• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Telan

andlin, och ni andra med för den delen : nu har jag äntligen fått klart det första testet på en tiara. Finns under albumet accessoarer.
    spaces.msn.com/smeoratelan/

• Pärtan

Rätt läckert ändå att vi är så många som ska gifta oss denna sommar och (nästan) inte en enda på samma dag.

helena_h: Jag har oxå hittat en ring som jag vill ha, men den kostar betydligt mer än vad budgeten säger. Får se om vi lyckas få ner den i pris m.h.a en juvelerare som vi känner. Var ligger er guldsmed någonstans?

• jamboochjag

Satt också och tänkte på det just att vi gifter oss på olika dagar kul!

Har ju beställt min klänning från en försäljare i Kina och nu är jag så nyfiken, den ska göras klart i veckan så nästa vecka får jag den förhoppningsvis. Så spännande. Lite nervös att den inte ska passa, men det går nog bra, m2b mätte noggrannt.

• Sanna Panna

Halloj!

Här kommer "kärringen mot strömmen" som naturligtvis har samma dag som någon annan! Jag är med och snyltar på Krizzys datum den 12 augusti fast jag är först ut i kyrkan (vi har samma kyrka)

Du får stå och vänta på oss Krizzy, vi ska slöa såååå mycket och stå på kyrktrappan lääääänge!!

I övrigt har vi bokat lokal, hittat M2B's kläder, sett ut ring (ska köpa om ett par månader, då har troligen guldpriset gått ner), köpt min klänning (öh...klänningar ska jag väl säga. Har tre som jag inte kan välja mellan!!), beställt tärn- och näbbklänning och designat färdigt inbjudningskorten.

Det känns ändå som om det är evigheter kvar...

• Brud i Uppsala

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    22/7 Helena_H
    29/7 Dala82
    5/8 Andlin
    12/8 Krizzy
    7/10 okt2006
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

• helena_h

pärtan: guldsmeden ligger på gågåtan, utanför st per. i det gulahuset som står på sniskan.

• okt2006

woman:
    vi har inte bestämt oss vart vi ska gifta oss ännu, har preliminärbokat Dalby och Vaksala. Vart ska ni gofta er och vart ska ni ha festen? Tycker det är svårt att hitta loikaler med hyfsat pris som inte ligger alltför långt från stan. Sambon vill Vaksala för det är nära och enkelt för folk att ta sig dit, jag vill Dalby för det är så vackert och romantiskt...

• Telan

helena_h: Kul att du gillade tiaran.
    Jag tyckte att broderierna på din klänning var fina. Snyggt när det inte är helt symetriskt.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006