• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Topaz - Den jag tittade på hos DreamBide var modell s23 eller möjligen S01 (undrar om den har korsettsnörning i ryggen? ) Fast S23 har ju inget "glitter" på sig - 15% blir priset 2116,50. Hur har du fått rabatt på DreamBride?
    Ingen dum idé att sy upp Bonnyn med längre längd. Man kan ju alltid be henne sy den i 170 cm längd och fålla upp den så att den passar mig Det gör ju inget om det är en rejäl fåll att släppa ner + att då slipper jag försöka få tag i en skräddare som fållar upp klänningen åt mig på en vecka

Jepp färgprover från bridesvave! Beställ du med.

Turkost kan du helt klart ha på ett bröllop! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig turkos klänning (tror att det skulle göra sig fint mot mitt mörka hår också) om jag var bjuden på bröllop. Fast det verkar som om att alla i vår bekantskapskrets redan är gifta (förutom en som planerar sitt bröllop till nu i sommar, vet inte om vi blir bjudna dock). Om vi blir det så kan jag ju sno styvdotterns klänning då hon är lite större än jag

• Izunia

vi ska faktiskt pa rätt manga bröllop i sommar! 2 st (manga i min mening) varav 1 i grekland!

• BlueTopaz

Drar till IKEA nu!! Kram tjejer!

• Yllo

Topaz - Den var jättevacker!! Inte farligt dyr heller, med din rabatt allstå "Bara" 1785 kr! Är den också från dreambride? Jag såg den inte på hennes hemsida *fundersam*

Izunia - Åhhh vad härligt att fara till Grekland på bröllop! Själv var jag till Sicilien på bröllop för 4 år sedan. Det var en härlig upplevelse och jag är så glad över att jag for (hade egentligen inte råd, men... )

• Yllo

Topaz - Fast jag tror att den inte kommer att bli så bra. Min styvdotter är tvungen att ha bh och det blir inte snyggt med den urringningen bak i ryggen, tyvärr

• Izunia

Det blir som en minibröllopsresa för oss da bröllopet är i september. Vi har ju planerat honeymoon i nov/dec da vi vill pa karibisk kryssning. Ska blir roligt!!

• Yllo

Nu har jag skickat iväg beställningen på Bonnyn. Hoppas att jag gör rätt nu, min blivande kommer att bli galen om han får veta det här *tuggar på naglarna*

Jag lydde ditt råd Topaz och bad henne göra den längre, eller rättare sagt lägga upp en ordentligt tilltagen fåll ifall om min styvdotter vill gifta sig i min klänning... (så var motiveringen till att hon skulle sy den med massor med fåll att lägga ner).

Åhh.. jag har nästan ont i magen över det här nu. Tänker bara på vad min blivande kommer att säga om/när han får reda på det...

Men hade jag inte gjort det så hade jag förmodligen ångrat mig Nu kan jag i alla fall välja klänning, d.v.s OM den hinner komma fram i tid. Det skulle ta 10 veckor att sy upp den och jag har 15 veckor kvar nu till bröllopsdagen Enligt mina uträkningar skall klänningen komma runt den 27:e april!! Då ska jag leta upp någon som kan hjälpa mig ta kort med mig i båda klänningarna med slöja och tiara och så kommer jag att be någon av er tjejer att hjälpa mig lägga upp bilderna på en sida och rösta åt mig Det är väl ok? Ni hjälper väl mig med det?

Varm kram till er alla!

• Yllo

Izunia - Låter härligt med en kryssning i karibien!
    Själva kommer vi inte att fara på någon bröllopsresa/smekmånad. Vi har pratat lite om att vi ska fara utomlands tillsammans med barnen när vi får råd, kanske eventuellt om vi får pengar i bröllopsgåvor också.. vi får se

• Victory

Yllo!
    Räknar du också veckorna nu?!! Ja, tänk att det bara är 15 veckor kvar på lördag! Nästa torsdag (den 23:e) är det 100 dagar kvar!

Jag tycker du gjorde rätt som beställde Bonnyn också! Då kan du välja när den kommer och slipper undra om du valt rätt eller inte! Du behöver väl inte berätta för din sambo (än). Jag tror nog han också vill att du ska känna dig vacker på er stora dag!
    Ska bli kul att se på bilder. Jag måste också lägga ut bilder när (om?) mina klänningar kommer i slutet av mars resp. slutet av maj(!)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S