• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • okt2006

Min bröllopsplanering ligger också lite på is just nu, skriver c-uppsats och julstökar - det får räcka med det. Längtar till våren när det är över så jag kan ta tag i bröllopsplaneringen igen! Är lite sugen på att pyssla med inbjudningar osv. Och så hoppas jag förstås kunna boka kyrka och festlokal snart!

• Fröken_06

Ja, vad har jag att tillägga. Mina planer har väl alltid legat på is. Det känns som så långt borta oktober 2006, inte riktigt dags att börja planera än säger tidsoptemisten i mig.
    Så vad gör jag här, frågar ni? Ja, du...

Fast jag har väl planerat att egentligen.
    Drömbröllopet ligger nånstans i bakhuvudet och cirkulerar.
    Visst vet jag hur jag vill ha det.

• Ängla

Fröken 06, hur vill du ha det?

• E+P

Hej!
    Här kommer en till oktoberbrud! Blir den 21 eller 28, har inte riktigt spikat det än. Först hade vi bokat kyrka, lokal o allt, men får byta datum pga av att sambon ska byta jobb o han kan ej vara ledig. Men det blir bra med oktober oxå! Har bestämt färgtema, blir rosa nyanser, creme och grönt. Kanske inte så höstigt, men jag vill gärna ha de färgerna! Sen ska vi vara på samma ställe som vi bestämt o äta middag som innan, ett litet gårdshotell utanför stan. Jättemysigt på hösten! Åh, vad jag längtar!!

• aircondition

Jag har ju börjat tveka inför upplägget på vårt bröllop. Vi hade ju tänkt, vigsel, lunch för föräldrar och barnen. Sedan stor fest på kvällen. Men nu har jag börjat fundera om vi slår ihop allting. Kör vigsel på kvällen och så festen direkt... har så smått börjat titta på tidsschemat...blir himla tight...Åh, vad jobbigt! Jag som trodde allt sånt tänk var klart!

• E+P

Hej!
    Nu har jag o sambon diskuterat vidare och nu flyttar vi bröllopet rejält. Blir inte oktober utan maj-07 istället. Så kan det gå! Lycka till alla!

• Ängla

E+P Lycka till som majbrud då! Skönt att ni redan vet vart ni ska vara, det underlättar ju så man inte behöver göra om hela den planeringen!

Aircondition, ÅÅÅÅÅÅÅÅ så mysigt med ett kvällsbröllop! Några som hade det här hos oss ute på Vätterstranden en kulen novemberkväll med facklor och frost! Så romantiskt! Alla stod i en ring runt brudparet!

Varför inte ha Lunch med de nära på dan, att du sen fixar "upp dig som brud", ni gifter er på kvällen efter att folk "ätit kvällsmat" och sedan ha en hejdundrande fest hela natten lång?

• aircondition

Ängla: Jamen det var ju nå´t sånt som jag tänkte! Är det så att blivande brudar har "tänket"... Läsa andras tankar och sånt där...!

• Fröken_06

Puffar upp vår lista lite:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt - 2006, Lindha76
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan
    21 okt - Anna25
    28 okt - aircondition, KicksGirl
    2007
    7 okt - höst brud 07

• nu gift

Ni har valt en underbar månad. Själv gifte jag mig nu i oktober 2005, rättare sagt den 29. Det var strålande väder 15 grader varmt med klarbå himel. Hoppas verkligen att ni får ett mysigt höstbröllop.

Lycka till!

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2