• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • Wire

Hej alla Norrköpingsbrudar!

Jag ska inte gifta mig i Norrköping men har släkt & vänner i trakten. Tänkte bara höra om någon har mer info om bröllopsmässan 22 januari. t.ex. hemsida?
    Sen var det någon som skrev om ett bröllopsevent den 11 februari. Någon som vet mer om detta?

• PysselPassion

Hej hej!

Wire
    Jag tror att bröllopsmässan var 11-16 i Himmelstalunds brunnsalong sön den 22/1!

Hur känner Ni? Jag börjar känna mig lite stressad över allt, känns som vi inte har koll på allt eller missat ngt! Man vill ju inte ha för mkt att göra i slutet!!

• cacan81

Hej på Er!Nga bra tips på butiker i NKPG där de säljer/hyr ut brudklänningar?Tillhör en utav LKPG brudarna 06 men har mga goda vänner i NKPG så jag är där ganska mkt! Kul m bröllops mässa! Det visste jag ingenting om! Nån som vet lite mer om den o bröllopseventet??

• Bälskling

Hej på er brudar!

Kul att den här tråden har vaknat till liv! Jag gifter mig på Vikbolandet redan i maj! Rönö kyrka och bygdegård. Väldigt lite är planerat ännu men jag hoppas bygdegården inte glömt vår bokning...och att vi hinner göra allt som ska göras. Har ni tips på bra cateringfirmor utöver Dillqvists?

Har idag bokat hår och make-up men annars hänger allt i luften, vi har tex inte nån präst eller kantor ännu. Jag och mtb har iallafall bestämt ett färgtema häromdan...grönt, vitt och beige, typ.

Har ni andra tittat på klänningar ännu? Vart ska man vända sig? Eller rättare sagt, vart är utbudet störst och man får trevligast bemötande?

• Bröllopsnojig

Bälskling

har du några bilder på rönö? Fick tips om detta ställe men har knappt aning om vart det ligger. jag gifter mig i höst *pirrigt*

• mar1lyn

Hej jag bokade Kvillinge kyrka idag prel till den 7 juli!!! Är så pirrig! Är det någon annan som ska ha den eller har varit på bröllop där? Vet ni nån liten lokal i närheten? Helst skulle vi vilja vara utomhus!

• caprea

Hej! Skrev precis ett inlägg men de vart visst fel...
    Känns som alla kommit långt i sin planering?! Vi har prel.bokat kyrka och letar nu festlokaler... 3 av 4 värdar är oxå klara + pastorn som ska viga oss. Antagligen kommer vi ha väldigt många gäster... funderar på att ha middag först och sen bjuda till öppet hus, har ngn haft det lr tänkt att ha det? funderade på tårta utanför kyrkan men vi gifter oss i october så... man vet juh inte alls hur vädret blir... buffé? ngn som har ngt bra förslag på det?

just de! 11 februari, vad är det då?

• Bröllopsnojig

Billiga ringar åp nätet, någon som vet?

• Bälskling

Hej!

Bröllopsnojig: Jag hittade efter mycket om och men denna bild på Rönö bygdegård. Det är en gammal skola. Det finns en stor sal där man får rum med 80 gäster. Fint välutrustat kök med porslin. 2 mindre rum och 2 (eller om det var 3) toaletter. Vi glömde förstås kameran när vi var där i somras och tittade så vi måste nog åka dit snart och ta bilder för att kunna planera möblering och dukning.

web.telia.com/~u11112943/torp/ro00.jpg

Rönö kyrka är en liten, söt kyrka från 1600-talet. Ligger precis bredvid bygdegården. Mer info finns här:

www.svenskakyrkan.se/ostrahusby

Klicka vidare till Rönö kyrka.

mar1lyn: Jag har varit på bröllop i Kvillinge kyrka. Då hade brudparet sin fest i nåt slags Folkets Hus i Åby. Mkt trevlig lokal tyckte jag. Inte så tjusig men med gammal charm!

Nähä, dags att sova

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!