• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Fröken_06

BUU!!

Skrämmer up tråden lite, så den kanske vaknar.

Jag ser så ifram emot mitt bröllop och häromdagen så pratade vi lite allmänt om barn och min sambo såg för första gången inte ut som en skrämd kanin.
    Så här går det framåt på alla fronter.

• okt2006

Jag får nog ta en del av ansvaret för "dödheten" i den här tråden, jag har inte varit så ambitiös på senaste tiden...

Vi har inte bestämt kyrka ännu vilket känns jobbigt men svårt att välja eftersom vi bor långt från vigselorten.

Väntar på svar från Cinderella angående tygprover som jag beställt men har inte hört ett ljud från dem.

Tänker inhandla ring till den blivande brudgummen eftersom jag fick ett erbjudande från Guldfynd med 100 kr rabatt per 500 kr man handlar för. Min ring ska beställas från guldgruvan.se, kan också göras snart.

Måstae ta upp penga-frågan med mina föräldrar. Har sagt att vi hoppas på ett bidrag men har inte nämnt några siffror och det känns jobbigt att ta upp för mina föräldrar ska bjuda alla syskon med respektive på resa i sommar. Men men, någon gång ska man väl ta tag i det också...

Har funderat en del kring nbjudningarna. Har gjort guldtryck av löv som ska vara på framsidan. texten på framsidan och i kortet kommer vara i brunt. Sen tänkte jag köpa genomskinliga cellofankuvert att lägga dem i och strö lite utstansade löv och hjärtan i höstfärger i kuvertet så de liksom singlar runt där inne.

Det var min rapport för idag! Ha det bra tjejer!

• aircondition

Jamensådärja! Nu rör det på sig lite!
    Fröken_06: Det kanske blir bröllop med bebbe i magen!

Jag filar vidare på inbjudningarna. Jag tänker ju göra dom själv. Har varit och tittat på papper, band... fy 17 vad svårt det är. Jag vet ju preciiiiis hur dom ska se ut. Nu gäller det bara att få till också. Vill helst handskriva, förstå vad jag har framför mig! 50 inbjudningar ska skrivas med calligrafi... Borde nog snart börja.

• Ängla

Fröken 06, vad härligt att ni börjat prata om barn Underbara varelser...

Okt2006 förstår att det måste vara frustrerande att bo så långt ifrån själva vigselorten, hoppas ni hinner med riktigt mycket nu i jul! Jag röstar på den fina kyrkan vid vattnet! Tygprover från cinderella, berätta mer.. Är det via internet, tänkte du beställa därifrån? Funderar också på det men samtidigt känns det så skönt nu när jag hittat två i affären jag gillar, även om man kan spara slantar på internet...

Inbjudan är nästan färdig, har fått hjälp av min vän som är AD. Kommer bli jättesnyggt tror jag! Ska skickas ut i januari, men så är jag ju nu mera aprilbrud! Vi har bokat band till festen, sångare till kyrkan (väntar på svar om fiol), provsmakat tårtor och tillfrågat brudfölje & toastmastrar med mer, så det känns helt klart som vi är i fas!

• KicksGirl

Oops, inte meningen att skicka iväg det, hade ju inte skrivit någonting...

• KicksGirl

*osams med tangentbordet*

Jag och min sambo gifter oss i Lundby Gamla Kyrka i Göteborg den 28 oktober 2006.

Några fler från Göteborg?

• okt2006

Ängla: Ja, jag ska beställa över internet, en s.k. Kina-kopia från Cinderella. Jag har gjort en hel del ändringar så egentligen kan man nog inte kalla den för kopia.. Egen-designad skulle jag föredra! Det blir guldbroderier på den, matchar fint till mitt röda hår och övriga hösttema! Har du bilder på inbjudningarna eller kan du beskriva hur det blev?

fyller på listan:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt2006, Lindha76
    13 Pixelina
    14 Fröken_06, Aka76, Torvan
    21 Anna25
    28 aircondition, KicksGirl
    2007-brud: höst brud 07 (7 oktober)

• Ängla

Okt2006, inga bilder just nu men snart så kommer det finnas några stycken på vår webbsida, du får ni länken!

Hur går det annars oktoberbrudar?

• aircondition

Nu ligger bröllopet på is. Ja, inte så att det inte blir nå´t bröllop, men det är ju jul. Har väl lite att tänka på inför det också. Det är nog bra också, känns det som. Just nu är deet ju inte mycket inför bröllopet som jag kan göra. Det är lite tidigt känns det som. Men bara nyåret kommer och går, så blir det full fart igen. Mitt stora problem verkar vara att få tag på ett bra grundmönster till klänningen. Jag ska ju ramboa till den... Jag ska lägga ner energi på det.

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2