Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
EnYsterSyster
3 veckor kvar för mig med innan op. :D Längtar jätte mycket nu. Lycka till! Kramar
Mamma till 3:
Jag fic´k ringa efter mina papper när det var mindre än en vecka kvar.
De hade mycket att göra skyllde de på.
Har inte heller fått mina bilder som jag blivit lovad ,men orkar inte tjata.
En Yster syster:
Klart vi orkar med dej det är ju det vi alla är till för här eller hur?
Jag hade ett jättebehov att prata veckorna innan o tiden efter.
Och då är det ju jättebra att kunna prata med likasinnande.
Och mannen tröttnar snart att prata om detta .
Och jag kände också att jag vill att mina bröst ska vara nåt annat för honom än ett evigt diskuterande om storlekar, op. mm.
Jag tror att det är klokt, en tanke sådär bara.
cockie
Var ska du operera dej ?
Förstår helt vad du menar när du är rädd för "för hårda" implantat. Läser du längre bak (i förra tråden tror jag) stirrade jag mycket om detta. Är själv livrädd för för hårda bröst. Jag har fått som svar av min doktor (Gabriella Sellman, Plastikkirurggruppen) att de är lie fastare än koksalt. Jag är dock livrädd för "skarvar" upptill på brösten och att brösten har för mycket projektion ovanför bröstvårtan vilket är risken när man väljer runda implantat. Är själv tunn, så det skulle synas mer på mej. Jag vill ha bröst som ser lite "hängiga" ut och som sluttar rakt ner till bröstvårtan. Är 35+ och har ammat 3 barn.
Jag prioriterar rätt form framför rätt konsistens. De blir inte stenhårda men lite fastare än ett par naturliga bröst i den storleken har jag fått höra. Jag resonerar så här: har jag en stadig BH (eller bikiniöverdel på stranden) kan man tro att fastheten kommer från den stadiga BH:n och inte från tuttarna själva, eller hur ? Fast det är klart, skuttar du runt i en minitrekantsbikini eller topless avslöjar du dej nog.....
Å vad jag önskar att allt vore över..... Har fixat barnvakt till barnen men oroar mej över att nåt ska hända där hemma och att jag inte ska vara anträffbar. Inte heller säkert att maken kan komma loss och hjälpa mej de första dygnen. Jag ska vara kvar i Stockholm 3-4 dagar och får nog klara mej själv då. Hjälp, vilken gnällkäring ´´¨jag är !!!!
algit
Jag tänker likadant när det gäller maken. Brösten ska vara till glädje för honom och inte ett enda stort operationssår som man måste vara rädd om. Han har lite sjukhusskräck och gillar inte det jag ska gå igenom. Han är rädd för komplikationer, att jag ska ha ont och så. Jag har dock gjort en fettsugning och framför allt genomlidit 3 hemska förlossningar så jag tror jag har ett hum om vad "ont" innebär.
En rolig grej: han har hela tiden varit tveksam till detta, sagt "du duger som du är, måste du göra detta" osv. Sist när vi var intima med varann och det var riktigt trevligt försa han sej dock, nåt i stil med "å vad det ska bli härligt när du får dina nya bröst". Ja, jag hoppas verkligen det !
En Yster Syster:
Du fixar det ,jag brukar säga har man fött barn finns det inget som gör ondare.
Man har ont men det kan man ju äta piller för så man står ut.
det jobbiga tyckte jag var att man blev så "handikappad" kunde knappt lyfta armarna första dagen kunde inte hålla i ett glas.Kunde inte lägga mej i sängen eller komma upp utan hjälp jo det går men är svårt.Musklerna fungerar inte man tänker att man ska sträcka ut handen men inget händer.Tvätta hår, klä på sig allt sånt är svårt.
Är man då som jag van att alltid klara sig själv o vara i farten är det svårt.
Tre dagar var jobbiga.Jag sa till barnen jag har hög feber måsta vila.
Alla trodde jag var sjuk.
Sen blir det sakta bättre man kan mera för varje dag.
Min man tyckte oxå att det var onödigt men nu tycker han om dem.
Han vill nog inte heller vara utan dem.
algit
Bara man planerar kommer det nog gå bra. En sak som jag undrar över: jag har ju med en väska med mina grejor i till operationen. Kan jag bära den själv när jag ska hem ? Jag kanske får ta mej själv från kliniken med taxi till lägenheten där jag ska bo. Ska jag ta ryggsäck eller ? Vad ska jag ha för kläder första dagarna: tröjor eller skjortor ? Tänk om jag inte ens kan knäppa jeansen själv ? Tack och lov att det ligger en seveneleven 100 meter därifrån, jag får nog hämta frukost, lunch och middag därifrån.
Hejsan hoppsan...
Var ett tag sen... hehe
Huhu, 3veckor kvar till op nu - tankte inte ens pa att det var sa kort tid forsan jag sag Sara23's inlagg, tankte - josses, samma for mej juh! hehehe
Jag ar grymt tacksam for att ni ar sa flitiga med att stalla bade fragor o svar, som jag kan fa lasa o ta del av med... Manga saker man kanske inte ens tankt pa riktigt som man fatt svar pa anda, kanns super!
Jag ar dock massa massa orolig att mina brost skall bli for stora, och for harda.
VILL inte ha mega tuttar, men vill anda att det skall synas att det e skillnad.
Alskar min form nu, och sa radd att dom kommer bli.... fula =/
Min man aaaaaaaaaaaaaaalskar mina brost och tycker om ar de vackraste i hela vida varlden och jag ar sa radd att han inte kommer tycka om mina nya tuttisar sen.
Att han inte kommer tycka dom e lika fina som de jag har nu forstar jag juh, eftersom mina e perfekta i hans ogon, men vill ju att ... om mina nu ar en 10, att dom jag far blir en 9a i hans ogon iaf. men tank om dom bara blir 3???? BUHU, da har jag ju sabbat allt!! Allt, bara for o fa storre byst. Hehe urks ahja, lite nojjig borjar man val bli antar jag.
Jag hoppas jag gor ratt val nar jag siktar in mej pa viktoriakliniken, tycks bli det.
Den 7e november har jag konsulttid bade pa Akademikliniken och Viktoriakliniken, men nu nar man sett massa om Citadell borjar man ju undra - kanske skulle ha tid dar med, ifall om....? Hehehee kanner mej hopplos!!
Sorry for langt inlagg... tyst nu.
Lycka till alla ni andra som e i OP vag, och grattis till er som redan fatt era nya tuttar!!
- Cesimon, som oxxo reggat sej pa andra sidan under samma nick!
EnYster Syster:
Ta med dej så lite som möjligt.Ryggsäck är nog inte bättre du får nog inte upp den på ryggen.
Ta med dej kläder som inte behöver tas över huvudet, inga tajta byxor med hårda knappar ,skor lätta att få på.
Kan du handla hem innan till första dagarna skulle det vara bra.
Ha inget du behöver högt.
Är du helt ensam där du ska bo?
Hur långt hemifrån är du?
SkA du övernatta på kliniken?
Du har säkert skrivit det men du vet man blandar ihop.
EnYsterSyster:
Ta en sån väska på hjul det är nog det bästa.Den kan du dra efter dej behöver inte lyfta.
EnYsterSyster:
Berätta mer om festtsugningen!
Eller är det fel tråd, tycker du?