• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • helena_h

tullia, vi ska gifta oss i dalby kyrka, och ha festen i dalby bygdegård. Danmarks kyrka är förresten jättefin!

vi har inte skickat ut inbjudningarna än. det är lite strul med kuverten, men ganska snart hoppas jag att de ska kunna skickas. inom ett par veckor helst. men det är ju ingen panik än.

jag håller med, jättekul att prata med någon som har samma dag!

• woman

Tullia: Vi kommer också ha festen i Danmarks Bygdegård. Det är ju så fint där, lokalen också! Du är lite före mig, men...

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 busgumman
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    17/6 BornToBeBride
    22/7 Helena_H
    22/7 Tullia
    29/7 Dala82
    29/7 hyperballad
    5/8 Andlin
    12/8 Sanna Panna
    12/8 Krizzy
    26/8 CarroK
    7/10 okt2006
    7/10 woman
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

• Tullia

woman

Har du kommit på några roliga dekorationer till lokalen?

Hur många blir ni?

Gardinerna är hemska tycker jag, men fönstren jätte vackra så jag funderar på att ta ner gardinerna!

Har läst om par som satt kandelabrar i fönstren, det låter fint tycker jag.

Hur gör ni med porslin, ska ni använda bygdegårdens? jag tyckte det var lite slitet så jag lånar nog på jobbet och hos catering fiman vi bokat.

Det är så vackert där ute och på sommaren ..längtar..

Jag får väl skriva bra och dåligt, funkar och funkar inte efter vårt bröllop så kanske du får några tips!

• woman

Tullia:

Jag vill också ta ner gardinerna!! Vad roligt att du tycker likadant. Fönstren vill man ju visa, de är ju så vackra (och gardinerna så fula). Har tänkt ha någon sorts kreation med blommor och ljus i fönstren. Har inte bestämt exakt, men har lite idéer.

Vi har en dukning på 121 personer (vet ju inte hur många som kommer, men så många får vi in). Inga problem, trots att hon i Bygdegården sa att man bara får in 106... Men vi har varit och provdukat!

Kommer antagligen att ha porslinet som finns där. Har inte något val. Vår catering har inte porslin och jag känner ingen som har en uppsättning på 121 delar... Får se hur vi löser det. Kanske går att ordna på nåt vis. Har inte riktigt kommit dit i planeringen ännu.

• Tullia

woman

Vi blir inte fler än 55 så då är det ju lättare att "låna" porslin.

Åt vilket håll täner ni sitta?

Ska ni ha nån musik underhållning, typ coverband eller så? jag letar med ljus och lykta...

• woman

Honnörsbordet ska vara framför rulldörrarna in till det lilla rummet. Senare på kvällen öppnar vi upp dit. Kommer ha tårtan och en jätte dukning med frukt och godis och grejer. Min moster är jätte duktig på sånt, och hon har gjort sådana maffiga kreationer till många bröllop. Är jätte vackert.

Kommer ha en vän till oss som är pianist spela lite jazz, gospel och "Frank Sinatra" under festen. Kommer inte ha någon dans. Får inte riktigt plats med det efter vi har 'mosat' in 121 sittplatser...

• andlin

BT-träff på Café Linné hörnan på tisdag den 21/3 kl.18 då. Ska vi träffas utanför?

Om det är någon mer som vill dyka upp som inte har "anmält intresse" här så är det naturligtvis bara att dyka upp!

• jamboochjag

Hade gärna kommit men precis då har vi träff med kyrkovaktmästarn för att kika på brudkronan

• Pärtan

Det blir bra att träffas utanför. Vi ses!

• krizzy

Jag är oxå där kl 18:00 Vi ses då!!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006