• Ängla

Oktober 2006 - del 2

Hallå oktober 2006 brudar!

Här har vi tråd nummer två för oss som gifter oss i oktober 2006. Här kan vi ge varandra tips och diskutera idéer etc, om exempelvis dukning & dekorering, trycksaker, klänning och färgtema. En del grejer går i höstens tecken och en del inte.. Välkommna hit och snacka lite, alla oktoberbrudar och alla andra som vill snacka höst för den delen!

Hur går det för er i planeringen tjejer?

Kram Ängla

• Svar på tråden Oktober 2006 - del 2
  • Ängla

Oktober 2006, kan inte du lägga in några av dina suveräna höstlänkar här så vi kan ha koll på dessa även i denna tråden?

Hur gick det förresten i helgen? Var ni Uppsala? Kollade ni den fina kyrkan? Är lite nyfiken, har ditt paket kommit ännu?

• aircondition

Bra, Ängla med ny okt. 2006 tråd!
    Kan väl säga att jag inte hunnit så mycket längre än sen sist.. Planerar för fullt i huvudet, men inget konkret. Jag tror och hoppas i a f att jag sett min klänning. Rembo har sååååå mycket fina! Jag har, om du minns, inget färgtema, utan tänker mig vitt, vitt, vitt. Möjligtvis med inslag av grönt. Känns ju inte som höst precis.
    Hur går det för dig?

• Ängla

Oj måste ge min son välling, får återkomma med hur det går för oss MEN har du en bild på din favorit Rembo, eller vet du vad den heter? de är så läckra remboklänningarna, nu kommer jag inte i håg vad min favvo heter återkommer med det med...

• okt2006

Visst ska jag lägga in mina braiga länkar, om jag bara minns vilka det var...
    Här kommer i alla fall några ur mina Favoriter!
    Blommor:
    www.bridalsilkcreations.com/hpics/fallqueen.html
    www.flourishdesigns.com/portfolio-fall.htm
    www.florist.norrkoping.se/elevarb/HV3/04-05/brud/brud.html
    www.sanfranciscoweddingflowers.com/fall-wedding-flower/san-fran-valentine-wedding.html
    pg.photos.yahoo.com/ph/fenomena04/album&.src=ph (denna länk är kanske inte så höstbetonad, men bra ändå!)

Roliga prylar för höstbröllopet, härifrån har jag beställt:
    www.balloons-galore.net/cat_autumnfall.cfm

Mitt paket kom för ett tag sedan och jag blev jättenöjd. Det är klart att det inte är superduperfin kvalitet på allt, men med de priserna så hade jag inte väntat mig det heller. Löven på banden som vi ska ha runt servetterna var större än jag väntat mig, men fint ändå. En rolig grej var att de skrev på paketet att värdet var 9.98 dollar och att det var en "gift", så slapp jag betala tullavgifter!

• okt2006

Vi kollade den fina kyrkan i helgen och den ligger verkligen fint, vid vattnet. Vägen till kyrkan är jättemysig, går över böljande fält, åkrar och ängar (ack vackra platta Uppland!). Man kom verkligen i stämning när man åkte på vägen till kyrkan. Det ligger en herrgård i närheten där jag funderar på om man skulle kunna fotograferas. Vi har inte råd att ha festen där, det blir i en bygdegård, men det kan nog vara bra med ett ställe att fotas INOMHUS. Risken är ju att det är regn och kallt... Ska kolla med dem vad de tar för en eller två timmars fotografering i deras lokaler. Inte kan det väl vara så hiskeligt dyrt?

• Ängla

Äntligen funkar BT...

Har inte mer än en sekund på mig nu, bra att ha alla länkar till hands igen!

Okt2006, kyrkan låter underbar!!! Jag blir så nyfiken, tog ni bilder man kan få se möjligtvis? Fanns det ledigt då ni ville? Den känns rätt liten och mysig va? Har ingen aning vad det kostar att hyra ij sig för foto men man tycker inte det borde va så dyrt.. Är det dessutom en publik gård (öppen för allmänheten) borde de ju absolut inte säga nej!

• Ängla

Å det här är så vemodigt så jag håller på att smälla av, men ädnå kul ..

Tyvärr är jag längre inte en blivande oktoberbrud, utan en blivande aprilbrud...

Vi flyttar eventuellt utomlands (usa) på ett ettårskontrakt nästa sommar och då är det mer praktiskt att vi är gifta.. Så jag blir vårbrud nästa år och får inte gifta mig i de vackra löven... Är upprymd men ändå lite besviken, mest över löven och för att vårt bröllop skulle varit ljuset i höstmörkret

Och självklart att jag inte längre har nåt legitim skäl att hänga här med er rara höstbrudar.... Så trist.. Kanske kan jag va med på ett hörn ändå? Annars får vi allt starta en tråd där både April och Oktober får plats!

• okt2006

Ängla, jag hoppas verkligen att du vill stanna i den här tråden ändå, jag spånar gärna idéer om vårbröllop också! Bo i USA ett år låter jättekul och verkligen en möjlighet man inte vill missa. Kan tänka mig att det underlättar väldigt mycket att ni gifter er innan. Nu har du ett annat ljus i höstmörkret - att flytta!

Det börjar bli lite mer bråttom då, med inbjudningskort och klänning och allt möjligt. Har ni någonting klart? Gick det att boka om den där herrgården/slottet? Eller ska ni bröllopet någon annanstans?

Ja, jag har bilder på lövtryck och kyrkan, jag kan maila dig om du ger mig din adress!

Har varit i kontakt med herrgårnden som fanns i närheteh men de hyr inte ut sina lokaler endast för fotografering, men vi var välkommna att ha festen där så ordnar det sig med fotograferingen... skulle tro det va.. Kostar nog aningens mer än de 1200 kr som bygdegården tar! Surpuppor!

Nåt annat kul: jag har hittat manschettknappar med lönnlöv på till min blivande, kanske lite väl insnöat men lite roligt också!

• Fröken_06

Tyckte vi behövde en lista, som alla brukar ha!
    Hopas jag inte har glömt nån, bara att lägga till och ändra.
    Vore kanske kul om man fyllde i hur långt man hunnit med planeringen också?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrud: Ängla (april)

7 alt 14 oct2006
    13 Pixelina
    14 Fröken_06
    21 Anna25
    28 aircondition

• Fröken_06

En väldigt kort lista, förhoppningsvis blir den väl längre så småningom.

Svar på tråden Oktober 2006 - del 2