• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • okt2006

Samma dag som oss Nillapilla!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta
    21 okt - Anna25
    28 okt - aircondition, KicksGirl, Ior1, Agouza
    2007
    7 okt - höst brud 07

Ängla:
    Hoppas bara att de som får inbjudan också fattar hur mycket tid och kärlek som ligger bakom arbetet med dem... Inga nya bilder ännu, ska utöka så fort jag får tid att pyssla lite mer.
    Sambon tycker att kyrkan vid vattnet ligger för krångligt till för gästerna. Det är bara 18 km från Uppsala, men man kan inte åka buss till in till stan på natten. Jag tycker att folk får ta taxi eller samåka, men sambon tycker att man kanske inte kan begära det av gästerna (ca 100 kr/pers) plus att han inte vill att alla ska behöva köra bil och då inte kan dricka alkohol. Jag tycker dock att man farit runt på massa bröllop i sina dagar och det har alltid ordnat sig med folk som kör osv. Jag ser det inte som ett problem. Den kyrkan han vill ha ligger väldigt nära stan och är väldigt enkel att ta sig till. Jag förstår vad han menar men tänker lobba lite för "min" kyrka vid vattnet... (du kanske kan ringa honom och be honom ta sitt förnuft till fånga Fast det handlar kanske inte så mycket om förnuft som om känsla...)

Hittade förresten en härlig länk till höstdukningar i en annan tråd:
    www.theknot.com/co_profileview.htm

• Ängla

okt2006, hehe ja jag får ringa upp gubben och tala lite vett med honom! Klart ni ska ha ROMANTISKT vid vattnet. Praktiskt kommer sist...

Nä men ärligt talat det kanske inte är idelaiskt men folk får fixa skjuts, ofta har man väl nån förälder eller syskon som ställer upp. Det knepiga är kanske skjuts från kyrkan till stället, jag menar min brorsa kanske skulle skjutsa oss dit och även hem (om det var vi som var gäster) men han kanske inte skulle vilja vänta ut vigseln för att skjutsa till lokal...

Att chartra en buss går bort eller? Blir väl rätt dyrt med så många.. Vet dom som fixat buss från stan ut till kyrkan på landet och sen till festlokalen men att man sedan får ta taxi eller nattbuss hem, men det bygger ju på att festlokalen ligger bra till...

ja det är ju alltid folk som av olika anledningar inte dricker och därför kör, ni skulle ju i ett informationsblad säga att de som har extraplats i sina bilar gärna får meddela er så kan ni matcha ihop med dom som inte åker bil. Fast det blir ju mer jobb för er... Bökigt!

Hoppas det löser sig och det blir kyrkan vid vattnet!

• okt2006

Ängla: Avståndet mellan kyrkan och festlokalen är inte mer än några 100 m så det är inget problem. Vi skulle också kkunna lägga vigseln så att det passar med en buss som går från stan till kyrkan. Men det är i så fall hemresan som är problemet... Jag tycker personligen inte att en hundring per person i en full taxi är mycket, om jag skulle ha varit gäst. Vill inte chartra buss till hemresa heller, folk måste få åka när de vill, plus att vi inte har råd.

Jaja, vi får se hur lobbyingen går... Håller dig uppdaterad! Har du förresten bilder på klänning, skor, ring eller liknande som du bestämt dig för? Hur går det med färgtema och dukning?

• aircondition

okt2006:
    Nej, vi kommer inte att ljuga, och säga att vi har gift oss redan. De som frågar får ärligt svar. Våra föräldrar, en av mina syrror + våra barn förstås vet redan nu om att det blir bröllop. Att det bara är en syster som vet, är för att hon ska få överta min pappas roll på bröllopet. Han finns inte längre, gick bort i cancer (men kommer att vara med i form av mitt favoritfoto). Det kommer att bli bröllop och middag/fest i samma lokal. Så himla bra att slippa alla transporter. Det blir i stort sett bara till och från fotografen. Huset som vi hyrt, har vi från fredag till söndag. Min älskling sa igår, för jag hade ju tänkt att vi skulle städa själva på söndagen, att nej, vet du vad. Boka en städfirma! Skönt att slippa tänka på det...
    Dina "pappersgrejor" låter väldigt fina. Jag hade tänkt något liknande. Men är inne på ljusgrönt/lime. Men i liknande utförande som du. Det där med vigselvigsel, bröllopbröllop... va smart. Jag filar som bäst på programmet själv. Satt vid datorn halva natten. Men det blir väldigt bra. Ska leta papper i helgen tänkte jag.

Någon som vet var man får tag på "provrör". Alltså smala, smala glasrör. Tänkte använda som vaser.

Ha´d´!

• okt2006

aircondition:
    Tråkigt med din pappa, men det låter fint att ha fotot med, som du beskriver. Låter också som det kan bli mycket känslosamt i kyrkan.

Vet inte hur smalasmala vaser du menar, men dessa finns ju på IKEA:
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=32266&langId=-11&parentCats=15573*15694*15697

• aircondition

okt2006:
    Jamen såna vaser kan man ha! Jag tänker bara ha en vit blomma + gröna smala blad (vet inte vad dom heter) som blomdekoration på varje bord. Och så ljus förstås.
    Vi ska inte ha vigseln i kyrkan, det blir borgelig vigsel. Tror nog det kan bli tillräckligt mycket känslor ändå...
    Gjorde ett första prov på inbjudan igår. Men det blir så himla bra! Jag är väldigt nöjd. "underpappret" blir i mörkare grön färg, utan att vara mörkgrön *hmm*, som jag viker som en bok...typ... sedan blir det ett, limegrönt, rivet papper i, med text och ev. bild.
    Samma typ av papper i program och placeringskort.
    Var också till sömmerskan igår. Ska ju ev. och prova ut en modell på klänning i helgen, som jag/vi kommer att sy upp.
    Och så måste jag till Siden Carlsson...
    Nog finns det att göra!

• svarta

Ja, planeringen skrider vidare... Väntar på min klänning som jag beställt på internet. Hoppas den är bra...

• okt2006

svarta: vart har du beställt? Jag funderar på Cinderella, men har inte gjort någon beställning ännu. Har varit i kontakt med dem tidigare och då fick jag alltdi snabba svar, men när jag ville beställa tygprover har jag inte fått svar trots tre sycken mail!

aircondition: då passar nog IKEA-vaserna bra! Tror kanske att såna där långa gröna smala blad heter Björngräs. Vilken vit blomma har du tänkt använda? Det låter fint med färgerna du beskriver på inbjudningarna. Vad är det för sorts bild du funderar på att ha i inbjudan?

• aircondition

okt2006:
    Jag funderar på att ha gerbera, stadga upp dom lite med ståltråd, och så björngräs (tack för upplysningen!). Ang. bilden i inbjudningarna, så har jag tänkt att det ska vara som en vattenstämpel...typ. Alltså ingen bild direkt. Vet inte riktigt hur den ska se ut än. Om jag kunde få till en gerbera sär också så skulle det ju vara kanon. Ha det bra!

• okt2006

aircondition:
    Jag vet inte riktigt vad du menar med "en gerbera sär också", men om du menar att du vill ha en gerbera som vattenstämpel, så är det säkert inte så svårt. Allra helst inte om du har ett bildbehandlingsprogram typ Photoshop. Vi har en gammal dator och inte Photoshop, men även i det program som ingår i datorn (Microsoft Photo Editor) så finns det en funktion som heter vattenstämpel. Vore kul att se bilder på resultatet sen!

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2