• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Dom är ju nästan likadanna! 687 har mer pärlor på sig.. lite på ryggen också och det har inte 411. Det roliga är att när jag tittar på Bari Jay´s hemsida på klänningen (och ändrar färgen till sky) och sedan tittar på Bridsaves färgprover verkar det vara helt olika färger.. Undrar om det kan vara så att färgerna ser annorlunda ut på en liten bit och sedan blir som klarare när det blir en hel klänning *funderar*

• Izunia

du kan maila bridesave sa skickar de färgprover!! Be om color swatches!

687 har sma pärlor över framdelen och bak vid korsetten. 411 har sma "diamanter" pa framsidan.

Mina tärnor fick bestämma och valde 687. Den var dessutom billigare.

• Izunia

När man skiftar färgerna pa Bari jays hemsida blir de lite konstiga. Inga färgprover ser verkliga ut pa bild..

• Izunia

anledningen till att vi valde den med korsett var att en av tärnorna ev är gravid vid bröllopet da de "försöker".

Annars tänkte vi pa denna:
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=20173

Fast den är 06 och den andra gillade vi redan förra sommaren!

• Yllo

Izunia - nu har jag mailat dom och bett om färgprover (får hoppas att dom förstod min knagliga engelskastavning) Hoppas dom kommer fort. Om skillnaden är pärlor och "diamnater" så är det helt klart 411 jag ska ha Tror att det passar bättre till min klänning, oavsett om jag väljer Addison eller Bonny

• Yllo

Jag gillar nog 411 och 687 bättre än 229. Nu väntar jag bara på färgprover och att min styvdotter dyker upp så jag kan mäta henne och se vilken storlek jag ska beställa

• Yllo

Nu är dags att ta natt för mig. Vi hörs i morgon och sov gott allihopa!

• BlueTopaz

Tiger: Jag hade oxå p- kort där men de sjabblade tyvärr en hel deled min order.. MEN de var gulliga nog att ersätta mig plus ge mig lite extra pengar att köpa en vinflarra som de så elegant uttryckte det.

Fasen Izunia.. kunde du inte väntat med att beställa!? ;)
    Jag VILL verkligen ha denna!
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=20372&opt30=1373&opt31=1626&opt143=4501
    Visst kan man ha den so gäst på ett bröllop? Vill ha den i periwinkle. Dock håller jag med dig Yllo färgen ser väldigt olika ut på olika ställen jag tänker mig periwinkle som grå/blå/lila men ibland ser den bara mellan/ ljusblå ut

Min m2b hade köpt ett Lancome juicy tubes i färgen/ smaken Melon till mig.. ååhh gulle han!! Jag har letat efter just det över precis hela sthlm då det bara var en sommarfärg och inte längre tillverkas. Heeeelt fantastiskt att han kom ihåg det! =)

• Izunia

melon har jag ocksa hemma!! Fick den fran m2b!

Jag vill ocksa ha den klänningen!! Ska ju pa bröllop i sommar!

Jag har faktiskt hittat en ny lokal idag!! Hoppas den är bättre...

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S