• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

Just-me

De la på extra tid för konsultationen,eftersom man rest så långt.
    Har du varit inne på implantinfo? De har ju hundratals bilder och där kan du ju även söka på längd och vikt.Kram

Algit

Vet du om de delar på själva uppvakningsavdelningen ? Är det många som ligger tillsammans ? Har de TV där ? Får man gå upp och röra på sig fritt efter själva operationen eller är man hänvisad till sängen ? Är det något speciellt man ska tänka på att ta med sig.Känns lite lustigt att jag ska tillbringa hela natten där(men tryggt)med tanke på att jag var hemma tre timmar efter operationen sist.Kram

• algit

Mamma till 3 o Just-me:
    Jag vet inte jag skulle gissa att de delar op.salar narkospersonal och så.
    Men jag vaknade i mitt eget rum där fanns tv ,radio o en underbar syster som passade upp min minsta vink.
    Jag tror inte att alla har eget rum jag hade kanske tur.
    Man får säker gå runt men jag föredrog att bli nerdrogad haha.
    Jag blev oxå op. sent på kvälllen så det var inte mycket att göra mer än att se lite på tv o sova sen åkte jag hem ca 9 på morgonen.
    Jag tyckte att det var jätteskönt att sova där och få smärtlindring in i kanylen när man ville.
    Kändes tryggt och som sagt underbara gulliga människor.

Olika råd om vad man ska ha på sig efter olika råd om att massera eller inte .
    Mer sånt praktiskt.

• Cickan

Hej!
    4 dagr sedan operationen nu o saker o ting börjar kännas bättre, fortfarande öm och det stramar en del speciellt under brösten. Brösten känns lite hårda o så, hoppas att det är ngt som försvinner med tiden.

ceciliaj: De två första dagarna var nog jobbigast, men nu börjar det bli bättre o bättre men jag har vilat en hel del o bara tagit det lungt. Inte långt kvar för dig nu, hur känns det?

• Just-me

Mamma till 3

Jag hittar inte implantatsinfon?? vill se bilder :D Menar du citadell´s sida eller du kanske menar qvinna?

Kram

• Mamma till 3

Just-me

www.implantinfo.com/

Här kommer en länk.Finns hur mycket bilder som helst.Hoppas du hittar någon som stämmer på dig.
    Kram

Algit

Tack för svaren. Vad mysigt med eget rum,men det är nog inget man kan räkna med.Jag får höra lite med Lotta måste ringa dem idag,då jag inte fått hem någon info om optid och övriga instruktioner.Det borde väl ha kommit nu? Det är ju bara två veckor kvar.
    Kram

• cockie

Hey!
    Nu behöver jag verkligen höra från er som vet.

Nu är det bestämt, vad som ska passa min kropp allra bäst, ett anatomiskt implantat 245 cc . Allra helst hade jag nog varit ute efter det runda men det skulle tydligen ge ett väldigt oäkta resultat på min kropp enligt kirurgen.
    Visst ,Det känns skönt att ha det avklarat, men jag tycker fortfarande att det känns läskigt att detta implantat ska "växa" fast? Huh, Kan det verkligen se normalt ut? Jag vill ju ha dom rörliga.. eller ja ni förstår säkert ;) Inte att dom bara ska sitta där som två fastspikade bröst som sitter som berget!

Blir det stooor skillnad på ett runt och ett anatomiskt implantat? Formmässigt?

Ni med Anatomiska implantat, Är ni nöjda? Tell me!!

Ta hand om er Tjejer!

• Mamma till 3

cockie
    www.implantinfo.com/plastic_surgeons_p/person/subject1882/index.html

Här är en länk så du kan få ett litet hum om skillnaden imellan anatomiska och runda.Du kan söka på fler med anatomiska implantat på den sajten.
    Jag tror inte att anatomiska växer fast. Jengirl här inne har anatomiska och hon säger att de rör på sig som naturliga bröst,så det ska du nog inte oroa dig för.

• EnYsterSyster

Hej alla !

Nu är datum äntligen spikat, jag har fått ledigt drygt en vecka. Operationen går av stapeln om 3 veckor. Jag är nervös och trött. Har vållat ganska mycket problem att få till det här men jag vill verkligen att detta äntligen ska bli av. Har planerat så länge att jag inte vill vänta mer. Eftersom jag inte kommer att berätta för NÅGON mer än min man innebär det en del lögner för mina närmaste, något jag INTE gillar.

Tack alla här som stöttar. Jag kommer nog behöva er både precis innan och efter operationen, hoppas ni orkar med mej då. Eftersom jag inte har någon att diskutera detta med känns det ibland som om jag håller på att bli tokig. Vad håller jag på med egentligen ??? Då är det skönt att kunna gå in här och se att ni finns, helt vanliga, normala tjejer som har gått igenom samma sak.

cockie

Vad har du för mått ??? Längd, vikt, bh-storlek över ryggen ? Jag är jättenyfiken eftersom min kirurg rekommenderade 245 g anatomiska. Jag har dock valt 215 g eftersom jag INTE vill ha stora bröst, bara "fylla ut" det jag förlorat efter 3 amningar.

Anatomiska ska visst växa fast annars kan de ju rotera ! Hur snyggt skulle det va´.... ?

• EnYsterSyster

cockie

Anatomiska koksaltimplantat (som de använder i USA) och anatomiska gelehallon är inte jämförbara. Det är bättre att titta på svenska före-efter-bilder, t ex Viktoriakliniken som nästan bara kör med anatomiska gelehallon.

• cockie

EnYsterSyster

Vad skönt med spikat datum :) Allt kommer bli toppen ska du se. Kan nog vara rätt skönt att hålla det för sig själv det här med bröstförstoringen, jag menar det är ju faktiskt en privatsak. Altså inget du MÅSTE berätta för dina vänner.

Jo du har ju helt rätt, det skulle inte vara så snyggt om implantaten skulle rotera. Huh hemska tanke. Bara dom inte blir stenfasta, (du förstår vad jag menar va? ) ;)

Jag förstår, och det är ju självklart Du som väljer vilken size som passar dig, personligen, allra bäst:)
    Jag är 1.72 lång, vikt 55. Är väldigt tunn och "benig" på överkroppen ( knapp 70 cm runt om ryggen) och fyller inte ut en A kupa.
    Efetrsom jag har breda höfter vill jag gärna ha lite mer proportion (stavas det så?) där uppe. Och det min kirurg föreslår är detta implantat mm 245. Jag hoppas att det ska bli bra. Jag vill inte ha några bomber till bröst men samtidigt vill jag inte tänka i efterhand att - jag skulle kanske ha gjort liiiite lite stööre bara.
    Jag har hört mig för om större men min kropp har inte dom förutsättningarna har jag fått till svar.
    Så jag kör på det här och det känns nog faktiskt bra, även om man blir förvirrad av den här väntan.

Kram på dig

Svar på tråden Bröstförstoring (3)