• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • okt2006

Tovan, skönt att ha det klart! Vi har ännu inte bestämt oss för kyrka och festlokal. Ska gifta oss i vår hemstad Uppsala och det är 30 mil härifrån, så det är inte så lätt att bara ta bilen och åka på kyrksafari över dagen... Men snart så måste vi ta och bestämma oss.

Har du funderat något på tema, färger osv? Blir det typiska höstfärger?

• Torvan

okt2006: Nä, inte på buketten iallafall. Jag funderar på vitt och grönt. Höstbuketter i rött/orange är vackra men min syster hade en sån när hon gifte sig... Så jag vill gärna ha något annat . Funderar på om mörkgröna inbjudningskort är snygga? Vad gäller bordsdekorationer måste vi tyvärr ha vinflaskorna framme på borden så det får bli små dekorationer för att allt akall få plats. Lokalen vi hyr fixar och serverar maten men har inte utskänkningstillstånd. Så vi tar med egen alkohol vilket är toppen - spar en massa pengar. Men tyvärr får de tydligen inte hälla upp i glasen . Tycker det verkar lite konstigt men det är baptistkyrkan som äger stället så det kanske har med det att göra också...

• okt2006

Torvan:
    Det är väl någon gräns som dras vad gäller utskänkningstillstånd - att en yrkesutövare inte får hälla upp vinet när han/hon är i tjänst. Måste ju vara nåt sånt. Tror inte att det har med Baptistkyrkan att göra, för deras skull spelar det nog ingen roll vem som häller upp vinet.

Vi ska också ha vinflaskorna på bordet, mest för att spra in på serveringspersonal och för att folk ska kunna fylla på när de vill. Har inte tänkt på att de kommer att ta stor plats, men det gör de förstås! Såg en tjej här på BT som gjort egna etiketter och klistrat på vinflaskorna - om du är pysslig kanske det kan vara nåt?

Jag tycker mörkgrönt är fint på inbjudningar, gärna i kombination med silver. Insidan bör förstås vara i vitt så man ser vad det står.

• @-}-----

Hej....jag är Vansbro, men bytt nick-name. Ville bara rapportera att jag inte längre är en oktoboerbrud :( Men men, nästan iallafall....det blir den 30/9 2006, på vår förlovningsdag!!!!

Lycka till med era planeringar :)

• Fröken_06

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt2006, Lindha76
    13 Pixelina
    14 Fröken_06, Aka76, Torvan
    21 Anna25
    28 aircondition
    2007-brud: höst brud 07 (7 oktober)

• aircondition

Men nu var det stilla och tyst på oktobertråden. Vad gör ni alla tjejer? Jag småplanerar lite. Det känns ju långt kvar. Har varit och tittat på festlokalen. Det var fint! Det är högt till tak och välvt *stavas det så?*, och så mörkblått med stjärnor. Så himla snyggt gjort. Nu passar mitt vita färgtema som handen... Klänningen finns nu skissad i a f. Har pratat med sömmerskan. Hon tror det blir kanon.

Ja, nu har jag puffat upp tråden en aning. Kom igen nu tjejer!

• @-}-----

Ja, inte händer det mycket här inne inte ;)
    Jag hör väl egentligen hit längre då jag bytt från 28 okt till 30 sep för att ha bröllopet på förlovningsdagen. Men jag tittar in här lite då och då ändå! Det är ju trots allt nästan oktober ;)
    Vi har bokat lokal, kyrka å jag börjar lite smått skissa på klänning....ska rita och sy själv och vill vara ute i god tid!

• Ängla

Aircondition, låter som en superfin lokal! Jag är också hur nöjd som helst med våra lokaler!

Prövade kläningar i förra veckan och nu finns det TVÅ som jag vill ha, såg skitsnygg & smal ut i båda! Kanske kan ha en till vigseln och en till vfesten?

• aircondition

Ängla: Du tänker slå på stort! Två klänningar! Det vill jag också ha!!!

• Ängla

hehe nä det blir nog bara en men OJ vad svårt att välja vilken...

Har jag tur kanske jag hittar en som jag tycker ännu mer om

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2