• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Topaz jag kan nog inte nämna vilket märka jag arbetar med utan att det anses som reklam.. Men ni hade ju min mailadress!!

För att de ska se snygga ut ska man sköta dem regelbundet. Var 4 vecka ska man göra pafyllning (byta ut allt) och vart 2 vecka göra en fix (för att fylla ut utväxten och ev luftbubblor).

Jag har hört att sprej tan blir ojämnt och flagnar.... Men alla har ju olika erfarenheter!

• Ammo

Åh, jag vill också testa soldusch!
    Hur blev resultatet? Bra som du skrev,men hur brun blev man?
    Syns det att det är "på sprutat" eller ser det naturligt ut? Inte orange eller så?

Jag är ju också blond men blir brun ändå.Men min kära blir sjukt brun, är vi utomlands så är han svart efter en vecka, då jag börjat är gyllenbrun.

Så jag funderar på att "komma ikapp" med en ev soldusch till bröllopet om min kära har fått för mycket färg under sommaren.
    Vill ju inte se ut som en alvedon på korten;)

• Ammo

Izunia, har du inga tips om man vill försöka få egna starka naglar?
    Jag menar inte att jag "byggt på" förstärkning utan bara penslat med olika saker som ska göra naglarna hållbara,men det hjälper inte.

• Izunia

jag använder själv bara lack nu. Det hjälper ganska bra. Du kan köpa förstörkningslack och pansla pa nytt varannan dag. Sedan är det kalcium och vitaminer som gäller. För att det ska vara riktigt vackra naturligt bör man ga och fa manikyr varje/varannan vecka..

• Ammo

Det är förstärkningslack jag har.
    Men det är väl jag som inte är bäst på att sköta mina naglar får jag väl erkänna...

• Izunia

ja man far väl ga som en princessa och inte röra nat om de ska halla!

• Ammo

Ha ha, ja man får väl det.
    Har haft häst i 16 år, tog bort henne i sommras :( och har som ni säkert förstår så har jag mest haft skit under naglarna.
    Det har varit under betet på sommrarna som jag har haft vackra naglar.
    Men nu när hon är borta så trodde jag att nu ska jag få fina naglar,men nu knappar jag på datorn flera timmar varje dag istället så tji fick jag ;)

• Izunia

ja jag använder ju remover varje dag sa du kan ana om mitt lack ser snyggt ut och haller länge!

Ush..jag sitter och kolla mina anteckningar nu och det är sa mycket sma grejer som vi inte köpt än. Allt är iaf nästan bokat vilket är tur..!

Nu far jag hänga pa ebay och leta lite..haha

• loppalina

Victory : Hur stor eller liten är du i str?? Jag har en MS str 10 om du vill prova ;)

• Ammo

Vad har du kvar att köpa/boka?

Det "stora" sakerna är bokade utom fotograf och frisör. Och jag hittar inga billiga, alla är uppbokade!

Det som är helt klart är:
    Kyrka
    präst (fixat egen)
    festlokal
    Klänning (beställd)
    Tärnklänningar (beställda)
    Inbjudningskort mm (har spånat och väntar nu på pappret som jag måste specialbeställa)
    Skor, slöja mm ska jag köpa på Princessa efterom jag fick tillgodokvitto för handpenningen jag la på Kaylan.

Men det känns som om ni ligger före mig.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S