• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Fru Kroon

Hej på er !

Jag är också lite nyfiken på när ni planerar att skicka ut era inbjudningar?

Hur långt har ni kommit i era planeringar annars?
    Jag har gjort detta, bokat kyrka, präst, festlokal, catering, band, hår/smink,fotograf,satt svärmor på att sy vinröda löpare till bordet. Oj när man radar upp det så där så har jag allt legat i :)

• okt2006

IOR1: ja, du har verkligen kommit långt! Vi har bestämt hur inbjudningarna ska se ut, hur klänningen ska se ut, beställt lite prylar till dukning och pappersgrejer (till inbjudningar, vigselprogram och sånt). Vi velar fortfarande mellan två kyrkor och därmed två festlokaler också. Men snart måste det bestämmas! Mannens ring är beställd och ska hämtas om några dagar och min ring är bestämd hur den ska se ut men inte beställd ännu.

Vi tänkte skicka våra inbjudningar i juni, egentligen kanske det är lite tidigt men eftersom det är semestrar och sånt så tycker vi juni passar bäst.

Just det! Vi har ju köpt brudpar till tårtan också!!

• svarta

Oj, oj... man ska passa sig för att önska. Jag ha mer att planera och vips; festlokalen är dubbelbokad. Vi måste boka om ALLT! Kyrka, präst, fotograf, frisör, hotell, transport... Nu har jag allt lite att pyssla med.

Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar i maj, innan sommaren. Är det för tidigt, tycker ni?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt - okt2006, Lindha76
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta
    21 okt - Anna25
    28 okt - aircondition, KicksGirl, Ior1, Agouza
    2007
    7 okt - höst brud 07

• aircondition

Men himmel vad ni ligger i tjejer! Jag har bara bokat bandet som ska spela! I o f s har vi bestämt lokaler och så, men inget är bokat... kanske dax att sätta fart!

• okt2006

svarta: Oj, jobbigt med dubbelbokningen! Såg att ni bytt datum till 14 istället, fick ni det stället ni ville ha då? 5 pnader innan låter ganska mycket, men det är bara min åsikt. Få människor är ju bortresta HELA sommaren, vi resonerar som så att om vi skickar i juni så räcker det för alla kommer att vara hemma någon gång under sommaren och kan vittja brevlådan...

Jag hoppas verkligen att vi får den kyrkan vi vill ha på "vårt" datum, för mannens ring är redan graverad... Ja, lite dumt kanske, men i allra värsta fall går det att ändra i ringen. Man får hålla tummarna!

• Anna25

Vi funderar också på att skicka ut inbjudningarna i slutet av maj, men det är kanske lite tidigt... Men å andra sidan vill man ju att så många som möjligt ska kunna komma!

Vi har: bokat lokal, kyrka för längesedan, men inte bokat något annat än, då det känns lite tidigt. I mars-april kommer vi att sätta igång ordentligt.

• ak76

Vi har legat i och fixat;

Vigsel och festplats (samma)
    Musik
    Mat
    Blommor
    Klänning, slöja, tiara
    Tärna, bestman, värdpar (tillfrågade och har tackat ja)
    Smink och hår, naglar
    Papper och sån't till inbjudningar

Tycker verkligen det är hur kul som helst, fast pengarna är det största orosmomentet, hur man ska få det att gå ihop och inte överskrida budgeten!!!

Inbjudningarna skickar vi nog ut i juli/augusti (vi har ett ganska litet bröllop och alla som kommer att bjudas in vet i princip om det)

Kram,

• okt2006

Självklart vill man att så många som möjljigt ska komma och folk som får inbjudan kanske inte tänker "oj, så långt innan" precis... Men frågar du Magdalena Ribbing så får du rejält med smisk!

• Torvan

Okt 2006??

När skall man skicka ut inbjudningarna då? Enligt Ribbing alltså

• Ängla

Ribbing eller dylikt - 6-8 veckor innan. Eller vad har du sett okt2006?
    I bröllopshandboken står det 6-8 veckor och det är lite för lite tid tycker jag!

Hedersbruden ängla här som numer gifter sig i april å inte oktober, 29 april. Vi hade räknat med att skicka inbjudningarna typ NU men pga diverse problem med tryckeri, kuvert etc så blir vi en vecka sena minst. Vi har bett om svar 19 februari och det går inte att ändra så det känns som ALLRA sensast vi kan skicka är att de får det 19 januari och alltså har en månad på sig. Många av min akollegor i apriltråden skickade redan i december, alltås mellan 4-5 månader innan. Om jag får som jag vill skickas inbjduningarna ca 13 veckor innan bröllopet, känns helt ok även om jag gärna skickat fyra månader innan.

Om vi gift oss 14 oktober hade vi planerat skickat ut till 14 juni, exakt 4 månader innan!

Ribbing tipsade på radionen gång om att folk inte fattar vad osa betyder, så vi skrev istället. Svar till oss på (tele) senast 19 februari men gärna tidigare. Ribbing hade nog inte gillat att vi skrev gärna tidigare men det var henns förslag att skriva svar till oss...

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2