• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • Bröllopsnojig

Vi har i princip bestämt allt i två olika format: ett stort och ett litet bröllop, nu hänger det på lokal vilket det blir... Låter helt sjukt jag vet men det funkar väldigt bra för oss... Vi har sagt att i värsta fall, om vi inte hittar "rätt" lokal så får det bli ett gammeldags bondbröllop med gigantisk matbuffe i en loge som är överöst med björkris och blommor. det är ju iallafall billigt och det blir alltid trevligare än man tror Visst låter det mysigt?

• Helen77

llone och även ni andra

Jag gifter mig den 12 augusti klockan 14.00.
    Och jag börjar faktiskt redan bli stressad för jag har insett hur mycket planering det är.
    Just nu är jag mest stressad över ev lokal att vara i.

• Vikbobrud

Leylani:
    det låter bra, ska kolla upp lindö kapell.

Bröllopsnojig:
    jag vet hur du känner dig, först bokade vi ett slott, bara mat och dryck skulle kosta runt 60 000kr. Sedan har vi alternativ två som är en mindre lokal med catering vilket kostar 20 000kr. Jag kommer nog att välja det mindre alternativet för att kunna påverka mer. Slottet hade allt i ett paket och det är jättesvårt att lägga till eller dra ifrån. Jag vill att bröllopet ska bli mindre formell och mer personligt och avslappnat. Vill att allt ska återspegla oss och därför vill vi kunna ha till exempel små presenter till gästerna, ett bord med choklad och frukter, egna blommor från mina föräldrars trädgård mm. Ditt förslag med björkris och bondbröllop låter ju helmysigt! Kör på det! Det är sånt som era gäster kommmer att uppskatta tror jag:)

Ni andra: jag håller med om att det är otroligt stressigt, vet knappt vad man ska ta itu med i planeringen. Är nyfiken på hur gamla ni är? Själv är jag 25 år.

• Bröllopsnojig

jag fyller 30 näste år!!!!!

• Helen77

Och jag är 28 år och min kille 35 år.

Ilona

Orrkullagården är ju bra att vara i men vet du om man får dricka alkohol där, det är ju kyrkligt.

• Leylani

23 här och blivande maken fyller 29 i januari

• Vikbobrud

Vad kul att alla är unga brudar! Har ni börjat att pilla med inbjudningarna ännu? Jag har börjat fundera på färgtema och papper. Funderar på en grön nyans och vit eller gräddvit. kanske ett sidenband i grönt som finns både på bukett, blomsterarrangemang samt inbjudan. Eftersom vi ska ev. hålla festen vid havet så kanske man borde ha lite skärgårdstema med snaäckor eller dylikt. Vad tycker ni?

• Ilone

Hej!
    Helen77 jag vet att det är lite hårdare krav på alkohol, även att det ska vara tyst till midnatt.
    Men det verkade gå bra med vin till maten och det räcker för oss.
    //Ilone

• Bröllopsnojig

panik panik jag blir 30 o älsklingen blir 28.. mer åldersnoja än bröllopsnoja känns det som idag

• Vikbobrud

Bröllopsnojig:
    Ingen anledning till åldersnoja. Jag förstår inte varför man ska börja bry sig om åldern, min pappa är 65 och väldigt nöjd med livet. Han säger jämt att han känner sig mer som 25! Och jag å andra sidan kan känna mig mer som 65 år när jag vaknar på fel sida:)

kram

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!