• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Ammo: det är bara vi som är bridezillas, du är ute i normal tid! ;)

Min dröm har alltid varit egen häst.. ;(
    Var bor du som har haft tillgång til häst?

Är det bara hindersprövning man måste fixa innan bröllopet i pappersväg?

Jag försöker komma på vad jag har kvar att göra?
    Kolla präst efter mars vet jag, hindersprövning, festprogram.. men vad mer?

• Izunia

Vi har fixat detta:

Kyrka
    präst (fixat egen)
    festlokal
    Klänning
    Tärnklänningar (beställda)
    Inbjudningskort (klara)
    Festprogram/ placeringskort (nästan klart)
    Skor/slöja/underkjol/tiara/smycken/strumpeband etc....
    tyll till dekoration samt ljusslingor
    ballonger
    favors till gästerna
    glas till brudparet (gör själv)
    Fotograf
    Frisör / smink
    Hotell
    Transport
    Västar till herrarna
    blommor (pratat med florist)
    Musik

Ska fixas..

Videograf
    stolsöverdrag
    mer tyll
    sapbubblor
    engangskameror
    buketthallare som man sätter i bordet
    plastronger
    presenter till medverkande..(toastmaster/madame och vicevärdar..ej tärnor/marshalkar)

puh..hur mycket som helst kvar!!

• Izunia

ja är det bara hinderprövning i pappersväg?? Och om man byter efternamn??

• Ammo

Shit, jag ligger i lä!
    Men tänk så här, jag har mer kvar nu än jag trodde,ni är ju så gott som helt klara, tack för listan izunia ;)

BlueTopaz,
    Jag har delat min häst, Amorina, därav "mitt namn" Ammo (hon kallades så) med en annan tjej.
    Hon var egentligen ägare men jag var bara 12 år när jag började sköta henne och sen dess har vi tagit hand om henne i 16 år ihop. Vi tog hand om henne precis lika mycket och hon såg hästen lika mycket som min som hennes.Hon blev/är min extra syster och hon sa nyligen att hon kommer gråta ihjäl sig när hon ska hålla tal för mig. Hon älskar mig och vi älskade vår underbara häst som ingen kan förstå. Och båda är lika blödiga:)

Jag bor idag i Solna och hade hästen i Vallentuna, (en bit att åka). Är uppvuxen i Stäket i järfälla och då hade vi hästen i Rotebro, så antingen skjussade mina föräldrar mig eller så cyklade jag.
    Men sen tog jag körkort direkt när jag fyllde 18.
    Så nu när hon inte finns känns det tomt men samtidigt befriande, man hinner göra så mycket annat, som tex planera bröllop;)

Men det kommer säkert bli en till häst i framtiden tillsammans med henne. Ska bara gifta mig och skaffa några barn först, sen får vi se om jag tar upp det igen.

• Izunia

Ammo är det bara du och jag som inte har barn än? Ska nu planera in dem direkt efter bröllopet?

• Victory

Nej, jag har inte heller barn än! det blir till att börja efter bröllopet!!!

Loppalina: Jag tror jag skulle passa bäst i stl 4 (är 34:a) så 10 kan nog bli väl så stort. hur som helst blir det nog svårt att prova för jag antar att du inte bor i Norrbotten? Men tack ändå för erbjudandet (man blir ju lite sugen på att veta vad det är för modell...? )

• Ammo

Det verkar som det. Vi tänkte nog försöka tillverka;) ett efter bröllopet. Just nu praktiserar vi bara;)
    Ni då?

• Ammo

Izunia,
    Hur gör man en sådan "egen albumsida" som du har?
    Hade varit kul att lägga upp lite bilder som ni gjort så man kan dela med sig bättre.

• BlueTopaz

Hihi jag är uppvuxen i Sollentuna, sambon i Järfälla, jag red 6år på Överby (och red en kompis häst i ett stall en liten bit ifrån överby oxå) och 5 år i solna ridskola, bor numera i Sumpan.. där ser man! *vink, vink*

Jag har detta kvar kom jag fram till:
    *prästen, efter mars
    *hindersprövning (tar man över makens namn behövs inget papper om namnbyte)
    *Festprogrammet
    *Underkläder til oss båda
    *Ev. gästpresenter på hotellrummen (vad???)
    *Sy slöja
    *Örhängen
    *Bordsdekoration (har redan köpt röda rosblad i tyg)
    *Blommor till mig, följet och bilen
    *Presenter till medverkande
    *TÅRTAN, jag hade glömt den! (ska vi nog köpa från chokladfabriken)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S