Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
algit
Rullväska ! Tack för tipset, det hade jag inte kommit på själv.
Jag har ca 40 mil till Stockholm. Opereras på eftermiddagen, ligger sen över natten. Har en lånad övernattningslägenhet som jag stannar i ca 3 dagar. Kanske kan maken vara med nåt men jag räknar inte med det.
Jag vet att man inte bör vara själv men nu är det så. Jag är hyfsat bra på akutsjukvård och får ringa 112 om det är nåt. Vill inte komma hem till barn och barnvakt i det skicket man tydligen är i första dagarna. Vill dessutom ha nära till kliniken om det blir nåt första dagarna. Känner dessutom halva sjukhuset på min hemort och vill inte söka vård där.
aircondition
Jag har skrivit en del i den här tråden, sidan 3 och framåt
www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m1272883-3.html
aircondition
Fråga på du, jag svarar gärna.
algit
Hur var det, fixade du inte magen samtidigt eller blandar jag ihop det ? Isåfall kanske du kan svara om aircondition har frågor, eller ska vi ta det på en annan tråd ?
Ja du, jag får verkligen tänka igenom saker i detalj så jag klarar mej själv efter operationen, att ha saker så jag slipper sträcka mej och så.
En ystersyster o aircondition:
Nej ,det var inte jag ( som op. magen)utan en annan som oxå op. på Citadell men som inte hörts här på länge.
De var två som pratade mycket om det i första tråden tror jag.
Du klarar det säkert fint med lite planering.
Många kuddar bakom ryggen man måste nästan sova sittande.
Jag fick jätteont i ryggen av att ligga så i samma ställning. (hjälpte med sån ipren gel att smeta på)
Men man kan sova så det trodde jag inte jag skulle kunna jag har aldrig sovit på ryggen innan.
Ett tips ligg i soffan om det finns på dagarna så du inte ligger i samma ställning hela tiden.
Jag var oxå mycket ensam .Mannen tog ut sonen på olika äventyr för att jag skulle få vara i fred .Det var bara skönt att vara ensam.
Men det är klart han kom hem sen o hjälpte mej o då var det skönt.
EnYsterSyster:
Visst har du också tre barn, var det inte så? Jag var också ensam hemma första fyra dagarna efter operationen... Det var så lugnt och skönt och inga barn att ta hand om.. behövde bara ta mig till soffan på dagarna för att titta på tv...
Åt smärtstillande och sov en hel del första två dagarna, tredje dagen var jag ute och promenerade. Du ska nog handla innnan, så du slipper gå ut och göra det om du inte känner för det...
Det kommer att gå så bra
Ta med joggingbyxor så du slipper knäppa ngr knappar, det tyckte jag var skönt första dagarna...
Du kommer inte att ångra det du gör!!
Kram Joanna
Tja brudar!
Jag gjorde min bröstförstoring med koksalt i Falköping. Har aldrig ångrat d en sekund! Första veckan var jag helt klubbad. Kunde varken knäppa knappar, tvätta håret själv eller rensa kattlådan *s* Tur att man hade en ganska så hjälpsam sambo iaf.. :) Fast d e 7 år sen nu så jag borde nog börja spara ihop till en ny så småningom kanske... Ifall d skulle hända nåt oväntat menar jag. Man vet ju aldrig. Dessuom e jag helt säker på att jag definitivt kommer vilja göra om dem efter att jag har fått mina barn.
Lycka till alla ni som går i operationstider! :)
Hejsan
Jag undrar om det finns några fördelar alls med vanligt trögflytande?
Nästan alla verkar ju välja geléhallon nu för tiden...
Kram
vioola
Vad jag förstått påstår en del att vanliga silikonimplantat ger den naturligaste konsistensen. De flesta verkar dock föredra gelehallon eftersom det är säkrare (silikonet kan inte rinna ut).
Nästa vecka ska jag på konsultation på Viktoriakliniken. Har inte en enda vettig fråga just nu känns det som. Tänker bara ska jag eller ska jag inte????
Är så himla rädd för komplikationer av olika slag eller att brösten ska hamna på fel plats, bli stora, hårda, göra ont, förlora känseln. Ja ni vet, det kan ju faktiskt hända olika saker.......
MissHopeless
Du ger ju hopp
Har mest lust att välja koksalt egentligen, men är en tunn person med små utammade bröst. Jag har hört att koksalt kan se onaturligt ut på mycket smala personer. Hur är det för dig? Har du lite mer att ta av så att säga?
Jag följer den här tråden nästan dagligen och det betyder mycket för mig att bli delaktig i allas processer.
Jag känner mig mindre ensam om det här beslutet tack vare er.
Tack för att ni finns här alla!
Kram
Rat
Nar skall du dit? Jag skall dit nu pa mandag, och kanner som du - som om jag inte har nagra vettiga fragor oht!!
Mest fragor om storleken... Sa radd att det skall bli for stort, samtidigt som jag inte vill kanna efterat 'darn, kunde tatt lite storre'.... O mega radd att dom skall fa ful form o bli pa tok for harda o se onaturliga ut...
Urks, hehe 24e el 25e blir det OP, beroende pa vilken klinik jag valjer till slut.
Hoppas till Gud att jag gor ratt val, och att resultatet blir ngt jag kan vara stolt over!!!