaha, då var vi över 900 inlägg!

Victory - Ja, jag räknar också veckor nu Tänk att om 15 veckor och 1 dag är vi gifta Direkt efter att vi bestämt datumet räknade jag ut precis hur många dagar det var kvar. Hade tänkt räkna ner, men så tappade jag räkningen då jag bara höll siffrorna i huvudet

Det känns både bra och nervöst att jag beställt Bonnyn. Fast som Topaz sa.. båda klänningarna är ju kända märken och i o med att jag beställde den lite längre så borde det inte vara så svårt att sälja den senare Jag tänker nog inte säga något till min sambo än om klänningen.. jag avvaktar nog ett tag till

Min blivande hittade sin kostym på ungefär 1,5 timme när vi var och köpt den. Skor har han däremot inte ens varit och tittat på än. Men det hinns väl med det med, med tanke på hur fort han bestämde sig över kostymen Vart var ni? Vi gick till Dressman och fick tag på en helt underbar tjej där som hjälpte honom. Plockade med säker hand ut rätt storlek och hjälpte sedan till att välja en fin slips och näsduk till fickan Tyvärr fick jag inte min vilja igenom med en enfärgad kostym, min blivande valde en med ett väldigt diskret rutmönster, men huvudsaken är att han trivs i den och känner sig fin

• Victory

Yllo:
    Vi var till brudbutiken Cinderella här i Piteå (vi bor bara 200 meter ifrån ), han har tänkt att hyra. Jag tror det blir en frockcoat, han var stilig i den . Innan vi gick dit sa han att han nog inte ville ha svart utan ganska ljusa kläder, men det blev så att han provade mest svarta i alla fall. Och det kändes lite mer elegant faktiskt! Men som sagt måste vi dit och prova igen när vi har mer tid på oss.

• Yllo

Åhhh.. jag önskar att min raring också hade frackcoat... *grön av avund*

Vill du höra något roligt?? Nu sitter han här brevid mig och pratar om att fara iväg och köpa en saxofon för 3900 kr!! Om han gör det så kan jag säga.. "Du köpte en sax för nästan 4000 kr, då kan jag köpa en klänning för 4000 kr"

• Victory

Yllo:
    JAA, perfekt! be honom köpa saxen!!

• Izunia

Yllo det är rätt taktik!! Säg inget nu da...
    Mannen hade jag nästan glömt bort...!!!
    Näm han har redan en snygg svart kostym, västarna har vi redan sytt upp. Men slipsarna vi fick "pa köpet" är inte sa snygga.. Vill hitta 4-6 billiga plastronger i guld/beige.. Nan som vet??
    Skor har han inte heller..Fast killar är ju inte sa himla svara att handla för..

Min slöja kom idag!!!! Johoooooo!! Den är sa fin..och väldigt laaang...!

Jag maste dra pa min klänning nan gang och lägga ut lite bilder..

• Yllo

Tro mig.. han börjar ana ugglor i mossen. Jag tycker att han ska fara iväg och kika på den där saxofonen, trots att jag hela tiden annars sagt att jag tycker det är onödigt!

• Victory

Izunia:
    Jaa, lägg ut bilder! Skulle vara sååå kul att se dig i din fina klänning!

Yllo:

• Yllo

Izunia - Härligt att din slöja kom idag!! Ser fram emot att se nya bilder på dig i din klänning med slöjan

Försöker nu övertala honom om att ringa och kolla om han kan komma och titta på saxen.. den ska ha en buckla i sig så han kan kanske pruta ner den lite... Han har redan sagt ok till klänningen som jag tänkt åt dottern.. modell 411 ni vet Nu väntar jag bara på svar från henne om den får godkänt av henne med...

Ja, det är mycket lättare att hitta till männen i våra liv. Fast var man kan få tag på billiga plastronger vet jag inte.. Kolla runt i brudaffärerna, tror inte att dom är så farligt dyra.

• Victory

Nu till en underklädesfråga: Jag tänker inte ha någon korsett för jag är ganska smal och klänningarna är ju tajta i sig så jag tror inte det behövs. Men jag funderar på denna från Bridesave. Så syns den inte men ger lite fylligare byst (har A-kupa). Åsikter?

www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=14972

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S