• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Nu har vi passerat 1000 inlägg!!!!!
    Vägra släppa tråden!!!

Ska nog införskaffa mig en sådan fil.
    Men när jag fått långa fina naglar så antingen delar de sig, eller det vanligaste, jag får som en "tagg"/går av i ena kanten. Det går ju inte att göra något åt den, bara att klippa eller riva av..

• BlueTopaz

Jag får oxå vanligast ett hack i sidan, men det avhjälps med förbehanling med polerfilen samt att jag kollar nglarna ca varannan kväll innan läggdax om de ser sköra ut i kanten, drar då några tag e en vanlig fil o sedan polerfilen litegran precis i kanten.

Kan ju säga att vitamintabletter oxå gör susen med tjockare naglar, men det tar drygt 6-8mån innan man ser resultat dock..

• BlueTopaz

Tråden kommer stängas 13/4, undrar hur många inlägg vi är uppe i då!!??

• MonikaS

Ni bara måste hålla igång den, min klänning kommer inte förrän i maj, och då kommer jag garanterat vilja skriva av mig *nervöst*

• Ammo

Varför stängs tråden då?
    Då måste vi ju börja på en ny;)

• Izunia

jag har själv väldigt sköra naglar. Vitaminer är alltid bra. Om de lätt gar av ska de hallas korta och fyrkantiga för att minimera att det bryts.

Naglar "slits" av förstärkning i den man att man filar pa dem. De blir ju tunnare da, men själva nageln blir inte förstörd och växer ut som vanligt.
    Själva gelén (som jag enbart rekommenderar) ligger ju som ett skydd pa naglen och naglarna andas genom nagelbanden. Däremot om man river bort gelén kan yttersta skiktet av naturnageln följa med och bli tunnare.

Andra material innehaller lösningsmedel och förgiftar nageln och kan skada den för alltid..Inte sa kul. Därför arbetar jag inte med akryl. Det är dessutom förbjudet i all form i Danmark da det vetenskapligt bevisat ger hjärnskador...

• Izunia

mina gelénaglar som jag gör haller mot allt! Jag har kunder som gar pa vattengympa, är städerskor, frisörer och deras naglar utsetts för mycket värskor. Inga problem. Det är olika beroende pa vilket märke man använder sig av och självklart vem som gör dem... Det varierar ju lika mycket som olika frisörer..

• BlueTopaz

Aha.. oki ;) Tack!
    Vilket märke är bäst då? Kan vara bra att veta.. Visst är gelé det man har under UV- lampa så att det bränner i nageln?

Trådarna lever bara i 3 månader... Det är samma på familjeliv.

• Victory

Puh, 100 sidor!

Jag har inte kunnat hålla koll på tråden på jobbet, för jag har bestämt mig för att undvika att surfa på arbetstid (en kollega blev tillsagd av chefen för att hon surfade för mycket, och jag vill ju inte råka ut för samma sak!).

Liten uppdatering: Fick mejl från bridesave idag! De kommer inte att hinna leverera Jeraldine i tid till bröllopet, tyvärr! Hon hade även kollat på lagret men de hade ingen MS överhuvudtaget i storlek 4 eller 6. Så nu lägger jag ner min önskan om en MS. Lite sorgligt men jag är nöjd med de två jag har beställt.

Idag har jag gjort soldusch, Magic Tan! Det var himla skoj! Ja, kanske inte just att stå där i duschen och andas in ångorna, men det gav väldigt bra resultat, faktiskt! Detta ska jag definitivt göra innan bröllopet!

Jag har gjort nagelförlängning/stärkning med gelé tidigare för att prova och jag tycker det funkade väldigt bra. Men nu har de börjat lossna och jag vill ta bort dem, (har köpt remover). Innan bröllopet ska jag göra det igen. Mina egna naglar är korta, platta och FULA!! Det var en fantastisk känsla med långa naglar, kände mig otroligt kvinnlig och vacker! Men när naglarna lossnat har mina egna naglar blivit ännu svagare än innan. Så nu får jag försöka spara ut dem till bröllopet.

Förlåt det långa, meningslösa inlägget, men jag har abstinens efter en hel dag på jobbet utan BT! Fick nästan panik när jag kom hem och sidan "inte kunde hittas"!!

• BlueTopaz

Haha vi är verkligen alla helt beroende av BT ;)

Jag funderade oxå på magic tan, men blir det jämnt då och hur ser det ut i ansiktet? Jag har ju blont hår så jag är rädd att babyhåret vid tex polisongerna blir brunoranget...
    Hur länge håller det och vad kostar det?

Hmm.. du beställde en Dion från Cinderella, men vad är det mer för klänning? *glömt* ;(

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S