• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Ängla

Aircondition, vad fint det låter med ett favoritfoto på din käre far! En väldigt bra idé tycker jag!

Okt2006, Tack för tipset om vaserna. de borde väl funka även för oss? Solitära Tulpaner. Hoppas det löser sig med klänningen. Jag köpte min i en affär till slut, en jättefin från venus. men annars hade jag nog också testat cinderella.

• aircondition

okt2006:
    *haha* jag menar förstås - där också...
    Jag har ju Photoshop.Är det svårt att fixa där, tror du?
    Har aldrig jobbat i det programmet.

• svarta

Okt2006

Jag har beställt den på E-bay. Billigt, men vi får väl se hur den ser ut i verkligheten. Vanskligt med storlekar också. Men den var faktiskt tillräckligt billig att använda som putstrasa om den ser ut som skrutt... Fast spännande är det.

• okt2006

Ängla: det funkar säkert med tulpanerna också. Det står att den är 23 cm hög och det borde väl funka för en tulpan? Kanske blir knöligt om du tänkt ha tulpanens blad kvar? Men det är ju lätt att ta bort.

aircondition: nä, jag tror inte det ska vara så svårt, men jag har själv inte jobbat i Photoshop så jag vet inte hur mycket du ska lita på mina ord... Vet i alla fall att det finns en sån funktion i MS Photo Editor, den brukar nog ingå i Office-paketet, kolla om du har den i din dator! (borde förresten ha fattat att du menade DÄR också, men ibland är man lite trög...)

svarta: Ja, det är alltid en chansning att köpa via nätet, men om man bara är medveten att det kan gå åt skogen så är det väl ok. Jag kommer att vara vrålnervös när jag väl beställt min klänning!

• svarta

Man undrar ju vad som händer med en... När vi började tala om att gifta oss ville jag har ett litet pytte-bröllop med bara min sambo och mig själv. Han ville ha 200 gäster, middag, klänning, rubbet. Det fick bli en kompromiss. Nu känner jag hur bridezillan inom mig börjar vakna. Jag vill ha tre-rättermiddag, riskastning, tårta, allt. Jag som skulle ha en super-enkel klänning, absolut inget släp och ingen slöja. Nu har jag börjat titta trånsjukt på bakelser och stora fluffiga kjolar, långa släp och ännu längre slöjor. Hur kan detta komma sig?

• aircondition

svarta: Det är precis så vi funkar, vi tjejer! Inget att oroa sig för. Njut bara!

• aircondition

Har ställt en fråga i ett nytt inlägg, men kanske har ni några ´råd. Jag tänkte ju sy min klänning, men hittar ingen topp som jag gillar. Vill ha typ korsett och en kjol. Tror ni man kan ha en köpt korsett i ivory och sedan isblå kjol? Snälla, snälla hjälp mig!

• Fröken_06

aircondition
    det låter jättesnyggt tycker jag

• Ängla

Airconditione - låter VÄLDIGT snyggt!

Svarta, det där med en Bridezilla som vaknar, snacka om att jag känner igen det.. Nu är vi uppe i 97 gäster, ett Slott, en underbar klänning med JÄTTEsläpet Arne och en lång slöja, en mindre orkester framme vid altaret och vid mingelt (fiol, nyckelharpa) en läcker tårta m inspirtation hämtad från Martha Stuarts Wddings samt en bukett som är alltannat än enkel (som jag funderar på har inte bestämt)
    - och vi skulle ha allt så ENKELT...

• Ängla

tjejer, på tisdag stänger den här tråden (då har det gått tre månader)

Vore kul om nån av er som hänger här (som inte numer gifter sig i april) startade en ny tråd och länkade härifrån!

• caprea

får trådarna bara vara i 3 månader?? Jag får väl försöka starta en ny, eller ngn annan som hinner före kanske =) Jag gifter mig 7 oktober 2006!!! Tjoho!

• Gitarren

caprea
    jag gifter mig också den 7 okt 06.
    Var gifter du dig?

• Ängla

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta
    21 okt - Anna25
    28 okt - aircondition, KicksGirl, Ior1, Agouza
    2007
    7 okt - höst brud 07

• Ängla

Ok tjejer vi ses på den nya tråden!

• svarta

Ängla