• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • Vikbobrud

Hej norrköpingsbrudar!
    Planeringen ligger lite i vila just nu, men efter nyåret så ska man nog komma igång.

Arkö: känner vi kanske varandra? Köpte du din klänning på Petrés? Funderar också på Fotografica eftersom jag har jobbat med Håkan förut. Han är väldigt duktig.

Fialott: Äntligen! Trodde att allt var inbillning:) men vi har pratat med slottet och de sa att det bara var vi som hade bokat kapellet den 19:e augusti. När bokade du lokal och kapell där? Vem pratade du med då? Josefine?
    För jag blev ju väldigt orolig eftersom tiderna kanske skulle krocka med varandra.
    Berätta mer om hur det går för dig!

Snart ett gott nytt år!
    // Vikbobrud

• PysselPassion

Vi har bokat Fotografica, det känns helt rätt, de verkar vara så engagerade och proffsiga! Själv har jag lite panik med inbjudningarna, ska nog försöka skicka dem till alla hjärtan dag! Ni missar väl inte bröllopsmässan i Himmelstalunds brunnsalong söndagen den 22/1...

• PysselPassion

Jag tycker också allt känns stressigt, eller det känns rättare sagt som om jag inte har koll på allt .. Idag fick jag iaf hem allt till inbjudningskorten så jag ska börja fila på dem... (Jag är förresten 24 år). Vad ska ni ta itu med härnest?

• fialott

Pysselpassion: Vad ska du göra för slags inbjudningskort, och vart har du köpt materialet? Har tänkt lite på hur jag vill göra men har inte köpt något material än... Funderar på att beställa lite och göra några test-kort först. Har någon av er erfarenhet av Minelle? Hon har ju en hemsida och verkar ha mycket material.

Gott nytt år förresten!

• fialott

Vikbobrud: Jag har inte pratat med dem på Mauritzberg personligen, det var min blivande svärmor som ringde dit. Men hon ska höra av sig till dem nu i veckan för säkerhets skull och kontrollera så att det inte blivit något misstag. Hon blev osäker på om hon bokat kapellet när jag nämnde det, men galleriet är ju klart bokat... Hoppas att det ordnar sig! Jag hör av mig när jag vet mer.

• fialott

Ojdå, jag kom på lite annat jag skulle skriva.. blir tre inlägg på raken från mig!

Jag har ju inte berättat om vår ålder, jag är 31, men kommer hinna fylla 32 precis innan bröllopet, och min sambo är tre år äldre, 34 och fyller 35 nu i april.

Till Vikbobrud: jag kom på ett annat ställe som du kanske skulle kunna vara intresserad av om du inte redan kollat upp det, Sköldvik. Det ligger i Arkösund precis vid vattnet och är jättefint med ett eget litet kapell. Jag skickade mail dit och frågade lite och det verkade bra förutom att man måste ta maten därifrån som vi inte ville. Annars var jag väldigt sugen på det stället också - det är jättefint. Jag vet inte om det är dyrt att ta allt därifrån, men det kan ju vara värt att kolla upp kanske?

• Bröllopsnojig

Nån här som har tips på en rar lättsam kvinnlig präst som viger i norrköpingstrakten?

• Arkö

Vikbobrud: Ja, jag köpte min klänning på Petrés. En väldigt enkel klänning som jag kände mig otroligt vacker i...
    Jag täker så det knakar om vi skulle tänkas känna varann, inte helt otroligt. Ledtråd?

• Vikbobrud

Pysselpassion: ska spana in dig på bröllopsmässan! Jag sitter och pillar på inbjudningarna, kan ju inte sova förrän jag blir nöjd. Men ska inte skicka dem förrän i februari, så kanske kan jag få inspiration av dig. Temfärgerna är iaf grönt, vitt och silver. Letar efter gröna sidenband.

Fialott: De på Mauritzberg sa att ingen hade bokat kapell eller festlokalen. Hon som sköter det fick panik och både jag och min M2B kände att det kanske inte kändes så tryggt. Jag hoppas det löser sig, vi har i alla fall bokat ett annat ställe nu.

Arkö: är du också 25? I så fall gick vi kanske på samma gymnasie och du förälskade dig i någon då som du sedan gifte dig med? Kanske helt ute och cyklar.

• Arkö

Vikbobrud: I så fall cyklar du rakt i mål, jag tror att du har rätt bra koll på mig. Vilket program gick du på gymnasiet?

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!