• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • floria

det verkar som att alla norrköpings bt-trådar går dåligt. vad händer med all feedback kring bröllop? *puff puff*

• floria

menar bara att ni inte verkar lika ivriga här som på alla andra bt-trådar att snacka kring bröllopets detaljer etc. är det inte meningen att man ska peppa varandra och dela med sig av sina tankar?

• Helen77

Jag hänger gärna med i diskusionerna med tips etc men jag är inte riktigt på det klara med vilken tråd som är aktuell.
    jag ska gifta mig först i augusti och har bara hunnit boka kyrka.
    Ska börja ta tag i allt efter nyår, tycker det är svårt att få igång sambon för han förstår inte denna långa planering.
    Har väldig panik på att hitta lokal, för det känns som jag måste få det klart för att fortsätta planeringen.
    Jag vet ganska väl hur jag vill att allt ska se ut men sen gäller det att hitta det man vill ha och det är ju svårare.
    Har hittat inbjudningskort i stan som jag tycker va jättefina.
    Såldes i paket om 5 st med kuvert, och för mig som inte ska ha så många gäster (ca 30) blir det perfekt, sedan skriver jag dom på datorn.
    Vet också vilka färger jag vill ha ( nästan), det ska vara vitt, ljus bege/ brun och som färgklick är jag inte säker men jag älskar rosa gerbera så det blir någ lite rosa också.
    Temat ska bli lite natur / sten / bast etc.
    Så långt har jag kommit, hur går det för er.

• Helen77

Jag ska självklart också ta tag i kädsel och vi tänkte åka runt och kolla på lite kläder.
    Var finns det butiker med bröllopskläder, vet bara den vid norr tull.

• Vikbobrud

Det verkar vara denna tråd som är aktuell.
    Helen77: jag vet inte riktigt heller vad jag ska börja ta tag i. Min blivande man försöker väl att hjälpa till, men han tycker också att det är långt kvar till augusti och verkar inte lika ivrig som jag att sätta igång med planeringen. Vi har i alla fall lokal men inte ännu bokat plats för vigsel. Färgtemat blir grönt, vitt och guld (eller silver). Vad är det för sorts lokal du söker?

• Bröllopsnojig

Kära brudvänner, jag har gjort precis tvärt om Jag har allt planerat utom var vi ska vara... helt galet... men men

• Bröllopsnojig

söker en riktigt billig fin gammal lokal som man kan klä med björkris..

• Vikbobrud

I norrköping finns det (vad jag vet) 4 butiker med bröllopsklänningar: Ella Brud o Fest vid norrtull, Brud o Bal på Gamla Rådstugugatan, Rafaela på Drottninggatan samt en till butik som jag inte känner till namnet på. Den ligger vid Grand Hotell. Rafaela har lite dyrare klänningar, medan Brud o Bal inriktar sig på "billigare".

Ang. lokal man kan klä med björkris, varför inte ta en gammal bygdegård kanske?

• Helen77

Har kommit på en lokal som kan bli perfekt. Söker lokal där jag själv fixar allt. Har satt mamma att höra efter lite om den lokalen, hoppas det är något för mig.
    Tack för tips om klänning.
    Vad ska ni ha för transport från bröllopet ?
    Jag vet inte alls vad jag vill ha.

• Vikbobrud

Var hittar man inbjudningskort i Norrköping? Hur långt innan har ni tänkt att skicka ut inbjudningarna? Angående transport till bröllopet så har jag ingen aning, vet ju knappt var man ska gifta sig.

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!