aircondition: no probs att hänga med svängarna, man är ju själv en något rörig bröllopsplanerare
Kvällsbröllop låter mysigt, men vad ska ni säga till gäster som frågar rakt ut om ni ska gifta er innan? "Ljuger" ni då och säger att vigseln är mitt på dagen? Kommer era föräldrar/syskon att veta om? Tänker mig att det kan bli problem med att folk säger olika saker... Men det kanske inte blir ett problem om alla inblandade tydligt vet vad som gäller! Blir vigseln då i middagslokalen? Skönt att slippa transporten och dödtiden mellan vigseln och festen!
Om ni planerar noga och delegerar vissa saker så hinner ni säkert med ett champagnemys innan. Bara inte mobilen ringer i ett med frågor från de som hjälper till bara...
Själv har jag äntligen preliminärbokat kyrkan vid vattnet. Eftersom jag och sambon inte är överens om vilken kyrka vi ska ha så ska jag preliminärboka en till. Såg nyligen att den pastorn vi vill ha har flyttat, inte långt men man undrar ju om han fortfarande arbetar inom kyrkan. Det lättaste är förstås att ringa och fråga!
Har bestämt mig hur inbjudningskorten ska se ut. Det blir ett dubbelvikt A5 i mörkare cremefärg, kanske med guldskimmer om det finns. På framsidans övre del klistras ett vitt papper med guldtryck av lönnlöv som jag gjorde i höstas. Det kommer att täcka ca 2/3 av kortet. På den under delen klistras en remsa med texten "bröllopbröllopbröllop" löpande i olika typsnitt (idén kommer från s.k. dekorpapper från Panduro). Texten blir brun. That's it på framsidan, man kommer alltså inte att se på framsidan villka det är som gifter sig. Detta pga att kuvertet kommer att vara geomskinligt och jag vill att man ska se att det är en bröllopsinbjudan innan man öppnat. I kuvertet kommer jag att strö utstansade lönnlöv i höstfärger och hjärtan i guld, som singlar runt där inne lite vackert.
På övriga trycksaker kommer den där texremsan också att finnas med, på vigselprogrammet blir det "vigselvigselvigsel", på festprogrammet "festfestfest" osv. Dekorationen på festprogram, vigselprogram, placeringskort, tackkort osv blir lönnlöv-stickers som jag köpt på internet.
Vill förresten passa på att tipsa om den här hemsidan igen, ifall några missat den:www.balloons-galore.net/cat_autumnfall.cfm
Därifrån har jag bestält lönnlöv-stickers, band med rostfärgade löv som jag ska göra servettringar av och lite konfetti som jag faktiskt inte riktigt vet vad jag ska göra med, kanske strö på bordet om det inte blir för mycket.
Ett långt inlägg från mig, men det är ju så himla kul!! Ha det bra brudar!