• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • Helen77

Det finns ett antal tryckerier i Norrköping som trycker kort m.m.
    Har själv kollat hos en (men kommer inte ihåg vad den heter, kan återkomma om du vill ) .
    Han gör fina trycksaker som man vill ha det.
    Jag gifter mig i augusti och tänkte skicka ut inbjudningarna så dom kommer fran till alla hjärtans dag ( 14 februari är det väll ). Har gäster som kommer långt ifrån så dom behöver veta tidigt.

Måste säga att den här tråden inte är så aktiv vilket jag tycker är synd !!!

• Vikbobrud

Ja, jag skulle gärna vilja veta vilket tryckeri man kan vända sig till. Vet du vad det kostar? Vilken bra idé att skicka ut inbjudningarna till 14 februari! Jag tror att jag ska använda mig av den idén också:) Vi har mest gäster från andra håll i Sverige, så jag har funderat en hel del på när ibjudningarna borde skickas, men har alltid trott att 6 månader är lite tidigt. Men samtidigt så är det ju semestertider och folk börjar väl redan att planera för den i början av året.

Jag beklagar också att den här tråden är lite seg, men det verkar som att de flesta trådar som startats från norrköping tenderar att dö ut. Men vi får väl göra det bästa och hoppas på att fler ansluter sig! Blir lite avundsjuk när man läsar de andra BT-trådarna och de ger varandra så mycket feedback etc. Det vore ju kul om vi i Norrköping också kunde hjälpa varandra mer.

Helen77: har du bokat hotell för bröllopsnatten ännu? Jag har ingen aning om hur tidigt ute man ska vara. Hur är det fotograf då? Har du bokat någon ännu?

• Bröllopsnojig

hellu.. håller med er om att denna tråd inte är så aktiv, jag är oftast inne ett par gånger per dag men det är inget kul att skriva svar på sina egna inlägg :-/ Känner dock viss konkurrens om lokaler; det är dåligt med tips, men det beror nog på attdom flesta gifter sig vid samma tid på året och norrköping är så litet.. då vill väl folk inte dela med sig förrän dom är säkra, kanskle... eller vad vet jag *rycker lite hopplöst på axlarna* jag vet iallafall inte var vi ska va...

• Vikbobrud

Bröllopsnojig:
    har du bokat kyrka ännu? Jag ville så gärna gifta mig på Vikbolandet, men nu har jag bokat lokal ute i Lindö. Vikbolandet är jättefint med många vackra kyrkor och hembygdsgårdar som man kan hyra. Googla på vikbolandet så får du se att du hittar massor! Deesutom så finns det en turistbroschyr på turistbyrån i stan med karta över Vikbolandet och alla kyrkor. Vikbolandet är både skogslandskap och skärgård, verkligen vackert och värt ett besök. Idag har det ju snöat så då är det extra fint:)

• Bröllopsnojig

tack vikbobrud det ska jag... rasten är slut om en minut men på lunchen

• Helen77

Hej alla norrköpings brudar.
    Det börjar närma sig julafton och alla bröllopsplaner ligger väll lite på is just nu.
    Blir väll att man börjar planera ordentligt i januari igen.
    Jag har mailat x antal hotel för att få lite pris exempel på hotellnatt, men ingen vill svar nu innan nyår för dom får andra priser efter nyår, så man får väll återkomma då.
    Jag tänkte bo på vildmarkshotellet men det är så dyrt där så vi får väll se.
    Eftersom jag ska ha ett sk budjet brölopp så tänkte jag att min syster ska fota oss.
    Just nu letar jag lokal och det är jättesvårt, jag hittar ingen som är som jag vill. Jag har någon som jag ska höra mig för om så dom får jag väll hålla hemliga till efter att jag bokat ( fniss, konkurensen är stor ).
    Det jag tänkte lägga enegi på är sedan att ta reda på någon som kan sjunga i kyrkan.
    Hur är det med folk från kyrko körerna, brukar dom sjunga på brölopp, är väll värt att fråga.

• Helen77

Glömde säga att tryckeriet jag vet heter alfatryck och ligger vid skolgatan inne på en bakgård.
    Priser vet jag inte, har inte bestämmt om vi ska trycka upp eller göra själva.

• Vikbobrud

Hej brudar,
    vi har betalat för lokal och i veckan köpte min blivande vigselringen. Nu är det lite mindre att oroa sig för. Jag har funderat på vem man ska boka som fotograf, eftersom jag själv jobbar som fotograf och formgivare så är man ju extra noga med bilderna.

Om man vill ha någon som sjunger i kyrkan så har jag en kompis som är solist. Annars så går det bra att kontakta körer inom kyrkan eller skolor. De brukar gärna ställa upp till billiga priser eftersom det är roligt i sig att bli tillfrågad.

Ang. inbjudningarna så kommer jag att fixa layout, men kanske överlämna resten till tryck. Jag är lite sugen på att embossa som jag har läst så mycket om här på BT. är det någon här som har provat på det?

Ha en bra dag!

• Arkö

Hej alla blivande brudar!
    Jag har läst igenom tråden och det är mycket prat om lokaler, och javist är det en stor och viktig del i planeringen av ett bröllop.
    Jag skulle vilja rekomendera alla brudar att efter nyårsfirandet ta tag i fotograf-frågan. Vill man välja fotograf är det bra att boka så tidigt som möjligt annars är risken stor att man får ta den som blir över och det är inte alltid den bästa.
    Jag kan göra reklam för Fotografica som vi använde oss av, helt otroliga bilder att minnas en otrolig dag med. Bröllopet gick av stapeln den 20 augusti och vi bokade redan i januari.
    Lycka till med all planering, stressa inte för mycket utan njut av tiden som ni lägger på planeringen man gör det förhoppningsvis bara en gång i livet

• fialott

Hallå alla Norrköpingsbrudar!

Jag har inte varit inne på bt på jättelänge, och märkte att "min" tråd om Norrköpingsbrudar hade blivit avstängd.. vet ni varför de stängs ner?
    Men det spelar ju ingen roll, nu när jag har hittat denna tråd!

Vikbobrud: Hej!! Jag såg att du hade efterlyst mig, men jag har ju som sagt inte varit inne här på sååå länge, planeringen har legat på is i nästan två månader nu. Hur som helst, hur har det gått med din planering? Jag förstår inte riktigt, hade de på mauritzberg inte någon koll på att vi bokat kapellet den 19:e? Vi har iofs inte bokat slottet utan "bara" Galleriet till festen, men kapellet har vi ju bokat till vigseln! Hmm.. låter skumt. Skriv gärna hur det gått för dig, jag vill gärna prata mer med dig!

Ha det bra,

//Fialott

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!