• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

Izunia

läste jag rätt att ni blir 200 pers?

hur lyckas man få ihop så många?

skulle vi bjuda alla släktingar och de närmsta vännerna med barn skulle vi nog komma upp i 100 pers. men vi bjuder bara en del av släkten (den vi träffar) och de närmsta vännerna så (inga barn) så vi kommer att bli 50 pers.

Måste bli super häftigt att bli så många och få ha så stort bröllop!!

• maria73

hej tigern,
    tittar in i denna tråd då jag misstänkte jag skulle hitta dig här :)
    vill bara berätta att jag bestämt mig för atelier diagonalen, av alla klänningar jag provat var det den jag strålade mest i (champagnefärgen på tyget passar mig mkt bättre än ivory/vitt å lystern är underbar...) så ja, nu blir det den :) :) :) :)
    för bröllopig mot vad jag tänkt mig från början är den egentligen men å andra sidan är det ju ett bröllop, mitt bröllop, å när ska man vara skimrande å bröllopig om inte då?
    jag får förresten tacka dig för att jag hittade den! det var tack vare din ad-tråd jag hittade den å tack vare dig jag direkt visste var den fanns till bäst pris (å när den fannas där i rätt stl dessutom :)! tack tack!
    har beställt tid i Vinslöv fred för en sista provning samt betalning (har sagt till mig själv att jag får prova hur mkt som helst fram till dess men sen får det vara nog ;)
    Såg förresten att du ska till dnmrk måndag, hoppas det går bra o att du hittar din drömklänning där. Alla modellerna du tittat på e fina men av naturliga skäl gillar jag adn å jeraldine bäst :)
    Jag har själv haft funderingar på att åka dit o ja, nu när det närmar sig inköp (MÅSTE köpa denna vecka!)blir jag sugen igen men ja, jag tror att jag, för min å alla vänners å bt kollegors skull, ska behärska mig. Tror faktiskt inte det kan bli bättre än adn för mig ändå.....
    (fast de ska ha såååå mkt fint!!! avis på dig som ska dit :)
    Vi ska ha ett ungefär lika stort bröllop som er, 44 gäster, eftersom vi håller till i samma trakt blir jag lite nyfiken på var å när ni gifter er?

Sen sorry alla MS brudar att jag slank in här på ett så ohyfsat sätt å lånade er tråd men ja, jag har sett att en å annan Ellisbrud oxå e här å hälsar på (hej hej topaz!) så jag tog mig friheten :)!

• Ammo

Maria73, du behöver inte ursäkta dig för att du skriver här, alla är välkomna!

• Ammo

Izunia och BlueTopaz,tråkigt att höra att ni är utan era kära denna dag :(
    Vi ska till Stallmästargården och äta en bit, får tänka på er då :)

BlueTopaz, jätte-tacksam om du kan kolla upp fotografen åt mig!

• BlueTopaz

Ammo: Patrik bad mig att be dig att maila honom istället för prisdiskussion (vilken jobbig mening..)
    Här är hans mail: fotograf@patrikadolfsson.com

Ja.. idag är det fasen synd om mig (och sonen Leo) Våran promenad- date som var bokad nu på dagen är sjuk o ingen vill leka med oss ikväll.. =(

MEN, ställde mig på vågen och jag väger nu 66,8kg mot 67,3kg förra veckan, så nu har jag kommit ner 7,2kg! *nöjd* (ska ner till minst 59 innan bröllopet)

• Izunia

BlueTopaz du och jag ikväll alltsa!!
    Jag glömde tom bort att det var alla hjärtans dag idag när jag pratade planer med en kompis..oj..

Tiger jo vi blir 200..eller bjudna. Sen kommer kanske ca 150-170 pga att manga kommer fran utlandet. Och vi ska ocksa ha barnfritt....!!!!

Vi har nog inte sa stora familjer men manga vänner. Det ska bli sa roligt att ha en megafest!!

• Ammo

BlueTopaz, tack, ska maila honom!!
    Men vad heter du? så jag kan referera till dig (varifrån jag fått tag på honom).Kan ju inte skriva BlueTopaz

Jag gissar att i morgonbitti så kommer det var massor av nya inlägg i denna tråd om ni ska sitta och chatta hela kvällen ;)

Vilken fest ni kommer att få Izunia! Önskar att jag hade råd med ett så stort bröllop,men vi bekostar vårt själva och är uppe runt 100.000 nu (inkl resan), så jag får redan kalla kårar när jag tänker på hur mycket pengar man lägger ut på en enda dag.
    Men fasiken vilken dag det ska bli :)

Måste åka iväg och jobba lite nu och köpa lite blommor på hötorget ;)

BT jag mailar honom i eftermiddag när jag vet ditt namn.

Tjingeling!

• BlueTopaz

Haha, nä kanske inte även om han nog vet jag heter tror jag, jag heter karin Rybbe ;)

Nä, nu vaknade bebben! Vi ska morgongosa lite =)

• Yllo

Åsa.Hjärta.Antti - "Hälla"? Jag har två små hyskor i metal (påminner om bh-hyskor fast bredare) på mitt släp. En ungefär mitt på släpet och en vid midjan. Sedan har jag en hälla, eller "tamp" som jag kallar det fastsydd under släpet så att jag kan hänga den runt handleden om jag så vill (fast jag tycker inte att det ser snyggt ut). Kan dom ha glömt att sy dit ena hyskan? Var har du köpt klänningen? Gå tillbaka och be dom fixa det, eller visa hur du ska göra

Idag, alla hjärtans dag, har jag tänkt att jag och min m2b (har jag gissat rätt att det betyder man to be?) ska gå ut och äta på en mysig restaurang + att jag köpt en stor rosbukett åt honom och så en massa geléhjärtan. Han är ju en sådan godisråtta
    Förmodligen får jag samma sak av honom i år som jag fick i fjol.. d.v.s. inget. Han glömde bort att det var alla hjärtans dag.. men jag fick ett par underbara guld/diamant örhängen av honom några veckor senare

Izunia - Håller tummarna för att den andra lokalen är "eran"
    Fast det är tråkigt att både din och Topaz m2b är bortresta . dom får gottgöra er ordentligt när dom kommer hem

Uscha.... fick mail idag från en som jag mailade angående Bonnyn tidigare igår (d.v.s innan jag slutgiltigen bestämde mig för Addison) om att hon kunde fixa fram "min" Bonny för bara 4000 kr!! Min gubbe kommer att ta tillbaka sitt frieri om jag fortsätter tjata om klänningen... Varför har jag så svårt att få den där j*vla Bonnyn ur huvudet?? Ska nog gå och kränga på mig Addison igen så att jag suddar bort den andra ur min dumma skalle

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S