• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Ängla

okt2006, har ni bokat båda kyrkorna eller väntar ni på svar?

• Ängla

Inget höstbröllop men väl ett vinterbröllop, nedan kan ni kolla in jättefina bilder! Det är nåt sånt jag vill vår fotograf ska ta!

www.fotojen.net

och kolla sen under reportagebröllop december Alexandra & André.

• okt2006

Torvan: jag har också sett 6-8 veckor, precis som Ängla skriver, men det tycker jag är alldeles för sent. Skicka inbjudningarna när ni känner för det, tror egentligen det har någon betydelse om man skickar dem i sltet på maj eller i mitten på juni

Ängla: nä, vi har inte bokat någon kyrka ännu, men måste ringa dem snart. har doock fullt upp med c-uppsatsen just nu så det känns knappt som man har en minut över (utom när man hänger på BT förstås...) Har du hittat någon klänning, Ängla?

Jag var och kollade på skor idag, vill gärna ha ett par guldiga skor med låg eller ingen klack (guldbroderier på klänningen) och jag hittade faktiskt en hel del på rea, men min storlek fanns inte (36)

• Myscha

Hej alla! Kul att se att det är så många som ska gifta sig i oktober! Hua, nu måste jag börja planera. Har bara hunnit boka kyrka och festlokal.... Har inte ens hunnit tillfråga värdparet om dom vill... När och var ska ni gifta er? Vi ska gifta oss den 21/10 i Bromma kyrka. Festen kommer hållas i Ängby slott.

• svarta

Myscha;

Vad roligt! Vi gifter oss i Bromma Kyrka och har festen på Ängby Slott veckan innan er!

• svarta

Vi har bokat fotograf för vigseln, men stött på problem. Vi vill gärna fotas efter vigseln, men fotografen tror inte att det kommer vara tillräckligt ljust ute klockan 16 för att vara utomhus. Festlokalen är för liten att fotas i samtidigt som gästerna minglar. Vi vill helst inte fotas i studio. Hur har/ska ni gjort/göra? Några tips på bra ställen/miljöer för fotografering i (helst västra) Stockholm?

• Ängla

Mina kompisar fotades i Hagaparken, blev jättefina bilder. Dock var detta mitt på dan... Kanske Fjärilsmuséet låter er fota där, där kan det ju va upplyst. Känner inte till så mycket i västra sthlm, sorry. Du Kanske kan lägga in frågan i stockholmsforumet?

Det kanske är bättre att fotas innan då, så blir det mindre stressigt?

Lycka till att hitta en bra plats!

• Sandra77

Halloj! Har just bokat kyrkan till den 14 oktober. Men funderar på vad ska man ha över klänningen mellan kyrkan o festen? HAr Ni valt kläder?

• Myscha

svarta: Vad kul! Samma kyrka och samma festlokal =)
    Jag ska ärligt säga att jag inte kommit så långt i planerna som till fotograferingen men vi kommer med all sannolikhet fota innan bröllopet. Vi gifter oss vid 16.00 så det blir för tok försent med fotning efter det. I alla fall utomhus. Inomhus funkar det men då måste man ju hitta ngt bra ställe. Där ska jag säga att jag är tom på idéer... =)

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2