• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Vansbro

Va roligt :) då är vi 2 på samma dag än så länge! Vi har inte börjar planera så mycket ännu. Jag kollar lite klänningsmodeller för jag ska sy min klänning nämligen. Å denna gånga ska jag börja i tid. I somras sydde jag min kusins brudklänning å jag höll på natten innan! Hahah! Snacka om panik....mamma stod å strök på ena sidan medan jag la upp fållen osv....hahah!

• okt2006

Oj det låter jobbigt! Det är nog bra att vara ute i bättre tid den här gången... Har du andra tankar kring blommor, dekorationer, fotografering eller liknande? Bring'em on!

• Vansbro

Jag rapporterar när jag kommer på nåt briljant :) Än så länge vet jag bara att jag ska använda rosenblad som dekoration....från alla hundratals rosor jag fick på förlovningen :)

Fotograferingen é lite knepig...för jag vill inte att han ser mig innan vigseln...alltså blir det foto efter, men då har man ju det där problemet med gästerna....vad ska de pyssla med under tiden....det får ju inte förstöra feststämningen.
    Hm....får fundera vidare :)

• Ängla

Vansbro, vill höra mer om förlovningen...
    (nyfis)
    hundratals rosor, läter väldigt romantiskt..

• Vansbro

Hej igen....jag har bytt nick ser jag nu...haha! Här har ni min berättelse om förlovningen:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m1282041.html

Det känns så fel att slänga alla blad å rosor å då vore det skoj att kunna använda just de blommorna som dekoration på bröllopet :)

• aircondition

Jamen just d´! Vansbro! Jag såg dom helt oootroliga rosorna! Ja, du och jag blir ju fru på samma dag. Det känns ju långt kvar, men tiden ska ju gå fort när man har roligt! Och mycket och göra kanske...

• mulan

Hej!

Jag är iofs en gift oktoberbrud, men kan kanske bjuda på lite inspiration...Det kommer att bli mer bilder framöver på på inbjudningar, festprogram osv. Kanske kan svara på en fråga eller två. Tycker att höstbröllop är helt klart det bästa

Håll till godo!

www.flickr.com/photos/frugan/sets/1293609

P.S inte meningen att stjäla er tråd brudar! D.S

• Vansbro

Va roligt aircondition!!! Då får vi stötta varandra ;) för oj va nervösa vi kommer vara...hahaa! Men skojsigt! Var gifter ni er? Vi ska vara i Stockholm :)

Mulan, din klänning var ju verkligen fantastisk!!!!

• okt2006

mulan:
    la in din sida i favoriterna för ett tag sen, den bjuder på mycket inspiration! Tack!!

• aircondition

Vansbro.
    Vi kommer att ha borgelig vigsel på Södertuna slott, utanför Gnesta. Sen blir det fest på kvällen... Och jag ser fram emot att prova klänning, titta ut ring...gör inbjudningar...

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2