• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • EnYsterSyster

Anneli23

Gelehallon är formstabilt, dvs silikonen flyter inte runt. Detta gör att man kan göra anatomiska implantat som är droppformade. Förespråkarna menar att detta ger ett mer naturligt resultat. Nackdelen är att de tydligen är lite fastare än silikon och koksalt och inte rör sej lika mycket.

• EnYsterSyster

Drygt 2 veckor kvar. Implantaten beställda, det blir anatomiska gelehallon 215 g MM soft touch under muskeln, snitt under bröstet. Jag är så nervös och vill bara att det ska vara över och att det ska gå bra. Har planerat så att allt ska klaffa med resa, barnvakt osv. Hoppas jag inte glömt nåt. Hjäääälp !!!

• linslusen

Rat :
    hejsan!
    det är en till tjej här som har opererat sig på Victoriakliniken.
    Tror hon kallar sig för Electra-03, har för mig att hon gjorde lyft samt förstorning.
    Jag tyckte jättemycket om Charles, dom hör fortfarande av sig till mig o frågar hur det går osv trots att det snart har gått 8månader sen min op.
    Ska hälsa på dom snart.. hehe :)

• vioola

Hej igen

jag försöker att komma på vad som är bäst, att lägga snittet under bröstet eller i armhålan.

Ni kanske kan hjälpa mig, blir knäpp snart...

Kramar

• vioola

Till Anneli 23

Vad jag förstår (läst mig till) så får man inga kanter eller ripplings av gelehallon som är en risk med flytande silikon.

Det är just det jag är så rädd för, så därför har jag beslutat att ta fast gel istället. Var ju tänkt att välja Falköping precis som du och Sara annars.

Jag är inte rädd för att det ska läcka men jag vill absolut inte att det ska vecka sig och värsta mardrömmen är väl att få ripplings och känna kanter. Vet inte hur stor risk det är med flytande men ett hallon kan inte vecka sig alls.

Kram

• Rat

Linslusen

Kul att de är så trevliga mot dig, hoppas det blir lika för mig.
    Drömde om Charles i natt och då var han trevlig i alla fall
    Snacka om att man har det här i bakhuvudet
    hela tiden....

• Jellomoon

En yster syster

Vad kul att ha op datumet fixat och klart :)

Hardu fått känna på soft touch implantaten? Hur känns de? I jämförelse medvanliga gelehallon och flytande silikon? (Har inte känt på ett enda implantat så det kan ju vara en dålig jämförelse, men beskriv gärna.)

Jag väntar på mejlsvar från Citadell! Två veckor sen nu som jag mejlade Cosmo.

• ceciliaj

Hej allihopa! Nu är min op klar, fick opereras igår kl 14. Har mått väldigt bra, har bara gjort ont när jag rest mig från sängen (det gjorde riktigt ont!) Sköterskorna sa att jag bara låg o log efter operationen. Kände inget illamående alls, bara när de skulle sätta i droppet, är lite rädd för sprutor =) då fick jag syrgas o så gick det över direkt.
    Skriver mer när jag mår ännu bättre. Kramar

• Sara23

ceciliaj

Grattis till dina "nya" bröst...Kramar

• Cickan

ceciliaj: Grattis till din nya bröst, kul att höra att operationen gick bra och att du mår bra!
    Själv känns allt bra, är lite öm under brösten fortfarande men inget jag tänker på så ofta. Ibland glömmer man bort att man inte kan sträcka sig efter saker hur som helst nu ibörjan...men det blir bättre o bättre.

Kram Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (3)