• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

BlueTopaz sag i en annan trad att du gillade Bari Jay klänningen!! Min favo!!

• Ammo

Klänningarna hittade jag på Fältöverstens galleria (östermalm) i en liten butik som hette Newhouse. Säljer vanliga kläder men hade detta lilla ställ framme, så de har inget direkt klänningsutbud.
    Hade ingen panik med klänningar åt dem, men nu sprang jag bara på dessa, så det är ju underbart om dessa nu passar så är det klart!

Kolla på Axara i stan, där köpte jag min tärnklänning när jag var tärna åt syrran.
    De har ju flyttat ur lokalen på sergelgatan men jag tror de fortfarande finns kvar i nedersta våningen vid tunnelbanan.

De andra fotograferna jag har är easyfoto, en kompis jobbar som assistent där ibland. Och sen är det en annan kille som heter Tore som jobbar/fotar åt tv4 och svt mm, men jag vet inte om han hinner till oss kl 16.30 då han ska fota ett annat bröllop 15-16?!

• BlueTopaz

Izunia, du menar denna?:
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=20372&opt30=1373&opt31=1626&opt143=4501

Ammo: Det kanske blir tight att hinna då, jag skulle inte våga ta den risken iaf.. tror jag.

Jo, vi har varit på axara, men vi ska ju ha långklänningsbröllop och jag ska ha mermaid- klänning så det krävs en viss stil på tärnorna.. (de kan ju tex inte ha en jättekjol.. men den mste ändå vara riktigt elegant) Ena tärnan funderade på en kik med mermaidkjol och en typ korsettopp i spets men den var lite väl dyr.. Så jag har betalat handpenning på en klänning till henne där jag köpte min så kan hon välja på flera hundra klänningar till rabbatterat pris. =)

• Izunia

hade du lust att hjälpa mig med min lilla undersökning? Jag tror den passar dig!

• BlueTopaz

hihi, den översta ska min toastmadame ev ha och den nedersta funderade ena tärnan på tidigare... ;)

• BlueTopaz

ja visst!
    Har pluggat statistik o sociologi så jag älskar undersökningar =)

• Ammo

Hoppas du hittar något som passar dem då.

Måste kila nu,ska ut och äta lyxmiddag...Jag lovar att tänka på er;)
    Fick 1500 av jobbet i julas att gå ut att äta för...det blir en hel del gott för 2 pers :)
    Trevlig kväll!

• BlueTopaz

Snygg!

japp tidigare idag..

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S